ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۲۳

سوار کردن ۴  مسافر  در تاکسی تخلف است

مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگان تاکسی از دستورالعمل سوار کردن سه مسافر در ابلاغ طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی تبعیت کنند و براین اساس سوار کردن چهار مسافر در تاکسی تخلف است. ضامنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ابلاغیه طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور که براساس آن رانندگان موظفند در تاکسی‌ها حداکثر سه نفر مسافر سوار کنند، هنوز به قوت خود باقی است. وی ادامه داد: مبنای محاسبه کرایه تاکسی سه مسافر است و اگر راننده تاکسی مبنا ی کرایه دریافتی را بر سوار کردن سه مسافر بگذارد و چهار نفر را سوار کند، تخلف کرده باید با وی برخورد شود و در شهرهای مختلف بازرسان تاکسیرانی سوار شدن سه مسافر را در تاکسی‌ها بررسی می‌کنند. ضامنی اعلام کرد: اگر راننده تاکسی بیش از سه نفر را سوار کند و از این ابلاغیه تبعیت نکند، مسافران می‌توانند به شهرداری‌های شهر محل سکونت خود و در تهران هم با خط ارتباطی که شهرداری در اختیار آنها گذاشته یا تاکسیرانی شکایت کنند. وی تاکید کرد: رعایت و تبعیت از سوارکردن سه مسافر نیازمند همکاری و مساعدت مردم است و مسافران خود در تاکسی‌هایی که بیش از سه نفر را سوار می‌کنند، سوار نشوند و تخطی راننده را اعلام کنند و رعایت این امر نیاز به مشارکت عمومی دارد. نیمه دوم فروردین سال همزمان اوج‌گیری ویروس کرونا، طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور ابلاغ شد و بر اساس آن رانندگان موظف شدند در تاکسی‌ها حداکثر سه نفر مسافر سوار کنند.

استفاده مسافران از ماسک  در اتوبوس اجباری است

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مجدداً بر لزوم استفاده مسافران از ماسک در اتوبوس تاکید کرد و گفت: استفاده همه مسافران از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اجباری است. به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی، ترفع با تاکید بر اثبات تأثیر ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به ویژه در محل‌های تجمع افراد، افزود: به همین دلیل، اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک در اتوبوس مضاعف شده است. وی با اشاره به لزوم به همراه داشتن ماسک از سوی مسافران، اظهار کرد: البته اگر مسافری ماسک به همراه نداشته باشد، می‌تواند نسبت به تهیه آن از ۶۰ مرکز عرضه ماسک در پایانه‌های اتوبوسرانی و ایستگاه‌های تبادلی و پر مسافر خطوط تندرو اقدام کند. ترفع با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها یک ضرورت است، تصریح کرد: از مسافران درخواست می‌کنیم اگر اتوبوسی با ظرفیت تکمیل به ایستگاه رسید، از سوار شدن به آن اجتناب کرده و منتظر رسیدن اتوبوس بعدی بمانند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با درخواست از مسافران برای استفاده از ماسک در اتوبوس به منظور حفظ سلامت خودشان و دیگران، اظهار کرد: مسافرانی که در اتوبوس از ماسک استفاده نمی‌کنند، نه تنها نسبت به سلامتی خود بی تفاوت هستند، بلکه ممکن است به سلامت سایر شهروندان نیز آسیب برسانند.

کاهش ۲۷ درصدی  فاصله‌ اجتماعی در متروی تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: مردم در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، منتها فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو که قبلاً ۵۷ درصد بوده به سبب تراکم استفاده از مترو به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده، بنابراین از این منظر آسیب پذیر هستیم. به گزارش تسنیم، محسنی بندپی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با رییس‌جمهور با اشاره به آخرین مصوبات این جلسه اظهار کرد: تمدید مرخصی زندانیان به جلسه 31 خرداد ماه موکول شد، به علاوه در این جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور و برخی از استان‌ها که در هفته‌های اخیر میزان شیوع بیماری بالا رفته از جمله در خوزستان، هرمزگان، کردستان و کرمانشاه مطرح شد و به استانداران و ستاد کرونا در این استان‌ها اختیاراتی داده شد تا بتوانند برخی محدودیت‌ها را اجرایی کنند. استاندار تهران تأکید کرد: اکنون روند بیماری کرونا در استان تهران کمی افزایش یافته، منتها میزان مرگ و میر افزایش نیافته و پایین بوده است، همچنین در شرق استان تهران وضعیت خوب است اما در غرب به ویژه در شهرستان‌های شهریار و ملارد نیازمند توجه بیشتر در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و غیره هستیم. محسنی بندپی با بیان اینکه در استان تهران وضعیت بحرانی نداشته‌ایم، گفت: با توجه به تراکم جمعیت در استان تهران و جمعیت 3.5 میلیونی شناور در کلانشهر تهران و سایر شرایط خاص استان توانستیم با مدیریت از پیک عبور کنیم البته نیاز به مراقبت و دقت بیشتری داریم. وی افزود: میل به سفر در استان تهران بیشتر است، همچنان که در تعطیلات هفته گذشته و قبل از آن بر اساس آمار نیروی انتظامی جمعیت زیادی از استان تهران خارج شدند که برگشت آنها نگرانی‌هایی را ایجاد کرد. استاندار تهران در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی در استان و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: مردم در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، منتها فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو که قبلاً 57 درصد بوده به سبب تراکم استفاده از مترو به 30 درصد کاهش پیدا کرده، بنابراین از این منظر آسیب پذیر هستیم. محسنی بندپی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی گفت: پنجشنبه با مشورت با دانشگاه آزاد امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، و سعی می‌شود تا شرایط برای حفظ سلامت شهروندان فراهم شود.

 

ارسال نظر