گمرک

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۲۰

امسال 393  هزار گوشی بیشتر از پارسال وارد شد

گمرک ایران اعلام کرد: در 6 ماهه اول سال‌جاری تعداد یک میلیون و 526 هزار و 864 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.

ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به میزان 242 میلیون و 692 هزار دلار بود که هم به لحاظ ارزش و هم از نظر تعداد افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش در 6 ماهه اول سال‌جاری تعداد 393هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، بیشتر از سال گذشته وارد کشور شده و در مجموع 35 درصد رشد نشان می‌دهد.این گزارش می‌افزاید واردات گوشی تلفن همراه در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته به تعداد یک میلیون و 133 هزار و 908 دستگاه بودکه ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه در مدت یادشده 158 میلیون و 69 هزار دلار بوده است.

گوجه فرنگی قاچاق به مقصد نرسید

تسنیم|ماموران گمرک در شهرهای قصر شیرین و دیر موفق به کشف محموله‌های قاچاق گوجه فرنگی شدند که قرار بود در قالب صادرات پیاز و تره بار از کشور خارج شود.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از توقیف دو کامیون یخچالی 40 فوت حامل 13 هزار و 600 کیلو گرم گوجه فرنگی قاچاق صادراتی خبر داد. منصور بازیار گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این میزان گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره بار به خارج از کشور صادر کنند اما ماموران گمرک دیر پس از رصد اطلاعات و بازرسی فیزیکی از کالای صادراتی اظهار شده متوجه جاسازی 16 پالت به وزن 13 هزار و 600کیلوگرم محصول گوجه فرنگی کشورمان در این محموله صادراتی شدند. ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: در همین راستا با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی بوته‌ای و جاسازی صورت گرفته پس از تنظیم صورتجلسه کشف، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

 

ارسال نظر