نفت‌دزدهای نیجریه در فصل انتخابات فعال می‌شوند

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۳۹۳

اویل‌پرایس|

روز جمعه وزارت نفت نیجریه خبر داد که تولید نفت و میعانات گازی این کشور در اکتبر سال جاری به 2 میلیون و 90 هزار بشکه در روز رسیده است. بر این اساس تولید نفت خام این کشور نسبت به ماه سپتامبر 70 هزار بشکه کاهش یافته است. دلیل اصلی این کاهش تولید افزایش حملات «دزدان نفتی» به زیرساخت‌های نفتی در نیجریه است.

بر اساس داده‌های وزارت نفت این کشور در ماه سپتامبر، تولید نفت خام و میعانات گازی به 2 میلیون و 158 هزار بشکه در روز رسید.

شرکت ملی نفت نیجریه، ‌ان‌ان‌پی‌سی هشدار داده است که در ماه جاری، حملات به لوله‌های نفتی افزایش یافته است. در همین حال، تحلیلگران نیز هشدار داده‌اند که صنعت نفت نیجریه تا پیش از انتخابات عمومی در فوریه سال آتی ممکن است شاهد افزایش خشونت‌ها باشد.

وزیر انرژی نیجریه، امانوئل کاچیکوو در مصاحبه‌ای با اس‌اند‌پی‌گلوبال‌پلاتس گفت که انتظار می‌رود که به دلیل شروع عملیات میدان نفتی اگینا که توتال اوپراتور اصلی آن است، تولید نفت و میعانات گازی نیجریه در ابتدای سال آتی به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به اینکه هدف بلندمدت نیجریه تولید روزانه 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت در روز است، گفت: «امیدواریم که در صورت عدم رخداد حادثه‌ای نابهنگام، تولید ما در ابتدای سال 2019 به روزانه 2 میلیون و 150 هزار بشکه تا 2 میلیون 200 هزار بشکه برسد». وی اضافه کرد: «به نظر من ما می‌توانیم به تدریج و ظرف مدت 8 تا 10 سال آینده تولید خود را به 3 میلیون بشکه در روز برسانیم».

کاچیکوو پیش‌بینی کرده است که در مدت انتخابات در ماه فوریه، در بخش نفت نیجریه «ثبات نسبی» حکمفرما باشد.

پس از پایان یافتن موجی از خشونت‌ها که در سال 2016 و ابتدای 2017 این کشور را متاثر کرده بود، تولید نفت نیجریه در نیمه دوم سال 2017 و زمانی که حملات به زیرساخت‌های نفتی متوقف شد، توانست خود را بازیابد.

در سال جاری، نیجریه با پشت سر گذاشتن چند مشکل خط لوله توانست در بهار و ابتدای تابستان تولید نفت خام خود را به صورت مستمر افزایش دهد.

بر اساس داده‌های ثانویه اوپک، تولید نفت خام نیجریه از ماه ژوئیه به این سو با 74 هزار بشکه در روز افزایش به میانگین 1 میلیون 722 هزار بشکه در ماه اوت رسید. در ماه سپتامبر، نیجریه توانست تولید نفت خام خود را روزانه 26 هزار بشکه افزایش دهد و رقم تولیدش را به 1 میلیون 748 هزار بشکه در روز برساند.

نیجریه بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت در آفریقا و عضو سازمان کشورهای تولید‌کننده نفت، اوپک، است.

 

 

ارسال نظر