ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۵۹۹

خداحافظی با سیاست‌های انقباضی درحوزه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات بازار مسکن، گفت: برای خروج بخش مسکن از رکود، از سیاست‌های انقباضی باید خداحافظی می‌کنیم.

به گزارش فارس، محمد اسلامی درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای رونق بخشی مسکن در سال98 افزود: برنامه‌های جدید این وزارتخانه در راستای خروج بخش مسکن از رکود است، پس باید با یک سیاست انبساطی که همانا عرضه زمین و تسهیل برای ساخت و ساز است رونق را به بخش مسکن ایجاد کنیم. اسلامی همچنین درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی اظهارکرد: کارت اعتباری مصالح طرحی است که در حال مذاکره درباره آن هستیم و باید اقدامات کارشناسی و مدیریتی خود را طی ‌کند.وزیر راه شهرسازی ادامه داد: هدف از این برنامه، کنترل ورود نقدینگی به بازار مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده مسکن است. او اظهارکرد: در این برنامه برای سازندگان مزایای درآمدی و سود متعارفی که انتظار دارند، لحاظ خواهد شد تا مسکن با قیمت مناسب ارزیابی شود. این برنامه در مراحل نهایی خود قرار دارد. اسلامی تأکید کرد: هنوز سقفی برای کارت اعتباری مصالح ساختمانی تعیین نشده است اما اگر به عنوان مثال ۳۰ درصد قیمت مسکن سهم مصالح ساختمانی باشد، در همان میزان سقف درنظر گرفته می‌شود.وزیرراه و شهرسازی درباره مهاجرت مردم از جنوب به شمال کشور هم، گفت: مردم خودشان تصمیم می‌گیرند کجا ساکن شوند و دولت نمی‌تواند برای سکونت مردم تصمیم بگیرد، پس این مردم هستند که باید محل سکونت خود را انتخاب کنند.

هشدار درباره وقوع کولاک در روزهای آتی

معاون سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با هشدار نسبت به ورود موج جدید سرما و کولاک در روزهای آینده گفت: 12 هزار راهدار برای مقابله با برف و کولاک در شرایط آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، حیدر مطاعی اظهار کرد: مردم از سفرهای غیرضروری به استان‌های شمالی خودداری کنند چون با ورود موج جدیدی از برف، باران و کولاک در روزهای آینده که وارد بیشتر استان‌های کشور می‌شود، دمای هوای 20 استان کاهش شدید خواهد داشت و یخبندان و کولاک به وقوع خواهد پیوست.

او توضیح داد: 9 هزار و 600 دستگاه ماشین‌آلات راهداری خبر داد تا احتمال مسدود شدن راه‌های اصلی کشور به حداقل ممکن برسد.معاون سازمان راهداری با تاکید بر اینکه 780 راهدارخانه در کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: موج اصلی بارش و سرما در اواخر هفته وارد کشور شده و به ‌قدری قوی است که همه استان‌های کشور را درگیر خواهد کرد. بطور مثال، در جنوب کشور و در استان سیستان و بلوچستان سبب بروز گرد و خاک خواهد شد.مطاعی گفت: با ورود این سامانه جدید، سرعت باد قالب در بیشتر مناطق از 30 کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که باعث کولاک خواهد شد و از این رو از مردم انتظار می‌رود همکاری لازم را با راهداران داشته باشند.او افزود: با اینکه راهداران در همه راه‌ها و گردنه‌ها نمک‌ پاشی انجام می‌دهند، با این‌حال نمی‌توانند به دلیل مسائل زیست‌ محیطی از حد مجاز فراتر بروند که این امر لزوم استفاده از تجهیزات زمستانی توسط مردم را افزایش می‌دهد.

توقف پرداخت نقدی عوارضی آزادراه‌ها از تابستان ۹۸

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها، گفت: عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم دریافت الکترونیکی عوارض آغاز شده و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت، همه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شوند.

‌به گزارش فارس، سید حسین میرشفیع با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس همین اولویت‌بندی و به منظور سهولت در سفرهای نوروزی، تا پایان سال جاری عوارض در تعدادی از آزادراه‌های منتهی به پایتخت به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد.او سهولت استفاده مردم را یکی از مزایای مهم این طرح برشمرد و گفت: دریافت الکترونیکی عوارض موجب کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش تردد‌کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول تردد کنند و اخذ عوارض منجر به توقف یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود.

میرشفیع شفاف‌سازی درآمدهای آزادراه‌ها را از دیگر مزایای این طرح دانست و عنوان کرد: این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد و غیره منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند.معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح مکانیزم دریافت عوارض الکترونیک گفت: با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود.میرشفیع اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود؛ همچنین فرد 24 ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.

 

ارسال نظر