اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۶۹

استقبال سرد تولیدکنندگان از نمایشگاه بهاره

پایگاه خبری اتاق اصناف تهران| رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران از انجام طرح فروش فوق‌العاده پوشاک از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین خبر داد. ابوالقاسم شیرازی با بیان این مطلب گفت: در سال جاری از نمایشگاه فروش بهاره استقبالی توسط اعضاء نشده اما برای طرح فروش فوق‌العاده، 2 هزار واحد از میان متقاضیان اقدام به عرضه پوشاک ایرانی در چارچوب طرح فروش فوق‌العاده خواهند کرد. او با اشاره به سهم کمتر از ۳۰ درصد بازار از پوشاک وارداتی، افزود: از دلایل افزایش سهم پوشاک تولید داخلی در بازار، می‌توان به افزایش نرخ ارز، حمایت از کالای ایرانی، اقبال مردم به سمت کالای تولید داخلی، برخورد با پوشاک قاچاق در سطح عرضه، همت والای تولید‌کنندگان داخلی در افزایش کیفیت با وجود مشکلات فراوان اشاره کرد. شیرازی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده، انواع عوارض دولتی و کمبود مواد اولیه از مهم‌ترین مشکلات فعالان حوزه پوشاک است. رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار عضو تحت پوشش اتحادیه، اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار واحد تولیدی و ۱۲ هزار واحد فعال در حوزه توزیع هستند. شیرازی در مورد مزایای طرح فروش فوق‌العاده نسبت به نمایشگاه فروش بهاره توضیح داد: خدمات پس از فروش، حذف رفت و آمد اضافه و کاهش ترافیک، عرضه کالای روز، مرغوب و شناسنامه‌دار و متناسب با سلیقه منطقه محل فعالیت واحد صنفی و خریداران از نظر کیفیت و قیمت، حذف هزینه‌های مضاعف تولید‌کننده برای گرفتن غرفه در نمایشگاه از مهم‌ترین مزایای طرح فروش فوق‌العاده نسبت به نمایشگاه‌های فروش است.

کسری۵۰ درصدی قطعات یدکی خودرو

خبرگزاری تسنیم| سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل با اعلام اینکه قیمت قطعات در حال حاضر نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است، گفت: اگر اتحادیه بازوی نظارت کافی در دست داشته باشد بطور حتم بازار مدیریت مناسبی خواهد شد. سید مهدی کاظمی با گلایه از اینکه متأسفانه دست اتحادیه‌ها برای نظارت بر بازار فروش قطعات یدکی خودرو محدود است، اظهار کرد: اگر اتحادیه بازوی نظارت کافی در دست داشته باشد بطور حتم بازار مدیریت مناسبی خواهد شد. او با بیان اینکه وقتی ما با یک فروشنده متخلف روبرو هستیم فقط می‌توانیم به او اخطار دهیم، افزود: اگر بخواهیم این واحد صنفی بسته شود باید این موضوع را از اتاق اصناف و بعد واحد نظارت اصناف پیگیری کنیم تا در نهایت بعد از 6 ماه بتوانیم برخورد لازم را با این واحد متخلف انجام دهیم درحالی که اگر ما اختیار کافی داشته باشیم، در همان فاز نخست تخلف مانع فعالیت فروشنده متخلف خواهیم شد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تصریح کرد: با این وجود اتحادیه تلاش خود را برای مدیریت بازار انجام می‌دهد به نحوی که تاحد توان مانع بروز تخلف در سطح بازار می‌شویم. او در خصوص فروش قطعات دسته دوم به نام قطعات نو گفت: متأسفانه به تعداد انگشت شمار این موضوع در سطح بازار دیده شده که ما برخورد لازم را با این موضوع انجام داده‌ایم، البته باید این نکته را تأکید کنم که ما به جد با فروش قطعات دسته دوم به نام نو در سطح بازار برخورد می‌کنیم. در برخی از موارد شاید فروشنده به دلیل عدم اطلاع از کیفیت قطعه آن را به فروش رسانده و بعد متوجه دسته دوم بودن آن می‌شود. ولی به صورت کلی وفور فروش قطعات دست‌ دوم به نام قطعات نو در بازار را توسط فروشندگان لوازم یدکی تکذیب می‌کنم.

کاظمی در ادامه سخنان خود به قیمت قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: طبیعتا اگر قطعه‌ای در بازار کم باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. قیمت قطعات در حال حاضر نسبت به سال گذشته چندین برابر شده اما خوشبختانه با گشایش‌هایی در ترخیص مواد اولیه و قطعات وارداتی خودرو طی سه ماه اخیر قیمت قطعات تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

قاچاق گردو و بادام هندی به کشور

خبرگزاری فارس| رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به سرمازدگی باغات در سال جاری گفت: 30 درصد از افزایش قیمت محصولاتی مانند «پسته، گردو، بادام و فندق» ناشی از افزایش قیمت ارز است و بقیه افزایش قیمت به دلیل سرمازدگی و کاهش تولید این محصولات بوده است. مصطفی احمدی در مورد وضعیت بازار شب عید آجیل و خشکبار گفت: براساس گزارشات دریافت شده از زمان افتتاح نمایشگاه‌های بهاره در تهران استقبال مردم از خرید آجیل و خشکبار خوب بوده اما در برخی شهرستان‌های استان تهران استقبال چندان خوب نبوده است. رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران بیان کرد: فروش آجیل و خشکبار در 11 ماهه سال 97 یک چهارم مدت مشابه سال گذشته بوده است. رییس اتحادیه خشکبار و آجیل در رابطه با دلایل افزایش قیمت پسته اشاره کرد و گفت: در سال جاری به دلیل سرمازدگی درختان، درختچه‌ها و باغات دچار آسیب شدند و به همین دلیل تولید محصولاتی مانند پسته، گردو، فندق و بادام و امثال آن به‌شدت کاهش یافت. او با اشاره به افزایش 80 درصدی قیمت‌ها در بخش آجیل و خشکبار گفت: دلیل عمده افزایش قیمت آجیل و خشکبار کاهش تولید در اثر سرمازدگی ابتدای سال جاری بود. او افزود: پس از سرمازدگی باغات پسته در ابتدای سال جاری از وزارت جهاد کشاورزی خواستیم تا اجازه واردات بادام هندی به عنوان محصول جایگزین پسته را صادر کند تا بدین‌ترتیب هم قیمت پسته در بازار داخلی کنترل شود.

 

ارسال نظر