اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۳۱

زمان بازگشت مسوولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد 

زمان دقیق بازگشت مسوولیت تنظیم بازار داخلی کلیه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها به وزارت جهاد کشاورزی مشخص شد. در متن مصوبات یکصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در خصوص بازگشت اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی آمده است: «مطابق بند یک مصوبات سی و پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ که به تأیید مقام معظم رهبری در خصوص تمرکز مسوولیت بازرگانی و انتزاع آن از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ موکول شده بود و زمان انقضای آن فرارسیده است (ابلاغی طی نامه شماره ۱۳۷۳۳ مورخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ریاست محترم جمهوری) در جلسه مطرح و مقرر گردید وزارت جهاد کشاورزی تمهیدات لازم به منظور تمرکز کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای تنظیم بازار داخلی کلیه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط را به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها در اجرای بند (الف) ماده یک قانون «تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی» مصوب ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ مجلس شورای اسلامی را معمول و نتیجه را به کارگروه تنظیم بازار گزارش نمایند.»

گران‌فروشی در صدر تخلفات

ایسنا |معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران بیشترین عناوین تخلف صنفی در سه ماهه نخست امسال را گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور عنوان کرد. سعید محمدی پور با بیان اینکه بازرسی از اصناف و واحدهای توزیعی استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، گفت: در این مدت ۲۳۳ هزار بازرسی از اصناف تهرانی انجام شده است. به گفته وی تعداد پرونده‌های متشکله در سه ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۷۱۷ پرونده به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که جهت تعیین تکلیف به مراجع قضایی ارسال شده است. این مقام مسوول همچنین با بیان اینکه طی سه ماهه امسال واحدهای عرضه‌کننده کالاهای اساسی مثل شکر، روغن، لبنیات، مرغ، نان و میوه بیشترین هدف بازرسی بودند، بیشترین عناوین تخلف را گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور عنوان کرد.

پایان مهلت رجیستری ساعت‌های هوشمند

مهر | سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به پایان یافتن مهلت رجیستری کردن ساعت‌های هوشمند در ساعت صفر دیروز شنبه، گفت: مهلت رجیستر کردن PDA، مبدل تلفن ثابت به سیار و بارکداسکنر تا ۱۹ تیرماه است. حمیدرضا دهقانی‌نیا در مورد پایان یافتن مهلت رجیستر کردن ساعت‌های هوشمند سیمکارت‌خور (موبایل‌واره)

، اظهار داشت: مهلت سیم کارت گذاشتن داخل ساعت‌های هوشمند و فعال کردن آنها ساعت صفر امروز به پایان رسید و از امروز موبایل‌واره‌هایی که رجیستر نشده‌اند، دیگر خدمات مخابراتی بابت سرویس‌های شبکه اپراتوری دریافت نخواهند کرد. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در واقع مهلت رجیستر کردن و شناسایی توسط شبکه بی‌سیم تا ۱۲ تیرماه یعنی پایان روز ۱۱ تیرماه بوده است و به محض ورود به روز شنبه این مهلت به پایان رسید. وی در مورد مهلت رجیستر کردن PDA، مبدل تلفن ثابت به سیار و بارکداسکنر نیز گفت: مهلت سیم کارت گذاشتن و فعال کردن این دستگاه‌ها تا قبل از ۱۹ تیرماه است. به محض ورود به ساعت صفر شنبه هفته آینده، مهلت رجیستر کردن PDA، مبدل تلفن ثابت به سیار و بارکداسکنر به پایان می‌رسد و در صورت عدم فعال‌سازی، این دستگاه‌ها سرویسی دریافت نخواهند کرد. دهقانی‌نیا در خصوص زمان رجیستر کردن تبلت اظهار داشت: هنوز مهلت زمانی برای تبلت اعلام نشده اما لازم است دارندگان تبلت در همین روزها اقدام به فعال‌سازی دستگاه خود کنند تا به مشکل برنخورند.

قیمت فروش گندم دولتی بازنگری می‌شود

کارگروه تنظیم بازار با بازنگری در قیمت فروش گندم دولتی به صنف و صنعت موافقت کرد. بنا بر این گزارش در متن مصوبه آمده است: درخواست شرکت بازرگانی دولتی ایران (نامه شماره ۰۲۰/۴۱۱۱۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰) در خصوص بازنگری و اصلاح قیمت فروش گندم بخش صنف و صنعت و جلوگیری از ضرر و زیان مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران در جلسه مطرح و ضمن موافقت با کلیات موضوع مقرر شد به استناد اختیارات کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان کشور مراتب در کارگروه مربوطه مطرح و تصمیم مقتضی با هماهنگی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و رعایت کلیه جوانب اتخاذ شود.

 

ارسال نظر