کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۰۱۲

رمز کارت‌های سوخت‌ جدید چیست؟

ایرنا | سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: رمز کارت سوخت خودروهای جدید و کارت سوخت‌های المثنی که صادر می‌شود همان رمز پیش‌فرض یعنی چهار شماره آخر کارت ملی صاحب کارت سوخت خواهد بود.

فاطمه کاهی اعلام کرد: بعد از سهمیه‌بندی بنزین، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فرصتی یک ماهه تا پایان آذر را برای فعال‌سازی رمز کارت سوخت تعیین کرد که طی آن ۴ رقم آخر کارت ملی فردی که کارت سوخت به نام او صادر شده، ‌به عنوان رمز پیش‌فرض کارت‌های سوخت در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این زمان افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده بودند، می‌توانستند با مراجعه به پمپ بنزین‌ها در اولین سوخت‌گیری، رمز پیش فرض را وارد کنند تا این رمز برای کارت سوخت آنها فعال شود. البته بعد از آن نیز می‌توانستند رمز فعال شده را به رمز دلخواه خود تغییر دهند.کاهی با تاکید بر اینکه تغییر رمز البته اجباری نبود، ادامه داد: با پایان فرصت یک ماهه اگر تنها یک‌بار هم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی و ورود رمز انجام شده بود، رمز برای کارت فعال می‌شد.

امریکا نمی‌تواند امنیت انرژی ایران را تهدید کند

فارس | قائم‌مقام اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اگر امریکایی‌ها می‌توانستند پالایشگاه‌های ما را نابود کنند؛ در جنگ تحمیلی که توان فنی-مهندسی و توان نظامی ما کمتر بود این کار را انجام می‌دادند لذا این اظهارات بیشتر جنبه شعاری دارد.

جلیل سالاری قائم‌مقام اسبق مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ادعاهای امریکایی‌ها درباره حمله به پالایشگاه‌های ایران اظهار داشت: ترامپ از این جرات‌ها ندارد که بخواهد جنگ را به خاک ایران بکشاند و این تهدیدهایی هم که می‌کند از روی ترس است. در زمان جنگ تحمیلی که تمامی امکانات امریکا و کشورهای غربی در اختیار صدام بود و او نتوانست صادرات نفت ایران قطع کند و هیچ‌کدام از پالایشگاه‌های ایران نیز از مدار خارج نشد. وی ادامه داد: در آن زمان که همه پالایشگاه‌های ما مورد حمله و بمباران صدام بود؛ غیر از پالایشگاه آبادان نتوانستند در روند کار مابقی پالایشگاه‌های ما خللی ایجاد کنند حالا چگونه می‌خواهند همه پالایشگاه‌های ما را نابود کنند؟

سالاری همچنین اظهار داشت: ترامپ و امریکا حواس‌شان را جمع کنند که گلوگاه صادرات نفت خام کجاست و اگر هر حرکتی کنند اول آن گلوگاه بسته خواهد شد در این صورت بحث انرژی دنیا دچار بحران می‌شود که این موضوع هزینه زیادی برای امریکا دارد.

 

کاهش تولید نفت اوپک در ماه دسامبر

شانا | تولید نفت اوپک در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در پی افزایش پایبندی عراق و نیجریه به توافق کاهش عرضه با افت همراه شد.به گزارش رویترز از لندن، نظرسنجی این خبرگزاری نشان داد تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید که ۵۰ هزار بشکه کمتر از ماه نوامبر این سال بود.

در ماه دسامبر امسال نیجریه و عراق پایبندی بیشتری به توافق جهانی کاهش تولید نفت داشتند و پایبندی اعضای اوپک به این توافق در مجموع به ۱۵۸ درصد رسید.

براساس این گزارش، تولید نفت نیجریه در ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت، همچنین پایبندی عراق به توافق جهانی کاهش تولید نفت از ۲۳ درصد در ماه نوامبر امسال به ۵۹ درصد رسید.

قطر قرارداد ۱۵ ساله فروش گاز به کویت را امضا کرد

تسنیم | شرکت دولتی نفت قطر اعلام کرد که قراردادی ۱۵ ساله برای عرضه سالانه ۳ میلیون تن ال ان جی به کویت به امضا رسانده است.

شرکت قطر پترولیوم در بیانیه‌ای مشترک با کویت پترولیوم اعلام کرد، تحویل محموله‌های ال ان جی به بندر الزور کویت در سال 2022 آغاز خواهد شد تا به تامین نیاز رو به افزایش این کشور به انرژی به ویژه در بخش تولید برق کمک کند.قطر، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ال‌ان‌جی جهان قصد دارد تولید ال‌ان‌جی خود را تا سال 2027 میلادی به 126 میلیون تن افزایش دهد.

خالد الفاضل، وزیر نفت کویت گفت: این قرارداد به کویت کمک می‌کند تا مقررات خود در زمینه استفاده از منابع کم‌آلاینده انرژی را اجرا کند و به کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا در این کشور کمک خواهد کرد.فاضل افزود: شرکت کویت پترولیوم در عین حالی که برای افزایش تولید گاز طبیعی تلاش می‌کند، همچنان نیازمند واردات گاز از کشورهای دیگر است.

 

 

ارسال نظر