ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۷۶۳

سازمان هواپیمایی: همه پروازهای ایران به ترکیه لغو شد

سازمان هواپیمایی در اطلاعیه‌ای نوشت: پرواز تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از مبدا ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود. به گزارش ایرنا، تنها چند روز بعد از اجازه از سرگیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه، پرواز در این مسیر مجدد متوقف شد. در اطلاعیه سازمان هواپیمایی آمده است: در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا، پرواز تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از مبدا ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود. به گزارش ایرنا اکنون شرکت‌های هواپیمایی دو طرف فقط می‌توانند Repatriation Flight انجام دهند و فقط انجام پرواز خالی توسط ایرلاین‌های دو طرف برای برگرداندن اتباع دو طرف انجام می‌شود. این تصمیم سازمان هواپیمایی ترکیه به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا و تلاش برای کاهش شیوع این بیماری اعلام شده است.

جزییات ثبت‌نام مرحله دوم کمک ودیعه اجاره مسکن

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزییات ثبت نام مرحله دوم طرح کمک ودیعه اجاره مسکن را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزییات ثبت نام وام ودیعه مسکن را که در ستاد ملی کرونا تصویب شداعلام کرد. بر اساس اعلام آن معاونت ثبت نام از دیروز ۱۳ مهر آغاز شد و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد یافت. در اطلاعیه معاونت مسکن و ساختمان آمده است: به اطلاع می‌رساند آن دسته از متقاضیان طرح کمک ودیعه اجاره مسکن که موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۲ روز یکشنبه مورخ 13 مهر 1399 تا ساعت 24 روز 30 مهر 1399 جهت ثبت نام در این طرح با مراجعه به بخش «تکمیل ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه» سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

میزان جریمه ‌عدم پرداخت عوارض تعیین شد

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی به تازگی مصوب شد که برای سواری، وانت، مینی‌بوس و کامیونت ‌40 هزار تومان تعیین شده است. به گزارش فارس، دو سال پیش بود که در راستای کاهش ایستایی خودروها در درگاه‌های عوارضی آزادراه‌ها و کاهش داد و ستد پول نقد در گیت‌های عوارضی، سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در چند آزادراه کشور اجرایی شد تا به این ترتیب خودروهایی که قصد عبور از آزادراه‌ها را دارند، تا 48 ساعت پس از عبور از آزادراه نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی، اقدام کنند، در گام اول پنج آزادراه کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شد. با پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی نیاز به توقف برای پرداخت عوارض آزادراهی نیست، خودروهای ترددکننده در آزادراه از طریق سامانه به صورت خودکار شناسایی می‌شوند و مبلغ عوارض با روش‌های متنوع قبل، حین یا بعد از تردد قابل پرداخت است. در سیستم اخذ عوارض الکترونیک ایستگاه‌های عوارضی فعلی حذف می‌شود و مسیر تردد در آزادراه‌ها کاملا باز خواهد بود. بنابراین گزارش، پرداخت عوارض آزادراهی از طریق وبسایت به 7 روش امکان پذیر است. همچنین پرداخت عوارض آزادراهی از طریق تلفن همراه با نصب 9 نرم‌افزار بر روی تلفن همراه امکان پذیر است که در این باره می‌توان به نرم افزارهایی نظیر آپ، تاپ و غیره اشاره کرد. از سوی دیگر پرداخت عوارض آزادراهی از طریق شماره گیر ی#8٭720٭ به عنوان کد دستوری USSD امکان‌پذیر است. همچنین پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی از طریق اتصال پلاک خودرو به حساب بانکی نیز امکانپذیر است؛ با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب بانکی از طریق وبسایت WWW.NSPAY.IR مبلغ عوارض بابت هر بار تردد در آزادراه به صورت خودکار از حساب بانکی اعلام شده کسر و به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. در حال حاضر 8 آزادراه تحت پوشش سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی هستند که شامل آزادراه تهران ـ قم، آزادراه کرج ـ قزوین، آزادراه تهران ـ ساوه، آزادراه قزوین ـ زنجان، آزادراه بندرعباس ـ بندر شهید رجایی، آزادراه همت ـ کرج، منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال و قطعه 4 آزادراه ارومیه ـ تبریز است.

 

ارسال نظر