دلیلی بر محرمانه نگه‌داشتن پرونده «کیارستمی» نیست

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۹۲
دلیلی بر محرمانه نگه‌داشتن پرونده «کیارستمی» نیست

بهمن کیارستمی درباره ارسال نامه‌ای به سرپرست وزارت بهداشت برای ارایه گزارش روند درمانی عباس کیارستمی گفت: ما اطلاعاتی می‌خواستیم که هنوز به دستمان نرسیده. این گزارش می‌تواند همچنان محرمانه نگه داشته شود ولی در صورتی که در اختیار ما قرار بگیرد. این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم با آن چه کنیم، که آن را علنی کنیم یا نه که با توجه به مسیری که این پرونده تا امروز طی کرده دلیلی بر محرمانه نگه داشتن آن وجود ندارد.

فرزند کیارستمی در پی انتشار خبرهایی مبنی بر ارسال نامه به وزارت بهداشت پس از استعفای وزیر بهداشت و انتصاب سرپرست جدید و درخواست مجدد برای ارایه گزارش روند درمانی عباس کیارستمی به این وزارتخانه، توضیح داد: یک سال و پنج ماه پیش یعنی تیرماه سال گذشته از وزیر بهداشت درخواست کردیم تا در مراسم سالگرد فوت کیارستمی حضور پیدا کنند و توضیحاتی را درباره روند درمانی او بیان کنند. زیرا تا آن زمان هیچ اطلاعات قابل استنادی درباره پرونده پزشکی و روند درمان به ما داده نشده بود و سازمان‌ نظام پزشکی و پزشکی قانونی تنها احکامی صادر کرده بودند، بدون آنکه گزارشی از روند درمان داده باشند.

او در ادامه تاکید کرد: کمیسیون‌های زیادی در طول یک سال این پرونده را بررسی کردند و تنها جوابی که داده شد این بود که دکتر احمد میر ۵ درصد قصور انجام داده و این قصور در پرونده او درج خواهد شد.

 اما آیا اصلا گفته شد قصور او چه بود؟ آیا اصلا به عوارض اقداماتی که در اعمال جراحی اتفاق افتاد اشاره‌ای شد؟ “پنج درصد “ که نمی‌تواند نتیجه رسیدگی به یک پرونده پزشکی باشد! فکر می‌کنم هر فردی هم که جای من بود و کسی را به این شکل از دست داده بود حق داشت گزارش بخواهد و درجریان همه جزییات قرار بگیرد.

کیارستمی در پایان گفت: ما اطلاعاتی می‌خواستیم که هنوز به دستمان نرسیده و تنها گام موثری که برداشتیم این است که گزارش توسط مسوول تیم رسیدگی به روند درمان تهیه شده و به دفتر وزیر داده شده است.

 فکر می‌کنم سرپرست جدید هم حتی اگر نمی‌خواهد آن را در اختیار ما بگذارد، ملزم به امانت‌داری و حفظ این گزارش است. این گزارش می‌تواند همچنان محرمانه نگه داشته شود ولی در صورتی که در اختیار ما قرار بگیرد، این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم با آن چه کنیم، که آن را علنی کنیم یا نه، که با توجه به مسیری که این پرونده تا امروز طی کرده دلیلی بر محرمانه نگه داشتن آن وجود ندارد.

در بخشی از این نامه آمده است: «...با وجود پیگیری‌های مکرر اینجانب، دکتر هاشمی این گزارش را در اختیار خانواده زنده‌یاد کیارستمی قرار ندادند؛ لذا از جنابعالی درخواست دارم گزارش ارایه شده توسط تیم کارشناسی وزارت بهداشت را در اختیار اینجانب قرار دهید.»

 

ارسال نظر