اعتصاب وسایل نقلیه عمومی در آتن

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹

گروه جهان|

اتحادیه حمل‌و‌نقل درون شهری یونان به نشانه مخالفت با قوانین جدید کار، کاهش حقوق و مزایای بازنشستگان و به‌ویژه اصلاح قانون دریافت مجوز برگزاری اعتصاب و تظاهرات توسط دولت چپ‌گرای یونان از صبح دیروز جمعه دست به اعتصاب زد.

به گزارش ایرنا از آتن، در پی این اعتصاب 24 ساعته، کلیه کارکنان وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌های درون و بیرون شهری، مترو، اتوبوس‌های برقی و باقی وسایل نقلیه ریلی دست از کار کشیدند. این اعتصاب ترافیک سنگینی در شهر آتن ایجاد کرد، چرا که کارکنان دیگر ادارات دولتی و خصوصی مجبور شدند از خودرو شخصی استفاده کنند.

دولت یونان در چارچوب اجرای خواسته‌های وام‌دهندگان خود علاوه بر شدت بخشیدن به اصلاحات اقتصادی و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی شدید، طرح قانونی صدور مجوز برای اعتصاب و برگزاری تظاهرات اعتراضی را به پارلمان این کشور ارائه کرده است. پیش‌تر اتحادیه کارگری یا کارمندی در مرحله سوم از رای‌گیری برای برگزاری تظاهرات ضد دولتی و اعتراضی، فقط نیازمند اکثریت آرای اعضای حاضر بودند، اما دولت چپ‌گرای یونان با اعلام لغو روش قدیمی، طرح جدیدی را برای دریافت مجوز برگزاری تظاهرات اعتراضی به پارلمان ارائه کرده است. یونان در زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 و کاهش درآمد دولت‌ها با مشکل مدیریت بدهی‌های خود مواجه شد. نسبت بدهی یونان به تولید ناخالص داخلی این کشور برابر ۱۸۰.۲ درصد است. دولت آتن مجبور شد برای مدیریت بدهی‌ها کمک‌های بین‌المللی را خواستار شود و چند سال گذشته را با رشد پایین اقتصادی پشت سر گذاشته است. سیاست‌های ریاضتی برای کاهش هزینه‌ها از جمله اقدامات دولت یونان برای کنترل بدهی‌ها بود، اما بسیاری معتقدند که این سیاست‌ها نتیجه عکس داشته است؛ اگرچه کاهش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولتی توانست از حجم بدهی‌های بلندمدت دولت آتن بکاهد، اما این مساله با تنش‌های گسترده اجتماعی و اقتصادی همراه بود و به افزایش نرخ بیکاری انجامید. با این حال طبق گزارش‌های منتشر شده، نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۰۹ تاکنون رسیده و گفته می‌شود، یونان و پرتغال بیشترین کاهش در نرخ بیکاری را شاهد بودند. اگرچه نرخ بیکاری در یونان هنوز بالاست، اما نشانه‌هایی از بهبود در این کشورها مشاهده می‌شود.

 

 

ارسال نظر