کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۷۶

ممنوعیت فروش کالاهای عربستانی در قطر

دولت قطر فرمان ممنوعیت خرید یا فروش هرگونه کالای ساخت کشورهای عربستان‌سعودی، امارات‌متحده‌عربی، بحرین و مصر را به تمام مجتمع‌ها و مراکز خرید و فروش ابلاغ کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بازرسان وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر تاکید کردند با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

اظهارات ماکرون درباره استعفای حریری در عربستان

رییس‌جمهور فرانسه گفته اگر پاریس در بحران بازداشت سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در عربستان، ورود نکرده بود، شاید الان جنگی در لبنان وجود داشت. به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون گفته: «سفرم به ریاض برای راضی کردن ولیعهد عربستان برای حل بحران حریری، باعث شد لبنان از بحرانی خطرناک خارج شود.» حریری چهارم نوامبر به شکلی ناگهانی از ریاض استعفای خود را اعلام کرده و حزب‌الله و ایران را به کنترل لبنان متهم کرد، در ادامه با میانجیگری فرانسه، ریاض را به مقصد پاریس ترک کرد و از آنجا نیز به بیروت بازگشت.

طالبان کارگاه‌های تولید تریاک را منتقل می‌کند

فرمانده طالبان در هلمند دستور تعطیلی تمام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های موادمخدر را داده و از افراد خود خواسته این آزمایشگاه‌ها را به خارج از مناطق شهری منتقل کنند. به گزارش گاردین، براساس گفت‌وگوی انجام شده در بی‌سیم توسط اعضای طالبان، ملا منان فرمانده طالبان گفته: «باتوجه به اینکه تاسیسات ساخت موادمخدر ممکن است بمباران شود باید آنها را به خارج شهر منتقل کرد.»

هشدار امریکا درباره لغو نتایج انتخابات عراق

یک روزنامه چاپ کشورهای حوزه خلیج‌فارس فاش کرد که امریکا نامه‌هایی را به چند رهبر سیاسی عراق درباره لغو نتایج انتخابات پارلمانی این کشور ارسال کرده است. به ‌گزارش سومریه‎نیوز، امریکا با ارسال نامه‌هایی به رهبران سیاسی عراق نسبت به ابطال نتایج انتخابات پارلمانی هشدار و اعلام کرده که این اقدام عراق را دچار آشوب امنیتی و سیاسی خطرناکی می‌کند. در یک هفته گذشته پارلمان عراق چند بار خواسته نشست اضطراری‌ برگزار کند اما به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان، موفق به برگزاری آن نشده است.

معرفی نخست‌وزیر دولت انتقالی پاکستان

دولت و رهبر جناح مخالف دولت پاکستان «ناصرالمُلک» رییس پیشین قوه قضاییه را به‌عنوان نخست‌وزیر موقت (دولت انتقالی) پاکستان معرفی کردند. به ‌گزارش ایرنا، ناصرالمُلک پیش از این در منصب ریاست قوه قضاییه و سرپرست کمیسیون انتخابات پاکستان نیز فعالیت کرده است. در همین حال کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده انتخابات آتی سراسری سوم مرداد برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر