ایرانشهر

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۷:۰۵
کد خبر: ۱۶۱۵۴۱

برقرار بودن پروازهای ایران به مقاصد خارجی، به‌جز سوئد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از انجام شدن پروازهای خارجی به مقاصد کشورهای مختلف طبق روال عادی خبر داد و گفت: در این میان فقط پرواز به مقصد سوئد آن هم به دلیل اعلام دولت این کشور متوقف شده که به نظر می‌رسد پس از مدتی دوباره به روند طبیعی خود باز خواهد گشت.مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی ایرلاین‌های داخلی به کشورهای مختلف به ایسنا گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی طبق روال عادی پروازهای خارجی شان را به مقاصد کشورهای مختلف انجام می‌دهند و وضعیت ایرلاین‌های داخلی از این نظر تغییر چندانی نسبت به گذشته نکرده است.او افزود: تنها ایران‌ایر به مقصد استکهلم و گوتنبرگ در سوئد پرواز داشت که با توجه به بیانیه اخیر دولت سوئد فعلا متوقف شده است اما برای بقیه پروازهای خارجی مشکلی به وجود نیامده است. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه تاخیر به وجود آمده در برخی پروازهای خارجی ارتباطی با توقف یا ایجاد محدودیت برای آنها نداشته و دلایل دیگری دارد، گفت: بر اساس تجارب گذشته که سابق بر این هم وقفه‌هایی در برخی پروازهای بین‌المللی به وجود می‌آمد اما پس از گذشت زمانی مشکل حل می‌شد، بنابراین به نظر می‌رسد که توقف پرواز به مقصد سوئد نیز مقطعی باشد و آنها پس از ارزیابی مجدد دوباره این پروازها نیز به روال عادی خود برگردد. پس از افزایش تنش‌ها در منطقه که در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پاسخ قاطع موشکی ایران به پایگاه‌های امریکایی در عراق و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران در هفته پیش اتفاق افتاد، برخی کشورها و ایرلاین‌ها اعلام کردند که پروازشان را بر فراز آسمان ایران و عراق ممنوع، متوقف یا تعلیق می‌کنند. البته پس از انتشار این اخبار محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت پروازهای عبوری توضیح داد که پروازهای بین‌المللی به مقصد ایران و پروازهای عبوری بر فراز آسمان این کشور در حالت عادی برقرار است و تنها امریکا و سنگاپور پروازهای‌ خود را به ایران و عراق ممنوع کرده‌اند که سهم چندانی در این زمینه ندارند.

انتشار 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت معطل موافقت بانک

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تلاش برای انتشار 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت در راستای توسعه مترو خبر داد. به گزارش ایسنا یوسف حجت در مورد وضعیت سرانجام انتشار اوراق مشارکت برای توسعه مترو با بیان اینکه براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران می‌تواند تا سقف 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل ونقل عمومی منتشر کند، گفت: انتشار اوراق مشارکت یکی از راه‌های توسعه حمل ونقل عمومی است که برهمین اساس شورای شهر مجوز صدور اوراق مشارکت را برای شهرداری تهران صادر کرده است. او با بیان اینکه از 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت، 900 میلیارد تومان صرفا برای توسعه مترو در نظر گرفته شده است، گفت: اما متاسفانه بانک عامل همکاری لازم را در زمینه انتشار اوراق نداشت به گونه‌ای که بانک اعلام کرده از شهرداری ضمانت‌ لازم می‌خواهد اما با اینکه چندین بار تضامین لازم را معرفی کردیم، آنها را نپذیرفته است.

وضعیت خطرناک آلودگی صوتی در ۱۵ نقطه تهران

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، در ۱۵ نقطه، آلودگی صوتی در مرحله خطرناک قرار دارد.به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران، آلودگی صوتی در ۱۵ نقطه در مرحله خطرناک قرار دارد که نسبت به روز گذشته آلودگی صوتی کاهش یافته است. ایستگاه‌های میدان نماز، میدان الغدیر، منطقه ۱۸، بعثت، خراسان، افسریه، نیروی هوایی، شهید گمنام، نواب صفوی، حکیم، تجریش، شهران، تهرانسر، ستادبحران ۱۲ و آذری ایستگاه‌هایی هستند که شاخص آنها بالای ۷۰ و خطرناک است. همچنین ۱۰ نقطه دارای شاخص آزاردهنده و ۵ نقطه نامناسب برای کودکان و بیماران است و از میان ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت در تهران فقط سه نقطه وضعیت مناسب و سالم دارند.

برقراری بیمه رانندگان تاکسی درصورت به‌روزرسانی لیست بیمه

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با اینکه چه تعداد افراد جدید می‌توانند در این لیست اضافه شوند گفت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان تأمین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه را انجام دهیم این قول را می‌دهیم که تمام رانندگان تاکسی بتوانند از این بیمه استفاده کنند. به گزارش ایسنا مرتضی ضامنی در رابطه با بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ دولت امکانی را ایجاد کرد تا رانندگان حمل و نقل شهری از ۵۰ درصد یارانه حق بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: پیرو این مصوبه، لیست‌های افراد واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد که متأسفانه از سال ۱۳۹۲ تاکنون این لیست‌ها از سوی این سازمان به‌روزرسانی نشده است و به اعتقاد ما تعدادی از افرادی که از این یارانه بیمه‌ای استفاده می‌کنند راننده نیستند و باید از گردونه حذف شوند.

 

ارسال نظر