رد معضلات اجتماعی در حصارکشی سی‌وسه پل

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۷۲۴
رد معضلات اجتماعی در حصارکشی سی‌وسه پل

بخشی از حصارکشی سی‌وسه‌پل برای جلوگیری از سقوط گردشگران و شهروندان موضوعیتی ندارد و به دلیل ممانعت از بروز معضلات اجتماعی در کنج‌های این پل تاریخی طرح شده است. طرح حصارکشی سی‌وسه پل بعد از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت با استفاده از میله‌های فلزی و سیم‌های بوکسل در حال اجرا است اما بخش‌هایی از این حصار مانع سقوط نیست و تنها تردد بر روی عرشه‌های جانبی پل را محدود می‌کند. در طرحی که در بخش غربی پل تا حدی پیشرفت فیزیکی داشته، مشخص است که رواق‌های جانبی پل در فاصله میان هر دهانه با سیم‌های بوکسل مسدود شده است. این بخش از حصار مانعی برای سقوط نبوده و تنها تردد و نشستن شهروندان و گرشگران در مسیرهای جانبی پل را که در تمام طول روز آسایش اقلیمی ایجاد می‌کند، محدود کرده است.

جعفر کساییا، کارشناس عمران و سازه که در اواخر دهه 40 هجری شمسی مرمت و استحکام بخشی این پل تاریخی را انجام داده است به ایسنا می‌گوید: طرحی که تا اینجا اجرا شده است مردم را از عبور و مرور و نشستن در این رواق‌ها محروم می‌کند. علت شاید این است که مانع از دیوار نویسی و یادگار نویسی بر روی پل شوند. این مساله جنبه اجتماعی دارد و با اعمال محدودیت بر طرف نخواهد شد.

علی محمد فصیحی، مدیر پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان در رابطه با علت اعمال محدودیت برای عبور از مسیرهای جانبی می‌گوید: این طرح را شورای فنی میراث تایید کرده بود. علت این بود که مسیرهای جانبی «هزار و یک گرفتاری» ایجاد می‌کرد. بارها اتفاق افتاده بود که از رواق‌های جانبی به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می‌شد. وضعیت وخیمی از یادگاری نویسی یا تجمع زباله در رواق‌های این پل وجود داشت.

 

ارسال نظر