روند رو به بالای شاخص کل بورس

۱۴۰۰/۰۸/۱۲ - ۰۳:۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۵۷۹
روند رو به بالای شاخص کل بورس

کل بازار بورس در چهارمین روز کاری هفته سه‌شنبه، ۱۱ آبان‌ماه با ۱۴ هزار و ۶۶۵ واحد افزایش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. در معاملات این روز بیش از چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۵۲۳ واحد افزایش به ۳۶۶ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲هزار و ۲۲۰ واحد رشد به ۲۳۱ هزار و ۵۵ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۷۵۱ واحد افزایش داشتند. بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد. سه نماد «نوری»، «برکت» و «سمگا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «غزر»، «فرابورس» و «شبندر» معطوف بود. علاوه بر این در بین همه نمادها، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» با یک‌هزار و ۹۷۹ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» با یک‌هزار و ۲۵۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» با ۸۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» با ۸۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران با نماد «فملی» با ۷۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا» با ۶۲۷ واحد و ایران‌خودرو با نماد «خودرو» با ۵۲۸ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل گروه دارویی برکت با نماد «برکت» با ۱۲۱ واحد، آسان پرداخت پرشین با نماد «آپ» با ۶۵ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران با نماد «خاهن» با ۶۱ واحد، آلومینیوم ایران با نماد «فایرا» با ۵۵ واحد، بیمه پارسیان با نماد «پارسان» با ۵۱ واحد، گروه صنعتی ملی با نماد«وملی» با ۴۸ واحد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد «افق» با ۴۸ واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند. برپایه این گزارش، در چهارمین روز کاری هفته گروه دارویی برکت با نماد «برکت»، پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر»، فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد»، پارس فولاد سبزوار با نماد «فسبزوار»، پالایش نفت اصفهان با نماد «شپنا»، معدنی دماوند با نماد «کدما» و آریان کیمیاتک با نماد «کیمیاتک» در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۹۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲‌هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

    فرابورس صعودی شد

طی روز سه شنبه شاخص فرابورس بیش از ۱۴۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۵۴۲ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.در این روز شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا»، فرابورس ایران با نماد «فرابورس»، صنعتی مینو با نماد «غصینو»، پتروشیمی تندگویان با نماد «شگویا»، ‌سهامی ذوب‌آهن اصفهان با نماد «ذوب»، تولید نیروی برق دماوند با نماد «دماوند»، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با نماد «صبا» و پتروشیمی جم با نماد «شجم» تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا»، بیمه کوثر با نماد «کوثر»، بیمه تجارت نو با نماد «بنو»، پتروشیمی زاگرس با نماد «زاگرس»، ریل‌پرداز نوآفرین با نماد «حآفرین»، داروسازی سبحان انکولوژی با نماد «دسانکو» و داروسازی کاسپین تامین با نماد «کاسپین» با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

    سهام عدالت افزایشی شد

در پایان معاملات این روز بازار سهام، ارزش سهام عدالت درمقایسه با روز گذشته، ١.٣درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴٩٢هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب ١٣ میلیون و ۵۶هزار تومان، ٢۴ میلیون و ۵٩٢هزار تومان و ١٢ میلیون و ١٠٢هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ٧ میلیون و ٨٣٣هزار تومان رسیده است.

 

ارسال نظر