در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۰۲:۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۴۶۷

۲۵ درصد از قطارهای مترو  از سرویس‌دهی خارج شده‌اند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ۲۵ درصد از قطارهای مترو از سرویس‌دهی خارج شده‌اند اما با توجه به افزایش ساعات طرح ترافیک، زمان تعمیر قطارها نیز سرعت خواهد یافت.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تمهیدات شرکت بهره‌برداری مترو همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک از دهم آبان ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

علی عبداله‌پور با اشاره به اینکه مترو یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران است و استفاده شهروندان از آن باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد گفت: در حال حاضر به خاطر شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، سرفاصله حرکت قطارها با حداقل زمان ممکن اجرا می‌شود و این روند همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر با روند افزایشی مسافر در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه و واگن‌های مترو روبرو شویم با تمام توان و ظرفیت خدمات رسانی می‌کنیم و در صورت لزوم قطارهای فوق‌العاده را برای جابه‌جایی مسافران نیز اعزام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه، حدود ۲۵ درصد از قطارها به علت تعمیرات خارج از سرویس‌دهی هستند گفت: در حال حاضر ۱۶۱ قطار از ۱۷۱ قطار موجود در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند و مابقی به علت تعمیرات از خطوط خارج شده‌اند. اما با توجه به اینکه ساعات طرح ترافیک افزایش می‌یابد، زمان تعمیر قطارها نیز سرعت خواهد یافت.

عبداله پور با اشاره به اینکه اقدامات و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان در شهر زیرزمینی پیش‌بینی شده است افزود: بر اساس تجربیات سنوات گذشته، در نخستین روزهای اجرای زمان افزایش ساعت طرح ترافیک؛ مترو با استقبال مسافران روبرو می‌شود. وی خاطرنشان کرد: شاید پیش‌بینی افزایش مسافر فقط برای روزها و هفته‌های نخست افزایش ساعت طرح ترافیک باشد. اما به تدریج آمار کمتر شده و به وضعیت نرمال می‌رسیم. ولی از شهروندان درخواست داریم هنگام استفاده از مترو، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را توجه داشته باشند.

فریز 28 هکتار بافت فرسوده  در منطقه ۳ از سال ۹۴

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از فریز ۲۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ از سال ۹۴ خبر داد و گفت: اتصال محدوده اسلام‌آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی در دستور کار است. به گزارش مهر، کاوه علی اکبری در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مسائل مربوط به محله‌های فرسوده ده ونک و زرگنده در شهرداری منطقه ۳ برگزار شد، استقرار و تعامل نزدیک دفاتر توسعه محله با ساکنان بافت‌های فرسوده را مهم‌ترین دلیل ارایه طرح‌ها و برنامه‌های تحقق پذیر توسعه دانست.

در جلسه‌ای که در منطقه ۳ به منظور بررسی طرح‌های موضعی و برنامه‌های توسعه محلات ده ونک و زرگنده برگزار شد، عنوان کرد: طراحی شهری و تهیه برنامه توسعه محله برای محدوده ده ونک از سال گذشته در سازمان نوسازی با همکاری معاونت شهرسازی منطقه شروع شده و هم‌اکنون در مراحل پایانی است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محدوده ۵۶ هکتاری دارای بافت فرسوده در منطقه ۳ (حدود ۲۸ هکتار) از سال ۹۴ فریز شده و نارضایتی ساکنان را در پی داشته است، تصریح کرد: از سال ۹۷ با استقرار دفتر توسعه محله در این محدوده، ضرورت بازنگری در طرح موضعی تهیه شده پیشین برای ده ونک به دلیل تحقق‌پذیری پایین و عدم سازگاری طرح با نیازهای ساکنان مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت. علی اکبری با اشاره به اینکه سازمان نوسازی از ظرفیت دفاتر توسعه محله برای تهیه طرح‌های موضعی استفاده می‌کند، یادآور شد: استقرار دفاتر در محدوده بافت‌های فرسوده کمک می‌کند، طرح با رویکرد واقع‌بینانه و با مشارکت ذی‌نفعان تهیه شود و این عمده‌ترین تفاوت میان طرح‌های ارایه شده از سوی سازمان نوسازی با طرح‌های رایج توسعه است. وی با بیان اینکه در حال حاضر دو دفتر توسعه محله در منطقه ۳ فعال هستند، بر ضرورت ارتباط بیشتر این دفاتر با منطقه تأکید کرد و گفت: دفاتر توسعه محله متعلق به شهرداری‌های مناطق هستند؛ اعتقاد داریم مدیریت همه امور از جمله نوسازی، می‌بایست در شهرداری مناطق انجام شود و ما نقش پشتیبان و بازوی حمایتی اجرایی را برای شهرداری‌های مناطق ایفا می‌کنیم. علی اکبری متذکر شد: مردمی‌ترین نهادها در شهرداری، دفاتر توسعه محله هستند که به صورت کامل در معرض ارتباط با شهروندان قرار دارند و می‌توانند مطالبات شهروندان را که عمدتاً بحق هستند، به شهرداری مناطق منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به موضوع طرح «حیاط تهران» و پروژه محرک توسعه برای اتصال محدوده اسلام‌آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی اشاره کرد و پیشنهاد داد جلسه‌ای برای پیگیری و تعیین تکلیف موضوعات مربوط به محدوده‌های مذکور برگزار شود. حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ نیز در این جلسه با تقدیر از عملکرد مثبت سازمان نوسازی در حوزه مطالعات، طرح‌ها و اقدامات در خصوص بافت‌های فرسوده به ویژه در مناطق جنوبی، عنوان کرد: محله زرگنده و ده ونک، دو محله اصلی در منطقه هستند که نیاز به توجه و اصلاحات مطالعاتی بیشتر دارند.


 

ارسال نظر