جنگ‌های بی‌پایان ترامپ

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۹۵
جنگ‌های بی‌پایان ترامپ

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود از اعمال تعرفه ترامپ بر کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار خبر داد. طبق این گزارش، امریکا همان‌طور که پیش‌تر تهدید کرده بود، بر کالاهای وارداتی از چین تعرفه‌های گمرکی جدیدی را اعمال کرد. چین بلافاصله به این تصمیم واکنش نشان داد. این تصمیم ترامپ پس از نشست روز پنج‌شنبه با وزرای خزانه‌داری و بازرگانی امریکا، اتخاذ شده است. به گزارش فایننشال تایمز، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که از این پس بر بیش از ۸۰۰ کالای وارداتی از چین، ۲۵درصد مالیات وضع خواهد کرد، دولت چین در اقدامی متقابل فهرستی از ۶۵۹ قلم از کالاهای وارداتی امریکا را اعلام کرد که از این پس ۲۵درصد تعرفه گمرکی اضافی پرداخت خواهند کرد. این مقررات جدید دولت واشنگتن جدیدترین قوانین سخت‌گیرانه‌ ترامپ در حوزه تجارت امریکا است. تحلیلگران این اقدام دونالد ترامپ را آغاز جنگ تجاری میان دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان دانسته‌اند.

 نیویورک تایمز:

پل مانافورت بازداشت شد. نیویورک تایمز در صفحه اول خود، با اعلام این خبر نوشت که رابرت مولر رییس تیم ویژه تحقیقات «ترامپ-روسیه» هفته گذشته پل مانافورت را به تلاش برای نفوذ روی شاهدان پرونده متهم کرد. این مقام سابق دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، جمعه اتهاماتش را تکذیب کرد اما امی برمن جکسون قاضی منطقه‌یی امریکا در واشنگتن آزادی مشروط او را لغو کرد و او را به زندان فرستاد. او، تاجر و جمهوری‌خواه فعالی است که هدف تحقیقات شورای ویژه رابرت مولر درباره نقش روسیه در انتخابات 2016 قرار گرفته و با اتهامات مالی از جمله توطئه برای پولشویی و فریفتن امریکا، متهم شد. مانافورت قرار است ماه سپتامبر در واشنگتن محاکمه شود و با دادگاه دیگری در ماه جولای درباره اتهامات مرتبط در دادگاهی در ویرجینیا روبه‌رو است. هیچ کدام از اتهامات او به مداخله با روسیه مرتبط نیست و عمدتا به قبل از دورانی بازمی‌گردد که او ریاست کمپین ترامپ را برعهده داشت.

 ال‌پایس:

دیدار دو رهبر فرانسه و ایتالیا در پاریس تحت تاثیر جنگ‌های لفظی اخیر بر سر کشتی آکواریوس حامل مهاجران برگزار شد. طبق گزارش صفحه اول ال‌پایس، امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه و ژوزپه کونته نخست‌وزیر جدید ایتالیا پس از دیدار در کاخ الیزه، مقر ریاست‌جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری شرکت کردند. امانوئل ماکرون پیش‌تر از رویه دولت ایتالیا مبنی بر عدم پذیرش بیش از ۶۰۰ پناهجوی گرفتار در کشتی آکواریوس انتقاد کرده بود و گفته بود که ایتالیا به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد. براساس توافق سران ایتالیا و فرانسه، در کشورهای مبدا عزیمت مهاجران، مراکزی برای نگهداری پناهجویان و بررسی پرونده‌های آنها تشکیل می‌شود و دیگر به آنها اجازه داده نمی‌شود که به صورت مستقیم وارد خاک اروپا شوند.

 

ارسال نظر