«ایران می‌خندد»

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۲۷:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۸۶۵
«ایران می‌خندد»

چهل و شش نفر از خبرنگاران و نویسنده‌های اسپانیا پس از یک هفته سفر در ایران، مهمان‌نوازی مردم این کشور را غیرمنتظره دانستند و آینده درخشانی را برای گردشگری ایران همچون اسپانیا، پیش‌بینی کردند. آنها خداحافظی از این سرزمین و مردم آن را غم‌انگیزترین لحظه سفرشان، توصیف کردند.

این ۴۶ نفر از اعضای فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا (FEPET) بودند که در سفری یک هفته‌ای به ایران، شهرهای شیراز، یزد، اصفهان، تهران و کمپ کویری متین‌آباد را دیدند. محمدعلی اشرف واقفی، مدیر آژانس گردشگری که برنامه سفر این گروه را به ایران ترتیب داده بود، داستان آنها را برای ایسنا اینطور تعریف کرد: ۲۰ سال پیش رییس این فدراسیون به همراه یکی از همکارانش سفری ۱۲ ـ ۱۰ روزه به ایران داشت و با علاقه‌ای که پیدا کرد، قرار شد نشست سالانه این فدراسیون را که هر سال در یک کشور برگزار می‌شد، در ایران برپا کند اما بنا به دلایلی، اجرای این برنامه ۲۰ سال به تعویق افتاد؛ تا آنکه سه ماه پیش ایمیلی از آقای «ماریون پالاسین» ـ   رییس هیات مدیره فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا ـ  دریافت کردیم که دوباره این پیشنهاد را مطرح کرده بود و ما هم از آن استقبال کردیم، چون همیشه به‌دنبال این رویداد بودیم. این تورگردان ادامه داد: احساسم این بود اگر ایران در شرایط حاضر میزبان گردهمایی اعضای این فدراسیون شود، برای توسعه گردشگری کشور اتفاق ارزشمندی خواهد افتاد. بنابراین موضوع را با معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کردم و قرار شد در حد توان در اجرای این رویداد ما را همراهی کنند.

ماریانو پالاسین ـ رییس هیات مدیره فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا ـ به نمایندگی از خبرنگاران و نویسندگان گردشگری که به ایران سفر کرده بودند، اظهار کرد: ما هفت روز در این کشور زیبا، دوست داشتنی و مهربان سفر کردیم و اکنون زمان ترک ایران فرا رسیده که غم‌انگیزترین لحظه این سفر است.

او ادامه داد: هفته‌ای پر بار را در ایران سپری کردیم؛ بازدیدها و جلساتی با مهم‌ترین مقامات گردشگری ایران و شهرهای فارس، یزد، اصفهان و تهران داشتیم. متوجه شدیم ایران کشور بی‌نظیری است. مهربانی و مهمان‌نوازی مردم ایران، لحظه‌های شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیزی را برای ما رقم زد. دیدن این همه زیبایی در این کشور جای تعجب داشت.

پالاسین همچنین گفت: آن چیزی که برای یک گردشگر یا ما خبرنگاران اهمیت دارد این است که مردم این کشور همیشه خنده بر لب دارند و از اعماق قلب پذیرای ما هستند، برای همین آینده درخشانی را برای گردشگری ایران پیش‌بینی می‌کنیم. اسپانیا سالانه بیشتر از ۸۰ میلیون گردشگر دارد و اتفاقا با همین مهمان‌نوازی و خوشرویی به چنین جایگاهی دست یافته است. رییس فدراسیون خبرنگاران و نویسندگان گردشگری اسپانیا که در آخرین شب حضور این گروه در ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما برای همیشه کشور زیبای ایران و مهربانی مردم آن را در قلبمان محفوظ خواهیم داشت.

 

ارسال نظر