ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۶۷

 تجمع اعتراضی کارکنان هما  در ترمینال۲ مهرآباد 

صبح دیروز تعدادی از کارکنان شرکتی ایران ایر که در بخش خدمات فرودگاهی مشغولند، در اعتراض به احتمال حذف نیروهای شرکتی، در ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کردند و پروازها با تأخیر مواجه شد.

به گزارش  مهر، صبح دیروز تعدادی از کارکنان شرکتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که در یکی از شرکت‌های پیمانکار ایران ایر به عنوان پرسنل خدمات فرودگاهی مشغول به کار هستند، در اعتراض به تصمیم ایران ایر مبنی بر احتمال عدم تمدید قرارداد نیروهای شرکتی در سال جاری، در ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کرده و دست از کار کشیدند.

این اقدام که با تعویق برخی پروازها و معطلی مردم و مسافران در ترمینال ۲ مهرآباد همراه شد، سبب شد تا با پادرمیانی برخی مسوولان شرکت فرودگاه‌ها و مدیر ترمینال ۲، این افراد به محوطه ایران ایر منتقل شوند.

پیش از این نیز علیرضا برخورد مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با  مهر از برنامه‌ریزی این شرکت برای عدم تمدید قراردادهای نیروهای شرکتی، خدماتی و فضای سبز ایران ایر به دلیل بالا بودن تعداد پرسنل این شرکت اعم از شاغل و بازنشسته و ناتوانی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان آن خبر داده بود.

گفتنی است ایران ایر این روزها با مشکلات گسترده‌ای دست به گریبان بوده و حتی محمد اسلامی وزیر راه در نامه‌ای به مدیرعامل هما، نسبت به تعویق در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته این شرکت در ماه جاری انتقاد کرده بود.

محمود واعظی مسوول دفتر رییس‌جمهور در اواخر بهمن ماه سال گذشته در نامه‌ای به نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دستور داده بود تا برای رفع مشکلات هما، هزار میلیارد تومان به این شرکت اختصاص داده شود که این وعده واعظی تاکنون عملی نشده است.

همچنین هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی حاضر به پذیرش صندوق بازنشستگی هما نیستند و ایران ایر مجبور به پرداخت حقوق بازنشستگان هما از محل منابع داخلی خود است.

افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های  بین‌شهری

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور از افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری در پی تصویب دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری خبر داد.

روز دوشنبه دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد و بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش خواهد یافت.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل باید در وهله نخست نرخ تورم سالانه مرتبط با بخش حمل‌ونقل را در سال گذشته از بانک مرکزی استعلام گرفت و براساس آن نرخ کرایه‌ای مشخص پیشنهاد داد تا تصویب و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون از بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم نرخ تورم سال گذشته در بخش حمل‌ونقل را اعلام کند، افزود: برخی گمانه‌زنی‌ها و استعلام‌های دریافت شده حاکی از تورم 80 درصدی سال گذشته در بخش حمل‌ونقل است.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: در حال حاضر نیز نرخ بلیت اتوبوس بین‌شهری کمتر از یک چهارم قیمت تمام شده است و شرکت‌های حمل و نقل و مالکان و رانندگان اتوبوس در زیان به سر می‌برند و خاص بودن شرایط در حوزه حمل و نقل سبب شده تا نتوانیم نرخ آن را افزایش دهیم. عامری با اشاره به اینکه به زودی قیمت بلیت اتوبوس بین‌شهری افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بر اساس نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین‌شهری به‌طور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در حالی که هم‌اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین‌شهری اعمال می‌شود.

مقاومت  دربرابر تغییر کاربری اراضی کشاورزی  و  باغات 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در جلسه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات گفت: هیچ فشاری برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی و باغات در تصمیم‌گیری‌ها تأثیری نخواهد داشت.

به گزارش مهر، خلیل محبت‌خواه گفت: کمیسیون تبصره یک ماده یک که مسوولیت حفظ باغات و اراضی را برعهده دارد یکی از کمیسیون‌های حساس در راستای حفظ سرمایه‌های ملی یعنی اراضی باغی و زراعی است و بایستی با تمام دقت تمام پرونده‌ها در آن بررسی و کارشناسی شود.وی ادامه داد: در این زمینه لازم است جهاد کشاورزی به عنوان دبیرخانه کمیسیون همه مستندات را استخراج و به کمیسیون ارایه کند و در خصوص تمامی پرونده‌های مطروحه در سال‌های قبل نیز رصد و گزارش تحقق مصوبات را ارایه و اطلاع‌رسانی کند، لذا کمیسیون با جدیت تمام مصمم به تصمیم‌گیری در راستای قانون بوده و تحت هیچ گونه فشاری تسلیم نخواهد شد.

 

ارسال نظر