استعفای وزیر کشور آلمان به‌ دنبال بحران مهاجرت

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۴۹۰۶
استعفای وزیر کشور آلمان به‌ دنبال بحران مهاجرت

 فایننشال تایمز:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از استعفای وزیر کشور آلمان منتشر شد. طبق این گزارش، هورست زیهوفر وزیر کشور دولت فدرال آلمان از حزب سوسیال مسیحی تمایل خود را برای استعفا از دولت و رهبری حزب اعلام کرد. آن طور که گفته شده، زیهوفر حدود دو هفته پیش به آنگلا مرکل صدراعظم این کشور اولتیماتوم داده بود تا با تغییر سیاست مهاجرتی، شمار پذیرش پناهجویان و مهاجران را کاهش دهد. اختلاف میان حزب دموکرات مسیحی و متحد سنتی‌اش (حزب سوسیال مسیحی) در ایالت بایرن بزرگ‌ترین چالش دوران ریاست ۱۳ ساله خانم مرکل بر دولت فدرال آلمان به شمار می‌رود. آن طور که گفته شده، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای خارج شدن از بحران سیاسی عمیقی که در آن گرفتار شده است، فرصت زیادی ندارد. آلمان در سال‌های اخیر در میان کشورهای اروپایی بیشترین شمار آوارگان و پناهجویان را از کشورهای خاورمیانه پذیرش کرده است.

 نیویورک تایمز:

بسیاری از نشریات دیروز خبر پیدا شدن نوجوانان مفقود شده تایلندی را منتشر کردند. نیویورک تایمز نیز در صفحه اول خود به گزارشی در این باره پرداخت. طبق این گزارش گروه‌های نجات در تایلند پس از ۹روز کاوش موفق شدند، 12نوجوان فوتبالیست را که به همراه مربی‌شان در غاری ناپدید شده بودند، بیابند. گفته شده که این 12 پسر ۱۱ تا ۱۶ ساله عضو تیم فوتبال «Moo Pa» بودند. آنها به همراه مربی ۲۵ساله خود برای سفر تفریحی یک روزه به داخل غار رفته بودند که با بارش باران و ورود سیلاب در آن گرفتار شدند. ارتش تایلند اعلام کرده این نوجوانان که در غار گرفتار شده‌اند، احتمالا باید چند ماه برای نجات منتظر بمانند.  

 ال پایس:

صفحه اول این روزنامه اسپانیایی ضمن پرداختن به انتخابات مکزیک و پیروزی نامزد چپ‌گرای این کشور گزارشی درباره فشار امریکا بر کشورهای اروپایی به جهت افزایش بودجه نظامی منتشر کرد. طبق این گزارش دونالد ترامپ خطاب به پدرو سانچز اعلام کرد که بودجه نظامی اسپانیا در زمان راخوی بیشتر بود. همچنین رییس‌جمهوری امریکا در نامه‌های جداگانه به سران حداقل 10کشور عضو ناتو به آنها درباره بی‌توجهی به تعهداتشان برای صرف حداقل 2درصد از تولید ناخالص ملی‌ کشورهای‌شان برای مصارف نظامی هشدار داد. پیش از این نیز گفته شده بود که به دنبال تهدیدات رییس‌جمهوری امریکا به اعضای سازمان ناتو، دولت اسپانیا به این سازمان تعهد داد که تا سال 2024 با افزایش 80درصدی هزینه‌های نظامی خود آن را به 18میلیارد یورو برساند.

 

ارسال نظر