رایزنی مقام کره‌ شمالی در امریکا درباره دیدار ترامپ و «اون»

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۴۹

گروه جهان|

رییس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی بعد از سفر مختصری که به چین داشت، عازم واشنگتن شده تا با مقام‌های امریکایی درخصوص نشست احتمالی میان دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری این کشور و رهبر کره‌شمالی مذاکره کند.

به گزارش رویترز کیم‌یونگ‌چول رییس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی و یک مقام ارشد حکومت این کشور بعد از آنکه روز گذشته توقف کوتاهی در پکن داشت، عازم واشنگتن شده تا مذاکراتی را با مقام‌های امریکایی درخصوص نشست میان کیم‌جونگ‌‌اون و دونالد ترامپ داشته باشد. کیم‌یونگ‌چول از نزدیک در مذاکرات با کره‌جنوبی دخیل بوده و سفر اخیر وی به امریکا از تدارک‌های بیشتری برای برگزاری این نشست تاریخی حکایت دارد.

در همین حال رسانه رسمی کره‌شمالی گزارش داده که پیونگ‌یانگ به برنامه خود برای خلع سلاح هسته‌یی پایبند است. خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای و روزنامه حزب حاکم کره‌شمالی در سرمقاله‌یی نوشتند، پیونگ‌یانگ درحال پیشرفت طبق جدول زمانی خود است. هنوز مشخص نیست، کره‌شمالی چگونه وعده کیم‌جونگ‌‌اون برای خلع سلاح هسته‌یی کامل را اجرایی می‌کند؛ او این وعده را در جریان نشست تاریخی بین دو کره در ۲۷ آوریل مطرح کرد. درحالی که کره‌شمالی هفته گذشته امحای سایت آزمایش هسته‌یی خود را جشن گرفت، منتقدان تاکید دارند که این مساله با امحای تسلیحاتی که کره‌شمالی سال‌ها برای ساخت آنها زمان گذاشته است، متفاوت خواهد بود.

امریکا به طور علنی کره‌شمالی را برای انجام خلع سلاح کامل، قابل تایید و غیرقابل بازگشت هسته‌یی و سریع تحت فشار گذاشته است. مقام‌های امریکایی یک‌شنبه به رهبری سانگ‌کیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌یی سابق وارد کره‌شمالی شدند و گفت‌وگوها تا دیروز سه‌شنبه ادامه داشتند. انتظار می‌رود، مساله برگزاری یا عدم برگزاری نشست میان اون و ترامپ در ۱۲ژوئن در سنگاپور نیز مورد رایزنی قرار گرفته باشد.

 

ارسال نظر