اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۵۷

تقویت تولید  با درونزایی و رونق تولید

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با مروری بر 7 محور اصلی فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخشی از نتایج حاصله از 34برنامه اجرایی این وزارتخانه از ابتدای امسال تاکنون را تشریح کرد. سعید زرندی اظهار کرد: طی بررسی‌های به عمل آمده و همچنین رصد مستمر برنامه‌های تدوین شده، در اکثر موارد نتایج خوبی به دست آمده و امیدواریم ذیل ترتیبات «کارگروه تقویت درونزایی و رونق تولید» و همکاری بیشتر سایر بخش‌ها وضعیت را بیش از این بهبود ببخشیم. او عنوان کرد: وزارت صمت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام‌های موثری برداشته، در بخش معاون و اکتشافات فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز و در حوزه تجارت و تامین زیر ساخت‌های لجستیکی آن و همچنین در توسعه صادرات نتایج امیدوار‌کننده‌ای را از ابتدای امسال به دست آورده است.

تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها

شاتا| سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها در آینده‌ای نزدیک تدوین می‌شود. مهدی صادقی‌نیارکی اظهار کرد: ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست‌اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند پیش‌بینی شده است. او با استقبال از پیشنهادات ارایه‌شده از سوی تشکل‌ها و دست‌اندرکاران بخش خصوصی افزود: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه دیدگاه‌های تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره ارزش شامل طراحی مد، تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

ضمانتنامه صادراتی، جایگزین گشایش «ال‌سی» در عراق

اتاق ایران| به گفته دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق وظیفه ذاتی صندوق ضمانت صادرات پوشش ریسک سرمایه‌گذاری و بیمه قراردادهای تجاری است. با توجه به نبودن ابزار بانکی در روابط تجاری ایران و عراق در دوره تحریم نیاز به حمایت جدی صندوق ضمانت صادرات است. اخیراً شعبه صندوق ضمانت صادرات در اقلیم کردستان عراق افتتاح شده است. البته در این روزها صندوق ضمانت بیشتر و جدی‌تر از گذشته کار می‌کند. اخیرا شعبه‌ای در اقلیم کردستان عراق افتتاح شده و قرار است شعبه دیگر صندوق ضمانت صادرات در بغداد افتتاح شود. حمید حسینی گفت: یکی از مشکلات اصلی برای سنجش اعتبار کارفرماهای عراقی روش سنتی کسب و کار آنها است. عراقی‌ها بیشتر به‌صورت شخصیت حقیقی تجارت می‌کنند. برای سنجش اعتبار نیاز به مدارکی همچون گردش مالی حساب‌های بانکی، دفاتر ثبت دارایی و مالیات و سایر اسناد ثبتی و رسمی هست که بسیاری از تاجران عراقی فاقد آنها هستند.

 

ارسال نظر