در شهر

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۰۳:۳۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۸۷۸۰

هدف گذاری به جای تشکیل قرارگاه

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری‌ها دیگر قادر به خرید اتوبوس نیستند و تنها می‌توانند نگهداشت را انجام دهند و در نتیجه دولت باید به این موضوع ورود کند. تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان موفقیت شهرداری تهران در تشکیل قرارگاه حمل و نقل گفت: معتقدم اسم‌ها تعیین کننده نیستند و نحوه پیگیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های اجرائی و عملیاتی، برنامه‌هایی که تدوین می‌شوند و تعهدی که برای انجام آن ماموریت است، دارای اهمیت است.  او ادامه داد: اینکه فکر کنید نام قرارگاه را به مساله‌ای اختصاص دادیم و فکر کنیم مشکل حل می‌شود و یا اگر قرارگاه نباشد مشکلات باقی خواهد ماند، اینگونه نیست.  تشکری هاشمی با بیان اینکه این نوع قرارگاه‌ها در مورد مسائلی است که چند نهاد متفاوت که در یک چارچوب و سازمان قرار ندارد شکل می‌گیرد تا بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند، گفت: در بحث حمل و نقل حتما نیازمند همکاری و کمک دولت و پلیس هستیم، اما به معنی آن نیست که تنها از طریق قرارگاه این اتفاقات رخ دهد.  او اضافه کرد: اگر به جای عبارت قرارگاه دنبال هدف‌گذاری‌ها برویم و بگوییم که چه راهبردها و هدف‌هایی برای بلندمدت و کوتاه مدت دنبال می‌کنیم، مسیر نیز روشن می‌شود. تنوع عناوین قرارگاه اگر از آن خروجی خوبی دربیاید حتما موافق آن خواهیم بود، اما اینکه ندانیم دقیقا هر کدام از قرارگاه‌ها چه کاری را باید انجام دهند و مشکلات کدام قسمت را قرار است حل کنند به نظرم به آن ایراداتی وارد است.  او افزود: شهرداری‌ها دیگر قدرت خرید اتوبوس ندارند. در تهران با توجه به هزینه خرید یک اتوبوس که رقمی معادل ۵ میلیارد است و ۷ هزار اتوبوس کم داریم، یعنی ۳۵ هزار میلیارد تومان برای خرید این تعداد اتوبوس بودجه لازم است که عملا با توجه به بودجه شهرداری نمی‌توان این رقم را تامین کرد.

۳ طرح برای برخورد با تخلف موتوری ها در ۱۰۰ نقطه تهران

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران از اجرای همزمان سه طرح برای برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در ۱۰۰ نقطه تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، رحیمی با اشاره به آغاز اجرای سه طرح توسط پلیس راهور تهران بزرگ در 100 نقطه تهران، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل طرح «موتوریار»، طرح ساماندهی عبور و مرور در معابر تهران و طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت‌سواران است. رئیس پلیس تهران افزود: با اجرای این طرح‌ها تلاش می‌کنیم استفاده از موتورسیکلت را سامان داده، سوانح و موتورسیکلت‌ها را کاهش داده و هم اینکه به تردد موتورسیکلت‌ها در تهران انضباط ببخشیم. وی با اشاره به افزایش استفاده از موتورسیکلت مخصوصاً در زمان گرم‌تر شدن هوا، گفت: در دو شیفت صبح و بعدازظهر این طرح‌ها در تهران اجرا می‌شود، در این طرح‌ها موتورسیکلت‌سواران باید قوانین را رعایت کنند، پلاک آن‌ها نباید مخدوش یا ناخوانا باشد و با هرگونه حرکت آن‌ها در پیاده‌رو یا محدوده عبور و مرور عابرپیاده برخورد می‌شود. این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح حداقل در 100 نقطه که همکاران حضور دارند، با عبور موتورسیکلت‌ها از چراغ قرمز برخورد می‌شود همچنین حمل بار غیرمتعارف توسط راکبان موتورسیکلت‌ها ممنوع است و با آن برخورد می‌شود. رحیمی با اشاره به برخورد پلیس با حرکات مخاطر‌ه‌آمیز راکبان موتورسیکلت در طرح‌های مذکور، گفت: بالغ بر 46 درصد کشته‌های سوانح رانندگی تهران در سال گذشته راکبان موتورسیکلت بودند که با اجرای این طرح‌ها امیدواریم کشته‌های راکبان موتورسیکلت در سوانح رانندگی کاهش یابد.

7 سرفصل اقدامات محیط‌زیستی برای بهبود زندگی شهروندان

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  با اشاره به بررسی اقدامات حوزه محیط زیست و توسعه پایدار مناطق 22 گانه، 

برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال 1401 را در 7 سرفصل تشریح کرد.به گزارش فارس، او ترویج استفاده از انرژی های نو، بهبود سیستم های روشنایی گرمایشی و سرمایشی با هدف کاهش مصرف انرژی، اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به منظور صرفه جویی و مدیریت منابع آبی در خدمات شهری، بهره گیری از همه ظرفیت ها برای کاهش آلودگی هوا، کنترل و کاهش آلودگی های زیست محیطی (هوا، آب، خاک و صدا) و پایش آنها در شهر تهران، ترویج آموزش های همگانی و ارتقاء سطح مشارکت و فرهنگ عمومی شهروندان در مدیریت و نگهداشت پایدار شهر، بهبود مستمر راندمان بازیابی منابع و انرژی بر پایه اصول توسعه پایدار را سرفصل های  کلی اقدامات اجرایی این اداره کل عنوان کرد. وی افزود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای بررسی اقدامات انجام شده سال 1400 و برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال 1401 اقدام به برگزاری سلسله جلسات با مناطق 22 گانه در حوزه های برنامه ریزی، آموزش و توانمند سازی، مدیریت انرژی، شناسایی و پایش منابع آلاینده و ارزیابی و استانداردها نموده است.انصاری خاطر نشان ساخت: در سال 1401 بالغ بر 752 میلیارد ریال بودجه جهت انجام پروژه های محیط زیستی به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و ادارات محیط زیست مناطق 22 گانه اختصاص داده شده است.او یادآور شد: بیشترین بودجه مصوب در حوزه محیط زیست متعلق به توسعه انرژی های نو و طراحی و اجرای روش‌های بازیافت و بازچرخانی آب و سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که در مجموع حدود نیمی از اعتبارات موجود است. در این جلسات تمام اقدامات محیط زیستی مناطق 22 گانه در سال 1400، چالش ها و فرصت های موجود در اجرای پروژه ها  در سطح شهر تهران مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

 

ارسال نظر