تهدید دوباره ترامپ برای تعطیلی دولت امریکا

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۲۱

گروه جهان|

 دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا تهدید کرده در صورتی که کنگره بودجه بیشتری برای ساخت دیوار در مرز امریکا و مکزیک تامین نکند، دولت فدرال را در ماه سپتامبر تعطیل خواهد کرد. به گزارش رویترز، دونالد ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در شهر واشنگتن در ایالت میشیگان گفته: «ساخت این دیوار آغاز شده و ما بودجه 1.6میلیارد دلاری داریم. ما در تاریخ ۲۸سپتامبر مجددا اقدام خواهیم کرد و اگر نتوانیم امنیت مرزی لازم را به دست آوریم، انتخاب دیگری نخواهیم داشت و کشور را تعطیل خواهیم کرد زیرا ما نیازمند امنیت مرزی هستیم.» این درحالی است که ترامپ در ماه مارس نیز تهدیدهای مشابهی را درباره لزوم تغییراتی در قوانین مهاجرتی که به گفته او جلو ورود مجرمان به امریکا را می‌گیرند، مطرح کرد.

دولت امریکا آخرین بار در ماه ژانویه بر سر مناقشه‌های مربوط به اصلاحات مهاجرتی برای مدت کوتاهی تعطیل شد. ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ یک لایحه بودجه 1.3تریلیون دلاری برای ادامه کار دولتش تا پایان ماه سپتامبر امضا کرد. این درحالی است که بعید است، تعطیل شدن دولت در آستانه انتخابات میانه‌دوره‌یی ماه نوامبر آینده برای کنگره امریکا از سوی هم‌حزبی‌های او در حزب جمهوری‌خواه که چشم به ادامه کنترل کنگره دارند مورد حمایت قرار بگیرد. ترامپ گفته است: «صدها مهاجر منطقه امریکای مرکزی که مثل یک کاروان سفر می‌کنند، یکی از دلایل تقویت امنیت مرزی محسوب می‌شوند. به این کاروان نگاه کنید و بگویید که چقدر غم‌انگیز و وحشتناک است ازجمله برای خود مردم و جرم و جنایتی که آنها بر خودشان تحمیل می‌کنند و جرم و جنایتی که دیگران بر آنها تحمیل می‌کنند.»

ترامپ همچنین طرح پیشنهادی برای ساختن سفارتخانه جدید امریکا در قدس با بودجه یک میلیارد دلار را رد کرده و گفته به جای آن سفارتخانه باید با کمتر از نیم میلیون دلار آماده بهره‌برداری باشد. به گزارش بلومبرگ، رییس‌جمهور امریکا گفته است: «اسنادی برای امضا کردن به من داده شده که درخواست بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت یک سفارتخانه را داشت. من در پای این اسناد یک امضای ناتمام گذاشتم و زیر رقم خط کشیده‌ام. من کلمه ترامپ را در امضا قرار نداده‌ام‌.»

 

ارسال نظر