افتتاح ۳۸ پد بالگرد اورژانس در شهر تهران

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۹۶

گروه راه و شهرسازی|

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در «آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران» گفت: اگر در این شهر یک زلزله با ریشتر بالا بیاید حتما 2 میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم این حادثه قرار خواهند گرفت.این در حالی است که 8 میلیون نفر باقی مانده قطعا و یقینا تحت تاثیر غیرمستقیم قرار خواهند گرفت.  او تصریح کرد: رفتارهای ما در حوزه ترافیک هم رفتارهای خوبی نیست؛ برای مثال زلزله ملارد را نگاه کنید که چه اتفاقی افتاد. همه با ماشین به خیابان‌ها آمدیم. حالا تصور کنید ریزش ناشی از زلزله داشته باشیم و ترافیک هم چاشنی آن بشود که دیگر امداد رسانی حتما  امکان پذیر نخواهد بود. مگر اینکه از امداد هوایی استفاده کنیم. رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تلاش می‌کنیم هر دو باند فرودگاهی دوشان تپه در خیابان دماوند و باند قلعه مرغی حفظ شوند و به پد بالگرد اورژانس هوایی اختصاص پیدا کنند تا بتوان در زمان وقوع حادثه کار جدی انجام داد. اخیرا نیز با دستور رییس جمهور با هوانیروز دیداری داشتیم و درخصوص امدادرسانی به مردم در زمان بروز حوادث و بحران‌ها به تفاهماتی در این حوزه رسیدیم.

نجار افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحث امداد رسانی جاده‌ای است که امروز چندین سازمان در آن نقش آفرینی می‌کنند و یک ماموریت دارند. می‌بینیم همه سر صحنه حادثه می آیند اما آنجا ماشین آتش نشانی وجود ندارد، ماشین می سوزد و هموطنان هم در آن می‌سوزند.یکی دیگر از مشکلات ما این است که در این گونه حوادث تعدادی جان باخته به جا می‌ماند در حالی که نه اورژانس و نه هلال احمر حاضر نیستند با آمبولانس‌های خود جان‌باختگان را جا به جا کنند. باید برای این دو مشکل یعنی حمل متوفیان در جاده‌ها و وجود ماشین آتش نشانی فکری کرد تا این مشکلات هم برطرف شود.

   بلد باشیم با زلزله زندگی کنیم

پیروز حناچی شهردار تهران  نیز در این مراسم گفت: عنوان می‌شود هر یک دلاری که برای پیشگیری از بحران هزینه می‌شود معادل چهل دلاری است که باید پس از بحران در آن محل هزینه شود. ما باید یاد بگیریم که از زلزله درس بگیریم و باید بلد باشیم با زلزله زندگی کنیم و پیش از وقوع خودمان را برای رویارویی با آن آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران با تاکید بر این که تجربه نشان داده که هر چه از امکانات سازمان‌ها استفاده کنیم و هر چقدر هم افزایی کنیم هزینه‌ها کمتر شده و از سوی دیگر قدرت عملکرد ما افزایش پیدا می‌کند، گفت: ما می‌دانیم که اورژانس و آتش نشانی در حال کمک‌رسانی به مردم هستند پس چه بهتر که با سهیم کردن امکانات میان این دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم.آلودگی و ترافیک از عارضه‌های کلان شهرها است و طبیعی است که در این شرایط زمان های طلایی ما برای کمک به بیمار قلبی و سایر مصدومان حوادث اگر از دست برود دیگر پشیمانی فایده ندارد. شهردار تهران افزود: خوشحالیم که موتورلانس‌های اورژانس امروز در تهران بیش از پیش فعال شده‌اند که این یکی از عوامل رسیدن زودتر امدادگران به سر صحنه حوادث خواهد بود. همه این تلاش‌ها برای آن است که خدمات ارائه شده کمی زودتر انجام شود تا اتفاق بدی رقم نخورد. در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توافقی که با اورژانس داشتیم ۳۸ پد بالگرد را در شهر تهران که در شرایط بحرانی به شهروندان کمک رسانی خواهند کرد، افتتاح می کنیم.

 

ارسال نظر