کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۰۲۸۶

مدیرعامل جدید شرکت توانیر معرفی شد

پاون|رضا اردکانیان در جلسه عصر دیروز شورای معاونین وزارت نیرو ضمن تقدیر از خدمات آرش کردی، مدیرعامل پیشین توانیر، با صدور حکمی محمدحسن متولی‌زاده را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر منصوب کرد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این نشست با قدردانی از عملکرد و دستاوردهای شرکت توانیر گفت: در دوره جدید فعالیت توانیر باید با بهره‌گیری از تجربیات پیشین، تلاش شود تا بالاترین بهره‌وری را از ظرفیت‌های مجموعه شاهد باشیم.

همچنین در این نشست همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با صدور حکمی آرش کردی را به عنوان مشاور خود در امور برق بخش خصوصی منصوب کرد.

محمدحسن متولی‌زاده پیش از این مدیرعاملی شرکت برق منطقه‌ای خراسان را بر عهده داشت.

چین؛ به فکر کاهش واردات نفت از ایران

ایسنا|شرکت یونی‌پک چین اعلام کرد چین به دلیل تحریم‌های امریکا علیه تهران که از نوامبر آغاز می‌شود، واردات نفت ایران را کاهش خواهد داد.

به گزارش رویترز، چن بو، رییس یونی‌پک، در سی و چهارمین کنفرانس نفت آسیا اقیانوسیه در سنگاپور با بیان مطلب فوق، گفت: هنوز درباره میزان کاهش واردات تصمیمی گرفته نشده است.وی همچنین گفت: تقاضای جهانی برای نفت با فناوریهای جدیدی و بهره وری در مصرف انرژی از جمله ظهور تجدیدپذیرها که مصرف نفت را به تدریج کاهش می‌دهند، در اواسط دهه ۲۰۳۰ به ۱۰۴.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که تنها اندکی بالاتر از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز فعلی است. این تحولات به معنای آن خواهد بود که رشد تقاضای جهان برای نفت در سالهای آینده آهسته خواهد شد و در سال ۲۰۳۵ به اوج خود می‌رسد.با وجود تنشهای تجاری میان چین و امریکا، این مقام چینی اظهار کرد: عرضه نفت امریکا منبع جدید مهمی برای پالایشگاه‌های چینی است.

طلای سیاه در کانال 80 دلار

تسنیم|قیمت جهانی نفت در معاملات در روز دوشنبه برای نخستین بار از سال 2014 به 80 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت در روز گذشته نسبت به روز قبل 1 دلار و 85 سنت افزایش داشته است. قیمت نفت سبک امریکا نیز با افزایش 1 دلار و 19 سنتی به 71 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسیده است. قیمت جهانی نفت در معاملات دیروز پس از آن افزایش یافته که روسیه و عربستان درخواست رییس جمهور امریکا را برای افزایش تولید نفت رد کردند هرچند به‌عقیده تحلیلگران این کشورها هم‌اکنون با حداکثر توان خود در حال تولید نفت هستند و قادر به افزایش پایدار تولید نفت برای پرکردن جای خالی نفت صادراتی ایران نیستند.سیاست تحریم نفتی امریکا که از اوایل نوامبر به‌اجرا گذاشته می‌شود عامل اصلی رشد قیمت نفت طی هفته‌های اخیر بوده است و در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای ترامپ نتیجه عکس داشته است.

تجارت نفت آرامکو در آستانه صعود

ایسنا|شرکت بازرگانی آرامکوی عربستان (ATC) انتظار دارد حجم تجارت نفتش در سال ۲۰۲۰ به شش میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که ۵۰ درصد بالاتر از سطح فعلی خواهد بود.

به گزارش رویترز، ابراهیم البوعینین، رییس و مدیرعامل این شرکت در کنفرانس نفت آسیا اقیانوسیه (APPEC) اظهار کرد:حجم تجارت نفت ما در حال حاضر ۴ میلیون بشکه در روز است و با توسعه انجام گرفته، هدف ما ۶ میلیون بشکه در روز است. وی همچنین گفت: این شرکت بدنبال ایجاد ظرفیت برای تجارت گاز طبیعی مایع با استفاده از دفتر خود در سنگاپور به عنوان یک قطب تجاری است. شرکت ATC قصد دارد دفتر اروپایی خود را در ژنو یا لندن افتتاح کند و همچنین قصد دارد در فجیره نیز دفتر برای مدیریت ذخایر نفت داشته باشد.

 

ارسال نظر