اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۲۲۷

بررسی کاهش تعرفه ترانزیت اینترنت ایران و عراق

روابط عمومی زیرساخت |در جریان حضور وزیر ارتباطات کشور عراق به کشورمان و دیدار با مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، موضوع کاهش تعرفه ترانزیت اینترنت میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با نعیم ثجیل یسر وزیر ارتباطات عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.این دیدار که با هدف توسعه زیرساخت‌های دو کشور انجام شد، مذاکرات و پیگیری‌های ویژه برای تسهیل ارتباطات زائران در ایام اربعین صورت گرفت.توسعه زیرساخت‌ها، افزایش ظرفیت‌های ارتباطی و کاهش تعرفه ترانزیت به صورت متقابل از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

کنترل موبایل جدید گوگل با حرکات دست

انگجت | به تازگی تصاویری از موبایل گوگل پیکسل۴ منتشر شده که به نظر می‌رسد این دستگاه دارای راداری مخصوص است که از طریق آن درک و شناسایی حرکات دست در برابر نمایشگر ممکن می‌شود.یکی از کاربران توییتر تصاویری را منتشر کرده که به نظر می‌رسد به موبایل‌های پیکسل۴ و پیکسل ۴ ایکس ال تعلق دارد. در این تصاویر سوراخ‌هایی در سمت راست دستگاه‌ها دیده می‌شود. با توجه به آنکه در تصاویر قبلی نشان داده شده بود در این سوراخ‌ها دوربین یا حسگرهای بصری دیگری وجود ندارد، احتمالاً از آنها برای نصب رادارProject Soli  استفاده می‌شود که از طریق آنها درک و شناسایی حرکات دست در برابر نمایشگر ممکن می‌شود.به گفته کارشناسان در هر دو مدل ۲ دوربین سلفی، یک بلندگوی مرکزی و یک حسگر عمق یا شناسایی صورت نیز وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود از این سیستم برای تسهیل سلفی گرفتن، کنترل بلندگو، شناسایی سریع‌تر چهره و غیره استفاده شود.البته به نظر نمی‌رسد گوگل تا اوایل پاییز خبری رسمی درباره پیکسل۴ و حسگرهای آن منتشر کند.

ترسیم خواب با اپلیکیشن و برنامه‌های «جاوا اسکریپ»

ورج| پدر یک نوزاد الگوی اطلاعات خواب فرزندش را به وسیله یک اپلیکیشن به شکل پتو بافته است. سونگ لی در حقیقت الگوی خواب فرزندش را به شکلی نرم و لطیف ارایه کرده است. او با ورود به اپلیکیشن Baby Connect  و استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسه جاوا اسکریپت و پایتون اطلاعات خواب را به الگوهای بافتنی بصری تبدیل کرد. در مرحله بعد او یک ابزار مبتنی بر HTML ساخت که رنگ هر بخیه بافتنی را کنترل می‌کرد. نتیجه حاصل «پتوی خواب» است.این پتوی ۴۲ در ۴۵ سانتی شامل ۱۸۵ هزار بخیه است و تکمیل آن سه ماه طول کشید. هر ردیف از بافتنی الگوی خواب یک روز را نشان می‌دهد. همچنین هر بخیه سفید نشان‌دهنده ۶ دقیقه بیدار و هر بخیه آبی نشان‌دهنده ۶ دقیقه خواب است. بنابراین برای خوانش الگوی خواب نوزاد باید از چپ به راست آن را بررسی کرد.

ساخت کپی برابر اصل ماه نورد آپولو ۱۱

یاهو نیوز| بعد از گذشت ۵۰ سال از فرود آپولو ۱۱ روی ماه و حرکت ماه نورد آن روی سطح تنها قمر زمین، یک شرکت تجاری نمونه‌ای مشابه از این ماه نورد را که قابلیت عملیاتی دارد، تولید کرده است.شرکت پولاریس با همکاری مرکز موشک و فضای امریکا، در آلابامای امریکا این طرح را اجرا کرده است.این ماه نورد هم دارای چهار چرخ، ترمز و سیستم شتاب‌دهنده خاصی است و بخش عمده آن با فایبرگلس ساخته شده است.برای اینکه تولید این مدل کاملاً مشابه با مدل اصلی باشد فضانوردانی از ناسا با شرکت پولاریس همکاری داشته‌اند.تمامی قطعات مکانیکی این ماه نورد هم با دقت زیاد از روی مدل اصلی آن کپی‌برداری شده است. حتی تلاش شده تا حد امکان طراحی قسمت‌های مختلف ماه نورد مذکور با همکاری شرکت‌هایی صورت بگیرد که در ساخت مدل ۵۰ سال قبل آن همکاری داشته‌اند.قرار است این ماه نورد طی روزها و هفته‌های آینده در نقاط مختلف امریکا در معرض دید عموم قرار بگیرد. همزمان با پنجاهمین سالگرد فرود آپولو ۱۱ بر روی کره ماه، ناسا از برنامه‌های خود برای بازگشت به تنها قمر زمین و اقامت درازمدت در سطح ماه و نیز سفر به مریخ تا یک دهه آینده خبر داده است.

مدیر برنامه گوگل استعفا کرد

 ورج| مرید ویتاکر مدیر برنامه و یکی از بنیانگذاران موسسه AI Now گوگل از این شرکت استعفا کرد. براساس اخبار منتشر شده دلیل استعفای ویتاکر اعتراضات گوگل مبنی بر همکاری کردن وی با معترضان بوده است؛ این خبر ابتدا توسط بلومبرگ منتشر شد و پس از آن گوگل به ورج اعلام کرد، اما این شرکت فناوری حاضر به ارایه توضیحات بیشتر به سایت خبری ورج نشد.حدود 8 ماه پیش، کارکنان گوگل در سراسر جهان، در اعتراض به رفتار این شرکت با کارکنان زن دست از کار کشیدند؛ اطلاعات موجود حکایت از آزار جنسی زنان کارمند در گوگل دارد که توسط مدیران آنها رخ داده است.

ویتاکر گفته است: «من برای سازماند‌هی صنعت فناوری متعهد هستم و مشخص است، گوگل جایی نیست که من بتوانم کارم را ادامه دهم».

ویتاکر که یکی از بنیان‌گذاران موسسه AI Now در دانشگاه نیویورک است باور دارد، رفتار مدیران گوگل باید با کارکنان زن تغییر کند.

 

ارسال نظر