روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۵۸

 پرتفوی بورسی «پارسان» ۳۱۷هزار میلیارد ریال بزرگ‌تر شد:  شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در گزارشی که از عملکرد ۱۲ماهه خود منتشر کرده است از بزرگ‌تر شدن پرتفوی بورسی خود خبر داد.به گزارش سنا، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸، سود هرسهم را یک هزار و۴۰ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد ۹۲درصدی را تجربه کرده است.این شرکت در گزارش منتشر شده سود عملیاتی خود را ۴۳هزار و ۷۸میلیارد ریال، سود خالص را ۴۲هزار و ۱۱۶میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۷هزار و ۶۱۹میلیارد ریال اعلام کرده است.«پارسان» در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اعلام کرد که پرتفوی بورسی با رشد ۳۱۷هزار و ۸۴میلیارد ریالی همراه شده است. همچنین بهای تمام شده شرکت با افزایش ۴۱۷میلیارد و ۴۵میلیون ریالی به ۶۷هزار و ۵۹۴میلیارد ریال رسید و ارزش بازار آن با افزایش ۱۳۵هزار و ۲۵۵میلیارد ریالی به مبلغ ۳۸۴هزار و ۶۷۸میلیارد ریال بالغ شد.در دوره مالی مورد گزارش، کل مبلغ سهام واگذار شده به ۲هزار و ۵۹۰میلیارد ریال رسید که در پایان دوره سودی برای شرکت نداشت. همچنین کل مبلغ سهام بورسی خریداری شده شرکت به ۴۱۷میلیارد و ۴۵میلیون ریال رسید.گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، هیچگونه تغییری در پرتفوی شرکت نخواهد داشت، بنابراین با توجه به شرایط احتمالی آینده و عرضه‌های عمده سازمان خصوصی‌سازی که مرتبط با صنعت پالایشی و پتروشیمی باشد، در صورت مناسب بودن شرایط، اقدام به خرید سرمایه‌گذاری جدید خواهد کرد.

  پوشش سود ۹۰۰ریالی «فسپا» برای هر سهم:  شرکت گروه صنعتی سپاهان در صورت‌های مالی ۶ماهه از پوشش ۹۰۰ریالی سود به ازای هرسهم خبر داد.شرکت گروه صنعتی سپاهان، سود عملیاتی ۶ماهه خود را ۵۵۵ میلیارد و ۷۴۶میلیون ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است. همچنین سود خالص این دوره به ۵۸۴میلیارد ریال و سود انباشته نیز به ۹۲۴میلیارد ریال رسید.این شرکت فروش داخلی خود را در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ به میزان ۷۰هزار و ۹۸۶تن و به مبلغ ۴هزار و ۳۶۱میلیارد ریال اعلام کرد. فروش صادراتی این شرکت نیز با تولید ۵ هزار و ۷۲۲تن انواع محصولات به مبلغ ۳۴۱میلیارد ریال رسید. در پایان این دوره سودناخالص شرکت از این محل ۵۷۵میلیارد و ۸۵۳میلیون ریال برآورد شده است.«فسپا» برای ۶ماهه دوم سال مالی خود پیش بینی کرد فروش خود را به ۱۰۵هزار و۴۵۳تن و به مبلغ ۵هزار و ۹۰۳میلیارد ریال می‌رساند.در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات به مدیریت هزینه‌ها اشاره کرده است. همچنین «فسپا» قصد دارد بهره وری شرکت را افزایش داده و گامی جدی در جهت توسعه سطحی و عمقی بازار بردارد.«فسپا» با تنوع سبد محصولات خود، سودآوری و ارزش افزوده بیشتری را برای شرکت به ارمغان می‌آورد و با جدیت به دنبال اهداف استراتژیک خود است تا براساس آن برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای را طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورد.این شرکت توسعه نمایندگی‌ها و کانال‌های فروش شرکت در کل کشور را یکی از برنامه‌های با اهمیت شرکت برای دوره ۶ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ اعلام کرد.

  رشد پرتفوی بورسی «وتوصا»: گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در صورت‌های مالی ۱۲ماهه اعلام کرد که پرتفوی بورسی این شرکت ۵هزار و ۲۱۰میلیارد و ۲۵۰میلیون ریا افزایش یافت.گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را اعلام کرد. این شرکت در گزارش منتشر شده با سرمایه ۲هزار و ۶۵۰میلیارد ریالی سود هرسهم را ۶۴۲ریال اعلام کرد که نسبت به سال مالی گذشته ۲۲درصد کاهش یافته است.«وتوصا» سود عملیاتی سال مالی منتهی به شهریور۱۳۹۸ را ۲هزار و ۳۲میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۷۰۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را یک هزار و ۲۷۲میلیارد ریال اعلام کرده است.این شرکت صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را با افزایش ۵هزار و ۲۱۰میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال اعلام کرد. همچنین در این دوره بهای تمام شده پرتفوی بورسی را با کاهش ۴۱میلیارد و ۷۶۹میلیون ریالی مبلغ ۴هزار و ۹۶۲میلیارد ریال منتشر کرد. علاوه بر این ارزش بازار آن نیز با رشد ۵هزار و ۱۵میلیارد ریالی به ۱۰هزار و ۱۷۲میلیارد ریال بالغ شده است.گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران کل مبلغ سهام واگذار شده در این دوره را ۲هزار و ۳۹۱میلیارد ریال اعلام و سود این واگذاری را ۴۶۲میلیارد و۱۲۰میلیون ریال ذکر کرد. از سوی دیگر کل مبلغ بهای تمام شده شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را یک هزار و ۶۷۶میلیارد ریال منتشر کرده است.«وتوصا» از اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص ترکیب پرتفوی به بخش املاک اشاره کرد که قصد دارد آن را به فروش برساند . همچنین به غیر از افزایش سرمایه، برنامه با اهمیتی در سال مالی آتی ندارد.

 

ارسال نظر