اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۵۷

 افزایش دوبرابری صادرات فولاد هند

مهر| صادرات فولاد هند در سال گذشته مالی این کشور به دلیل اجرای سیاست‌های دولت برای حمایت از صنعت فولاد این کشور به 8.2میلیون تن افزایش یافت. روزنامه «تامیز آو ایندیا» هند نوشت، صادرات فولاد هند در سال مالی گذشته این کشور که بخشی از آن در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی قرار داشت با رسیدن به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به دوبرابر افزایش پیدا کرد؛ ضمن اینکه واردات فولاد هندی‌ها در این بازه زمانی در حدود یک‌سوم کاهش نشان می‌دهد. کاهش واردات فولاد هند به دلیل حمایت از بخش داخلی این صنعت در مقابل واردات فولاد ارزان‌قیمت چینی به هند صورت گرفته است. در همین حال انتظار می‌رود به دنبال افزایش ظرفیت تولید فولاد توسط کارخانجات هندی، میزان صادرات فولاد هند روند صعودی داشته باشد. از سویی دیگر واردات آلیاژ به هند در سال ۲۰۱7-۲۰۱6 میلادی با 36.6درصد کاهش به 7.4میلیون تن رسید؛ در حالی که این رقم برای سال مالی قبل از آن 11.7 میلیون تن گزارش شده است. صادرات فولاد هند در سال مالی گذشته 8.2 میلیون تن ثبت شده که این رقم برای مدت مشابه سال قبل 4.1میلیون تن است. به گفته مقامات هندی، افزایش روند صادرات فولاد هند با توجه به نرخ عرض باثبات «روپیه» حایز اهمیت و جالب است.

 علل ثابت ماندن قیمت فرش

ایرنا| رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته است؛ چراکه بازار، بازاری نبوده که افزایش قیمت داشته باشیم و این یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی است. محمدهادی کمالیان گفت: قیمت‌گذاری فرش بر مبنای عرضه و تقاضاست و مشمول قیمت‌گذاری دولتی نیست و کارخانه قیمت را تعیین می‌کند. به گفته او، جدیدترین نوع فرش‌ماشینی فرش‌های 1200شانه است که قیمت هر مترمربع آن از 180 هزار تومان و تا 260 هزار تومان نیز می‌رسد. رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: در حال حاضر 600 کارخانه کوچک و بزرگ تولید فرش ماشینی در کشور فعال هستند و سالانه 170هزار مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود که 80 تا 90 هزار مترمربع نیاز داخلی است. وی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی فرش ماشینی در کشور با آخرین تکنولوژی و ترکیب رنگ در بافت برخوردار هستند، افزود: ما مدیریت خوبی در بخش صادرات نداریم و هر کارخانه یا شرکت با حضور در نمایشگاه دموتکس توانسته تعدادی مشتری جذب کند؛ حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌هایی مانند دموتکس می‌تواند کمک بزرگی را به شناخت صنعت فرش ایران کند و از دولت انتظار داریم در بحث نقدینگی که در حال حاضر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند کمک‌های لازم را داشته باشد. کمالیان در خصوص واردات فرش ماشینی گفت: در حال حاضر وارداتی در صنعت فرش ماشینی نداریم و در گذشته فرش‌های فانتزی زیر 6مترمربعی وارد می‌‌‌شد که با همت واحدهای تولیدی و خرید دستگاه‌های مربوطه این فرش‌ها نیز در داخل تولید می‌شود. به گزارش سازمان توسعه و تجارت ایران میزان صادرات غیرنفتی بدون میعانات گازی ایران در سال 1395، معادل 36میلیارد و 610 میلیون دلار بود که سهم صادرات فرش و صنایع‌دستی ایران 374 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1394 از لحاظ ارزشی 12.5 درصد افزایش و از لحاظ وزنی 18.3درصد کاهش داشته است. همچنین مطابق آمارها، فرش و صنایع‌دستی در سال 1395 از لحاظ وزنی 10 هزارتن بود و در سال 1394 که 12هزارتن بود نشان از کاهش وزنی صادرات در سال 95 دارد، اما از لحاظ ارزشی میزان صادرات در سال 1394، معادل 333 میلیون دلار بود که در سال 1395 با افزایش 12.5 درصدی به 374 میلیون دلار رسید.

 برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم

ایسنا| معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: تصمیم ما جمع‌آوری خط تولید پراید قبل از مهلت مقرر است بنابراین برای تمدید مهلت تولید این خودرو مذاکره‌یی نخواهیم کرد. رضا تقی‌زاده اظهار کرد: براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو از ابتدای دی ماه ۱۳۹۷ استانداردهای اجباری تولید خودرو از ۵۵ به ۸۳ استاندارد ارتقا می‌یابد. وی با بیان اینکه استانداردهای جدید شامل مواردی همچون سیستم ترمز اضطراری، هشدار تغییر مسیر خودرو، حفاظت از عابر پیاده در تصادفات، محدودکننده سرعت و تجهیزات ضد سرقت است، توضیح داد: بر اساس اظهارات مسوولان سازمان استاندارد چند مدل خودرو از جمله پراید و پژو ۴۰۵ برای پاس کردن این استانداردها نیاز به تغییر پلتفرم دارند.

 

ارسال نظر