در شهر

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۰۱:۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۳۶۰

ورود 200 اتوبوس به ناوگان پایتخت از امروز

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران از بهره‌برداری و ورود ۲۶۳ اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در هشتمین شنبه امید و افتخار خبر داد. محمدخانی درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل شهری در روز شنبه گفت: این برنامه با بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۳ دستگاه مینی‌بوس جدید همراه است که تزریق آنها به سامانه حمل و نقل شهری، برای کاهش ترافیک، کاهش مدت زمان سررسید اتوبوس‌ها به ایستگاه و همین طور کاهش ترافیک و آلودگی مثمر ثمر است. وی با اشاره به رونمایی از تاکسی‌های سمند جدید، گفت: یکی ازبرنامه‌های تدارک دیده شده برای روز شنبه، رونمایی نمادین از ۱۰۰ دستگاه تاکسی سمند است که در واقع تعداد آنها ۳۰۰ عدد محاسبه شده و روز شنبه درواقع موعد دوهزارتایی شدن رقم تاکسی‌های جدیدی است که از ابتدای امسال در اختیار رانندگان تاکسی‌رانی قرار گرفته است. او با اشاره به قیمت تمام شده ناوگان حمل و نقل اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی افزود: رقمی معادل هزارمیلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها هزینه شده است. قیمت تمام شده برای هر اتوبوس ۴.۵ میلیارد تومان و برای هر مینی‌بوس ۱.۵ میلیارد تومان تمام شده است. با توجه به برآوردی که برای تأمین نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی پایتخت انجام شده است، ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای تأمین رفاه شهروندان تهرانی نیاز داریم.

واگذاری پرابهام خانه‌های متعلق به شهرداری

املاک شهرداری پیش از واگذاری باید اجازه شورای شهر را دریافت کنند اما ‌مطابق با گفته نمایندگان تهران هنوز شهرداری لیست این املاک را ارایه نداده است. چندی پیش بود که یکی از اعضای شورای شهر در صحن شورا و طی تذکری به شهردار تهران گوشزد کرد که باید لیست املاکی که واگذار شده‌اند به صحن شورای شهر بیاید و شهردار درباره آنها صحبت کند. ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به املاک واگذار شده گفت: مطابق با قانون واگذاری املاک به اشخاص حقیقی یا حقوقی برای بهره‌برداری باید حتماً به تصویب شورای شهر تهران برسد. وی ادامه داد: البته برای فروش املاک نیز باید حتماً تأیید شورای شهر تهران دریافت شود بر همین اساس زمانی که شهرداری لایحه بودجه را به شورای شهر تحویل می‌دهد لیست املاکی که می‌خواهد برای کسب درآمد در طول یک سال به فروش برساند را ارایه می‌دهد اما آنچه که برای آن حساسیت بسیار زیادی وجود دارد واگذاری املاک به صورت موقت و به شکل یک ساله برای بهره‌برداری است. عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس قانون می‌گوید چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی که شهرداری می‌خواهد املاک را به آنها واگذار کند باید حتماً از شورای شهر اجازه بگیرد و مصوبه شورای شهر را داشته باشد. امانی با طرح اینکه آیا در طول یک سال ملکی به هیچ فرد حقیقی و حقوقی واگذار نشده است اظهار کرد: ما اطلاعی از جواب این سوال نداریم زیرا به شورای شهر هیچ گزارشی واصل نشده است. وی ادامه داد: این عدم ارایه گزارش می‌تواند به معنای این باشد که شهرداری به خوبی از اموال خود نگهداری و با دقت و وسواس در رابطه با واگذاری‌ها صحبت می‌کند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به املاکی که مصوبه شورای شهر را دریافت نکرده‌اند گفت: اگر املاکی واگذار شده‌اند اما مصوبه شورا را دریافت نکرده باشند حتماً تخلف صورت گرفته است. علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت‌وگو با مهر، در این رابطه گفت: املاکی که توسط شهرداری تهران واگذار می‌شوند در ماده ۶ قرار دارند و باید به شورای شهر آورده شوند. شهرداری تاکنون هیچ ملکی را واگذار نکرده است. شهردار تهران با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری املاک را آماده کرده و در حال آوردن به شورای شهر است اظهار کرد: شهرداری تهران اقدامی در رابطه با واگذاری املاک انجام نداده است و لیست تمام املاکی که در گذشته از شورا مجوز داشته یا نداشته‌اند را اعلام می‌کند. زاکانی گفت: انجام این کار پر دردسر است و متأسفانه در دوره‌های گذشته به صورت سلیقه‌ای تعدادی املاک واگذارشده است که به سراغ تمامی آنها رفته‌ایم و در حال ساماندهی شأن هستیم و برای استمرار یا واگذاری جدید از شورا مجوز دریافت خواهیم. مطابق با گفته شهردار تهران قرار است به زودی لیست خانه‌هایی که همواره درباره سرنوشت آنها نگرانی‌هایی وجود داشته است به شورای شهر ارسال شود و باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی شورای شهر از سرنوشت املاک واگذار شده با خبر می‌شود.

سیلاب در کمین پایتخت

زهرا جلیلوند، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به وجود شیب تهران از شمال به جنوب، سطوح نفوذ ناپذیر و وجود ۷ رود دره در اطراف پایتخت که البته از امتیازات شهر تهران محسوب می‌شود، احتمال وقوع سیلاب در این کلان‌شهر محتمل است.  به گزارش مهر، وی افزود: در طول سالیان متمادی و می‌توان گفت از سال ۱۲۰۰ هجری شمسی که تهران به عنوان پایتخت کشور انتخاب شد؛ مساله سیلاب مورد توجه قرار گرفته است. مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در طول دهه‌های اخیر شبکه آب‌های سطحی شهر تهران تکمیل شده است. وی با اشاره به اینکه اکنون در شهر تهران بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی وجود دارد، بیان کرد: اگر بخواهیم به صورت ملموس‌تر بیان کنیم طول شبکه آب‌های سطحی شهر تهران به اندازه طول مسیر تهران تا شهر کرمانشاه است.

 

ارسال نظر