وزیر ارتباطات: هر هفته یک محصول ایرانی با کیفیت معرفی می‌شود

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۷۲

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول اقتصاد دیجیتال در کشور درحال شکل‌گیری است از ارائه هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی و تدوین بسته‌ 7‌بندی برای رفع موانع کسب وکارهای نوپا خبر داد.

محمدجواد آذری‌جهرمی در گفت‌وگو با فارس در جهرم با بیان اینکه اقتصاد در دنیا درحال تحول است، اظهار کرد: تحول دیجیتال در کشور درحال شکل‌گیری بوده و اقتصاد دیجیتال بحث مهمی در این تحول است. وی افزود: در فضای اقتصاد دیجیتال نرم‌افزارها، سامانه‌ها و سرویس‌های خدماتی نقش ایفا می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات را مدل توسعه فضای مجازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید نظام و از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: بازیگران و صنعتگران عرصه توسعه شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات که بازیگران و صنعتگران حوزه اقتصاد دیجیتال نیز هستند کسب وکارهای نوپایی بوده که براساس خلاقیت‌های جوان ایرانی شکل می‌گیرد.

آذری‌جهرمی درخصوص بسته‌های تدوین شده برای رفع موانع کسب وکارهای نوپا نیز گفت: یک بسته 7‌بندی عرضه شده که در کمیسیون اجتماعی دولت درحال بررسی است و در صورت تصویب در دولت براساس آن مشکلات کسب وکارهای نوپا در حوزه ثبت، انحلال، تامین منابع مالی، بیمه و مالیات تسهیل و رفع می‌شود. وی افزود: با 4 بُعد تسهیل کسب وکارها، تحریک بازار مصرف برای کالای داخلی با نظام تعرفه، فرهنگ‌سازی و تمرکز بر کیفیت می‌توان مشکلات رونق کسب وکارهای داخلی را حل کرد.

 افزایش 60 درصدی ترافیک داخلی

وزیر ارتباطات با اشاره به نظام 2تعرفه‌یی سرویس‌های داخلی در راستای توسعه بازار این سرویس‌ها اذعان کرد: در نظام 2 تعرفه‌یی برای مصرف‌کننده نهایی، تولید ایرانی با قیمت کمتر و کیفیت بهتر عرضه می‌شود و شبکه ملی اطلاعات تضمین‌کننده مناسب کیفیت سرویس‌های ایرانی است.

وی افزود: با اعمال این مدل تعرفه 60 درصد میزان ترافیک داخلی کشور در مدت کوتاهی رشد کرد و میزان نرخ این رشد ترافیک 2برابر میزان رشد بین‌المللی بوده و بدین معنی است که اعمال این سیاست به نتایج مطلوبی رسیده و این سیاست باید به طور کامل‌تر اجرا و اشکالاتی که وجود دارد، برطرف شود. آذری‌جهرمی از عرضه هفتگی محصول ایرانی به بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی و تبلیغ کالای ایرانی بنا گذاشته‌ایم به صورت هفتگی یک محصول ایرانی با کیفیت و قابل رقابت در عرصه جهانی را معرفی و با استفاده از ظرفیت دستیاران جوان ممیزی کنیم.

جوان‌ترین وزیر دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای کیفیت‌سنجی محصولات داخلی نیز برنامه‌یی درحال جمع‌بندی است، گفت: نظام کیفیت‌سنجی برای ارائه سرویس‌های با کیفیت ایرانی مطابق با استانداردهایی معرفی می‌شود و شرکت‌های داخلی نیز باید در عرصه کیفیت تلاش بیشتری کنند. آذری‌جهرمی با بیان اینکه ایران در خدمات بین‌المللی با تحریم‌های گسترده‌یی در حوزه نرم‌افزار مواجه است، تصریح کرد: مردم ایران نمی‌توانند از خدمات با کیفیت و تسهیل‌کننده بین‌المللی استفاده کنند و ذهنیت‌هایی در داخل کشور ایجاد کرده‌اند که همواره کالای داخلی را با نمای نامناسب جلوه دهند.

 ایجاد اعتماد در استفاده از محصول داخلی

وی افزود: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری سنگینی برای از بین بردن اعتماد مردم انجام داده‌اند و اشتباهاتی در داخل وجود دارد که فضایی که آنها می‌سازند به آن دامن می‌زنند اما همه باید تلاش کنیم که اعتماد و امنیت را در مردم جهت استفاده از محصولات داخلی بالا ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر صنعتگران در عرصه فضای مجازی تلاش کنند که کالای خوب تولید کرده و اعتماد مردم را جلب و 3 خصلت کیفیت، قیمت مناسب و امنیت را تضمین کنند بدون شک مردم از کالای ایرانی استفاده خواهند کرد.

 

ارسال نظر