در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - ۰۱:۴۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۳۵۸۸

شهردار تهران: ۶۰۰  هزار میلیارد تومان پروژه داریم

شهردار تهران با عنوان این مطلب که شهر تهران نیاز به کار دارد، گفت: بنیاد مستضعفان ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم بسته‌های بزرگی را با هم کار کنیم. او همچنین اعلام کرد که 600 هزار میلیارد تومان پروژه شهری در تهران وجود دارد. مبلغی که 10 برابر بودجه سال جاری شهرداری پایتخت است.  به گزارش مهر، علیرضا زاکانی، در دیدار با پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان که در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه مشکلات فی مابین شهرداری و بنیاد را اگر امروز نتوانیم حل کنیم دیگر به سختی حل می‌شود، اظهار کرد: بنیاد ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم بسته‌های بزرگی را با هم کار کنیم؛ شهر تهران پرظرفیت است و بر اساس این ظرفیت نیاز به کار دارد. به همین منظور انعقاد یک تفاهم نامه با بنیاد می‌تواند سرفصل جدیدی برای ما باز کند. زاکانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۳۱ پروژه را بررسی و چارچوب‌های اقتصادی آن را مشخص کردیم، ادامه داد: بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌ها است و در حال انجام کار کارشناسی برای پروژه‌های دیگری با همین میزان ارزش هستیم تا تبدیل به یک مقوله قابل مذاکره شود. همچنین پروژه‌هایی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل از جمله مترو داریم، چرا که برای رهایی از مشکل آلودگی هوا و ترافیک راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم. شهردار تهران با بیان اینکه در کنار آن ایده‌ای را دنبال می‌کنیم که در آن شهرک‌های مقتضی در چارچوب نیاز مردم که همه امکانات در آن شهرک‌ها وجود دارد و از استحکام و ایمنی و رفاه برخوردار است را به عنوان الگو ایجاد کنیم، اضافه کرد: مناطق ۱۸ و ۱۹ اقتضای شهرک‌سازی دارد و می‌توان بنیان جدیدی برای شهر گذاشت تا فاصله جنوب و شمال را کاهش پیدا کند؛ این مساله می‌تواند به تأمین مسکن نیز کمک کند و درباره مسکن‌سازی با مجموعه‌های مختلف در حال همکاری هستیم. وی با اشاره به اینکه تهران نیازمند نوسازی و بازسازی است، عنوان کرد: مثلاً ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده و ۱۲ هزار بافت ناپایدار داریم که این بافت‌ها نیازمند ایده‌های بزرگی است که بتواند نوسازی و ایمنی شهر را سبب شود؛ درباره این موضوعات امکان تکیه شهرداری به مجموعه بنیاد مستضعفان وجود دارد؛ ضمن اینکه شهر تهران از دردهای مزمنی رنج می‌برد؛ مثلاً در اسلام‌آباد، ده ونک، فرحزاد، کن و شمیران، مردم مشکلات زیادی دارند و باید در این مناطق شرایط را طوری طراحی کرد که مردم سود کنند و ما به ازای آن افتخاری برای شهر خلق شود که این زمینه نیز می‌تواند همکاری با بنیاد را شامل شود؛ در کنار آن بنیاد فرصت‌های دیگری نیز دارد تا بتوانیم کارهای بزرگ و اساسی انجام دهیم.

اثرگذاری فرسودگی تجهیزات بر نظافت و رفت و روب شهر 

حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در واکنش به انتقادات یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره نظافت و رفت و روی شهر گفت: اعضای شورا درباره این موضوع حق دارند؛ چرا که وسایل و تجهیزات فرسوده است و این مساله بر نظافت و رفت و روب تاثیرگذار بوده است. نظری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: انتقاد یکی از اعضای شورا درباره مشکلات نظافت و رفت و روی شهر و فرسودگی تجهیزات بسیار بجا و درست است، اما نه به این معنا که این فرسودگی برای امروز و دیروز است. وقتی امکاناتی را برای شهر تهیه می‌کنیم مرتب باید از آن امکانات در سطح شهر نگهداری شود. به واسطه نبود نگهداری مناسب در دوره‌های گذشته در حال حاضر در دوران فرسودگی این تجهیزات و امکانات هستیم.

خرید ۱۰ هزار اتوبوس از بخش خصوصی کلید خورد

وزیر کشور از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: به محض افزایش تولید داخل، حمایت‌های دولت از بخش خصوصی بیشتر خواهد شد. به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز جمعه در حاشیه بازدید از «هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته»، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به گفته رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که پایتخت به هفت هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و اینکه آیا می‌توان از ظرفیت بخش‌های خصوصی برای تولید اتوبوس و تحویل آن به پایتخت استفاده کرد یا نه افزود: در حال حاضر بخش خصوصی مورد حمایت دولت واقع شده است. دولت قراردادهای متنوعی در بخش اتوبوس، مینی بوس، میدل باس و غیره با برخی شرکت‌های تولید داخل منعقد کرده است.  وزیر کشور با امیدواری به افزایش عمق بخشی بیشتر در تولیدات داخل یا افزایش درصد بومی‌سازی تولیدات عنوان کرد: به محض افزایش تولید داخل، حمایت‌های دولت از بخش خصوصی بیشتر خواهد شد. وحیدی با اشاره به قرارداد خرید اتوبوس برای شهرهای کشور افزود: دولت برای خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس با بخش خصوصی قراردادهای مختلفی منعقد کرده که این رقم تاکنون وجود نداشته است.

 

ارسال نظر