در پیتزبورگ کسی منتظر ترامپ نبود

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۰۰:۵۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۹۰۰
در پیتزبورگ کسی منتظر ترامپ نبود

 نیویورک تایمز:

حضور ترامپ در نخستین مراسم خاکسپاری قربانیان حمله به بهودیان, با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد. به گزارش صفحه اول این روزنامه, سفر روز سه شنبه ترامپ به پیتزبورگ با واکنش‌هایی روبرو شد از جمله واکنش‌های مقامات دولتی این شهر که اعلام کردند تمرکزشان در مراسم عزاداری برای قربانیان این تیراندازی است و ورود ترامپ, باعث می شود که توجه‌ها به سمت سفر او جلب شود. این معترضان که توسط گروه یک یهودی سازماندهی شده بودند، این راهپیمایی را به راه انداختند که هم اعتراضی بود هم نوعی مراسم عزاداری یهودی.

  داون:

صفحه اول این روزنامه, خبر از سفر محمد جواد ظریف, به پاکستان منتشر کرد. طبق این گزارش, وزیر امور خارجه ایران, صبح دیروز در صدر هیاتی وارد اسلام‌آباد شد. طبق این گزارش محمد جواد ظریف در این سفر قرار است با نخست وزیر جدید پاکستان،‌وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرده و علاوه بر پیگیری آخرین اقدامات دولت پاکستان برای تامین امنیت و آزادی ۱۲ تن از مرزبانان کشورمان که توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند، در خصوص روابط دو جانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد. گفته شده محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پس از بازگشت از ترکیه در صدر هیاتی سیاسی و نظامی به اسلام‌آباد سفر کرد. پیش از سفر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان این سفر را مهم دانسته و اعلام کرده بود با همتای ایرانی خود درباره وضعیت تامین امنیت در منطقه و مرزهای مشترک تبادل نظر خواهد کرد.

  وال‌استریت‌ژورنال:

در حالی که کمتر از یک هفته به انتخابات میان دوره‌ای امریکا باقی است, ترامپ همچنان به اقدامات غیرمنتظره خود ادامه می‌دهد. به گزارش صفحه اول این روزنامه, دونالد ترامپ گفته در نظر دارد با صدور یک حکم حکومتی قانون « اصل خاک» که به متولدان در خاک امریکا حق شهروندی اعطا می‌کند را لغو کند. با این حال، بسیاری از ناظران این ادعای رییس‌جمهوری امریکا را با تردید ارزیابی کرده‌اند و می‌گویند با توجه به اشاره مستقیم قانون اساسی امریکا به اصل خاک و طبیعی دانستن حق شهروندی برای متولدان در خاک امریکا، به احتمال زیاد سخنان آقای ترامپ جنبه تبلیغاتی در روزهای باقی‌مانده به انتخابات کنگره دارد.

 

ارسال نظر