توزیع نوشت افزار و پوشاک ایرانی

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۴۴

فارس |رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از توزیع نوشت افزار و پوشاک ایرانی ویژه ایام محرم و بازگشایی مدارس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو اتحادیه خبر داد. امیرخسرو فخریان با اشاره به همزمانی ماه محرم و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این همزمانی پیام جوانمردی و آزادگی را برای نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد. او در مورد اقدامات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این ایام اظهار کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو اتحادیه با عرضه پوشاک، اقلام و کالاهای مصرفی محرم، آماده خدمت‌رسانی هستند. رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ادامه بهترین زمان برای فرهنگ‌سازی و استفاده از کالای داخلی را بازگشایی مدارس و عرضه تولیدات داخلی مورد نیاز دانش‌آموزان با برندهای ایرانی عنوان کرد و افزود: در این راستا گام‌های مثبتی در جهت حمایت از تولید ملی و تسهیل در خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان برداشته شده است. او در پایان با تاکید بر توزیع لوازم التحریرایرانی در فروشگاهای زنجیره‌ای عضو اتحادیه، افزود: بیشترین محصولات عرضه شده تولیدکنندگان و اعضای این اتحادیه ایرانی و با هدف حمایت از کالاها و تولیدات داخلی با کیفیت و برندسازی با نازل‌ترین قیمت عرضه می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای عضو اتحادیه با در نظر گرفتن جشن‌های محلی، مسابقات و جوایز درصدد فراهم آوردن خاطره خوش برای دانش‌آموزان ایرانی در ایام بازگشایی مدارس هستند.

  جهش قیمت پوشک بچه با خلأ نظارت

سازمان‌های حمایتی نقش نظارتی و حمایتی خود از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را فراموش کرده‌اند و قیمت اجناس مورد نیاز مردم هر روز افزایش می‌یابد. بازار بسیاری از کالاها از جمله خودرو، سکه، لوازم خانگی، مسکن در ماه‌های اخیر التهابات بسیار شدیدی را تجربه کرد و مردم گرانی چند برابری این کالاها را مشاهده کردند، البته موضوع گرانی برخی کالاهای اساسی از جمله سکه همواره در اقتصاد کشور مشاهده شده و تازگی نداشته، اما هیچ‌گاه شدت التهابات به اندازه ماه‌های اخیر نبوده است. در این موج گرانی‌ها کالاهایی مثل سکه، لوازم‌خانگی و خودرو شاید کسی باور نمی‌کرد که یک روز برای خرید یک بسته پوشک بچه مجبور به پرداخت دو یا سه برابر قیمت‌های قبلی شود و حتی با پرداخت 120 و یا 130 هزار تومان هم به علت کمبود نتواند آن کالا را پیدا کند.

سید حسین دکمه‌چی رییس اتحادیه خرازی گفت: در تماسی که با تولید‌کنندگان محصولات سلولزی و بهداشتی صورت گرفت، عمده دلیل این تولید‌کنندگان برای گران شدن این محصولات کمبود مواد اولیه عنوان شده است.

وی با بیان اینکه تولید‌کنندگان عامل اصلی را افزایش قیمت ارز اعلام کرده‌اند، گفت: محصولات سلولزی با افزایش قیمت دلار گران شده و از آنجا که ارز دولتی برای تولید این کالاها تخصیص نمی‌یابد، بنابراین قیمت تمام شده محصولات افزایش یافته است. به هرحال آنچه مسلم است، گرانی کالاها به برخی اقلام ضروری و مورد نیاز مردم هم رسوخ کرده و در این شرایط باید مسوولان هر چه سریعتر برای حل مشکلات مردم تدابیری ویژه بیاندیشند. ضمنا لزوم نظارت بیشتر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بر قیمت عرضه کالاها بیشتر حس می‌شود، چیزی که در ماه‌های اخیر کمتر از سوی این سازمان دیده شده است و این سازمان در ماه‌های اخیر به جای انجام وظیفه سازمانی خود تنها به صدور چند بیانیه اکتفا کرده است. در ماه‌های اخیر این سوال در اذهان مردم همواره بی‌جواب مانده که سازمان حمایت مصرف کنندگان برای مردم چه می‌کند؟ چرا این سازمان مانع افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نمی‌شود؟ از طرفی با گران شدن نرخ ارز، شاهد احتکار کالاهایی همچون خودرو، لوازم خانگی، پوشک بچه، برنج، تخته‌ام دی اف برای ساخت کابینت، لاستیک خودرو و سایرکالاهای مورد نیاز مردم هستیم که لازم است سازمان تعزیرات با همکاری سازمان‌های ذی ربط نسبت به برخورد با محتکران اقدام فوری انجام و با متخلفان چنان قاطعانه برخورد کند که درس عبرتی برای سایر افراد سودجو و فرصت طلب شود.

 

ارسال نظر