روی خط خبر

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۵۸

 معافیت مالیاتی تازه وارد‌ها  به بورس برای ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان امور مالیاتی برای شرکت‌هایی که در سال 99 وارد بازار بورس شوند و حداقل 25 درصد از سهام شرکت خود را به صورت شناور عرضه کنند، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد و این مشوق و فرصت فقط تا انتهای سال 99 معتبر بوده و لازم است، واحدهای تولیدی از این فرصت بهره‌مند شوند. سعید زرندی افزود: یکی از دلایل عدم رغبت برخی شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه مشکلات مالیاتی سال‌های گذشته است. وی ادامه داد: پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابوس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال جاری می‌باشد. زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری صورت گرفته که مهم‌ترین آن رفع دغدغه شرکت‌ها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده‌های سال‌های گذشته آنها بود. معاون طرح و برنامه توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید مقام معظم رهبری این مشکل برای سال 99 مرتفع شده است. زرندی گفت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در هیات پذیرش بورس عضویت پیدا کرد و این موضوع باعث تسریع در روند پذیرش شرکت‌های تولیدی خواهد شد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد. وی گفت: سیستم بانکی هم‌اکنون تنها منبع تامین مالی بخش تولید است اما نمی‌تواند جوابگویی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد لذا باید به سمت ابزارهای جدید رفت. زرندی گفت: برای این موضوع باید دو اتفاق بیفتد اول در بخش قوانین، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست که راه را برای ورود شرکت‌های تازه وارد به بورس تسهیل کند که در این بخش وزارت صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را در سال جاری خواهد کرد و بر این اساس یک دفتر مستقل ذیل معاونت طرح و برنامه به نام دفتر تامین مالی ایجاد کرده است. وی تاکید کرد: اتفاق دوم باید در خود بنگاه‌ها روی دهد چرا که برخی شرکت‌های تولیدی توانسته‌اند در موضوع تکنولوژی، کیفیت، بازار و.... خود را به روز کنند اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاه‌ها حاکم است. به گفته زرندی، تولیدی‌ها باید با توجه به تحولات اقتصادی مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاه‌های جدید به سمت بهره مندی از ابزارهای نوین مالی و به ویژه بازار سرمایه حرکت کنند.

جزییات سه تصمیم  برای کنترل بازار ماسک

در پی ایجاد بازار سیاه برای پارچه مورد نیاز در تولید ماسک، وزارت صمت مقرر کرد سهمیه واحدهای تولیدکننده ماسک از طریق سامانه تخصیص یابد و میزان سهمیه بر اساس محصول خروجی واحدها مشخص خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت صنعت برای رفع این مشکل سه تصمیم مهم را اتخاذ کرده که مهم‌ترین آنها اختصاص سهمیه به واحدهای تولید ماسک بر مبنای خروجی این واحدها است. به این ترتیب واحدهای تولیدکننده ماسک به ازای ماسک‌های تولیدی، سهمیه بعدی پارچه جاذب را دریافت خواهند کرد. این سهمیه از طریق سامانه جامع تجارت تخصیص می‌یابد. همچنین مقرر شد بازرسان مقیم در واحدهای تولیدکننده مواد اولیه تولید ماسک مستقر شوند تا پارچه‌های جاذب تولیدی وارد بازار سیاه نشود و به تولیدکنندگان ماسک عرضه شود.در عین حال، برای تنوع بخشی به پارچه‌های مصرفی در تولید ماسک نیز در دستور کار قرار گرفته و قرار است در صورت تایید وزارت بهداشت، نوع جدیدی از پارچه جاذب نیز در کشور تولید شود تا در ماسک‌های تولیدی به کار رود. برای تولید این پارچه محدودیتی وجود ندارد و نیاز به خط جدید یا تجهیزات خاصی نیست. با تایید این پارچه جدید، تولید روزانه ماسک به 30 میلیون قطعه خواهد رسید.

اصناف بهداشت کرونا را رعایت نکنند  دوباره تعطیل می‌شوند

تسنیم|رییس اتاق اصناف تهران گفت: اگر اصناف شیوه نامه‌های بهداشتی را در خصوص کرونا رعایت نکنند، مجبور می‌شویم دوباره آنها را تعطیل کنیم. قاسم نوده فراهانی در حاشیه نشست ستاد کرونای استان تهران با اصناف و اتحادیه‌ها افزود: از تلاش اعضای ستاد کرونا به ویژه دکتر زالی قدردانی می‌کنیم چرا که 

شبانه روزی مشغول ارایه خدمت هستند. وی گفت: مردم کرونا را شوخی گرفته‌اند و باید بدانند به علت اینکه مراعات نکردند به پله اول برگشتیم و اگر دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها را اجرا می‌کردند اکنون باید از کرونا خارج می‌شدیم. رییس اتاق اصناف تهران افزود: از همه اصناف درخواست می‌کنم حتما شیوه نامه‌های ستاد کرونا را رعایت کنند به خصوص واحد‌های صنفی پرتردد و پاساژ‌هایی که فعال هستند و اگر رعایت نکنند مجبور می‌شویم دوباره آنها را تعطیل کنیم. 

 نوده فراهانی گفت: هیچ راهی به جز همکاری و رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری نیست و باید همه اصناف از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده و مشتریان خود را هم ملزم کنند که ماسک بزنند. وی افزود: همه اصناف رعایت کنند تا مجبور نشویم آنها را تعطیل کنیم چرا که هر واحد صنفی که تعطیل می‌شود با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد و درخواست ما این است که موضوع را شوخی نگیرند و هیچ تعارفی هم نداشته باشند. رییس اتاق اصناف تهران گفت: از دکتر زالی درخواست می‌کنیم شیوه نامه‌های لازم را به ما ابلاغ کنند تا به واحد‌های صنفی ارجاع دهیم.

 

ارسال نظر