برپایی جشنواره تئاتر «نماوا»

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۸۹
برپایی جشنواره تئاتر «نماوا»

دبیر اجرایی جشنواره سالانه تئاتر «نماوا» درباره ویژگی‌های این جشنواره نمایشنامه‌خوانی سخن گفت و عنوان کرد که قرار است با کاشت نهال از ۲ هنرمند تئاتر کشور قدردانی شود.

سارا میراخورلی دبیر کانون تئاتر دانشگاه امیرکبیر و دبیر اجرایی جشنواره سالانه تئاتر «نماوا» در گفت‌وگو با مهر درباره برگزاری این رویداد اظهار کرد: نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی تئاتر «نماوا» از اول تا ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گفته او، اول تا چهارم اردیبهشت ویژه اجرای عمومی این آثار است و ۵ و ۶ اردیبهشت اجراهای داوری خواهد بود و ۱۰ اردیبهشت ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود. میراخورلی ادامه داد: این جشنواره مختص دانشجویان غیرتئاتری است و مجموعا ۱۷نمایشنامه در این رویداد نمایشنامه‌خوانی خواهند شد و آثاری از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، الزهرا، آزاد، علمی‌کاربردی و... در جشنواره حضور دارند.

او خبر داد: فروغ قجابگلی، بهار نوحیان و افشین هاشمی داوران این جشنواره هستند و قرار است جایزه برگزیدگان نیز شرکت در ورکشاپی با حضور یکی از داوران جشنواره باشد.

میراخورلی درباره انتخاب نام «نماوا» برای این جشنواره توضیح داد: از آنجا که نمایشنامه‌خوانی اکتی ندارد و مخاطبان تنها نقش‌خوان‌ها را می‌بینند و صدایشان را می‌شنوند بدون اینکه شاهد حرکت و اجرای میزانسی از آنها باشند، تصمیم گرفتیم از ترکیب نما و آوا استفاده کرده و نام جشنواره را «نماوا» بگذاریم. البته در اجرای نمایشنامه‌خوانی‌ها دانشجویان می‌توانند به اجراخوانی هم نزدیک شوند و از نور و آکسسوار هم استفاده کنند اما نباید اکت و بازی داشته باشند. دبیر اجرایی جشنواره «نماوا» در پایان یادآور شد: قرار است در این دوره از دکتر علی رفیعی و افشین هاشمی به عنوان ۲ هنرمند تاثیرگذار عرصه تئاتر نیز قدردانی شود و به همین منظور و برای توجه به مساله محیط زیست به یاد این ۲ هنرمند ۲ نهال در باغچه فرهنگ و هنر دانشگاه کاشته خواهد شد که این اقدام هر سال تکرار می‌شود.

 

 

ارسال نظر