کوتاه از منطقه

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۰۵

طالبان: جنگ با دولت افغانستان تمام نمی‌شود

در حالی که مذاکره‌کننده‌های امریکا و طالبان به تلاششان برای به نتیجه رساندن مذاکراتشان در خصوص خارج شدن نیروهای خارجی از افغانستان ادامه می‌دهند، منابع وابسته به طالبان گفته‌اند هرگونه توافق با امریکا به معنی پایان دادن به جنگ با دولت افغانستان نخواهد بود. به‌گزارش رویترز، مقام‌های طالبان و امریکا از سال گذشته تاکنون مشغول مذاکره با یکدیگر در کشور قطر در مورد توافقی بر مبنی خروج نیروهای آمریایی از افغانستان در ازای تضمین طالبان به عدم دسیسه‌چینی گروه‌های شبه‌نظامی بین‌المللی در داخل خاک افغانستان برای دست زدن به حملات تروریستی بوده‌اند.

استعفای 5 ژنرال ارتش ترکیه

پنج ژنرال ارتش ترکیه در پی برگزاری نشست شورای عالی نظامی در اوایل ماه جاری از سمت خود استعفا کردند. به‌گزارش جمهوریت، شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان اول اوت تشکیل جلسه داد تا به بررسی ترفیع‌ها، اخراج‌ها، تغییرات و جایگزین کردن‌ها در میان رده‌های ارشد ارتش بپردازد. گفته شده، استعفای این پنج ژنرال به عنوان واکنشی به تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورا صورت گرفته است. افسران بازنشسته ارتش ترکیه تصمیمات اخیر این شورا را تلاشی برای کوچک‌تر ساختن ارتش ترکیه توصیف کردند.

«مودی »پروژه چندمیلیون دلاری را در بحرین کلید زد

نخست‌وزیر هند در سفر به بحرین پروژه چندین میلیون دلاری توسعه «معبد هندو» را کلید زد. به‌گزارش ایسنا، اقدامات توسعه معبد هندو که ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و از قدیمی‌ترین معابد موجود در کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌آید شامل یک موزه و مرکز آموزشی می‌شود. این معبد توسط «ثاثای بهاتیا هندوس»، یک شهروند هندی ساخته شد که وی روابط تجاری متمایزی با کشورهای خاورمیانه داشت. نارندرا مودی برای نخستین‌بار از زمان انتصابش به عنوان نخست وزیر هند به بحرین سفر کرده و در جریان آن با خلیفه بن‎سلمان همتای بحرینی خود، دیدار کرده است.

آغاز تحویل بخش دوم «اس400» روسی به آنکارا

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده فرآیند تحویل دومین سری از محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ به این کشور، از سه‌شنبه (امروز) آغاز می‌شود. به‌گزارش رویترز، با وجود هشدارها مبنی بر اعمال تحریم از سوی امریکا، محموله اولیه این سیستم موشکی در ماه ژوئن از سوی روسیه به ترکیه تحویل داده شده بود. واشنگتن بارها گفته این سامانه، با سیستم‌های ناتو ناسازگار است و از ترکیه خواسته بود تا از خرید این سامانه خودداری کند.

 

 

ارسال نظر