روی خط شرکت ها

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۸۲۳

  724ریال؛ سود ۶ماهه «کگل»: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه سود هرسهم را ۷۲۴ریال اعلام کرد.به گزارش سنا، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور ۹۸ سود هر سهم را ۷۲۴ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافته است.این شرکت در صورت‌های مالی ۶ماهه خود سود عملیاتی را با رشد ۴۹درصدی مبلغ ۲۷هزار و ۴۸۰میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۵۰درصدی مبلغ ۲۶هزار و ۵۸میلیارد ریال و سود انباشته را با افت ۳۳هزار و ۳۵۹میلیارد ریال منتشر کرده است. «کگل» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که با توجه به امکان تولید ١٢ میلیون تن گندله در سال ٩٨ و با توجه به ظرفیت حمل این شرکت، مدیریت شرکت پیش بینی می‌کند که تا پایان سال ٩٨ به فروش ۵.١٠میلیون تن گندله خواهد رسید. همچنین در خصوص فروش کنسانتره داخلی، با توجه به قراردادهای بین خود با مشتریان و سهمیه‌های مورد توافق با شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان از دیدگاه مدیریت شرکت پیش بینی می‌شود تا پایان سال ٩٨، ٢ میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش رسد. در برآوردی که این شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده است که نرخ فروش محصولات کنسانتره و گندله برای فروش‌های داخلی بر اساس ضریبی از میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های ٣ ماهه تعیین می‌شود. نرخ فروش کنسانتره صادراتی و گندله ریز دانه در مزاید‌های عمومی برگزار شده تعیین می‌شود.«کگل» اعلام کرده است که منابع مالی تامین شده ۷۰درصد از طریق دریافت وام از بانک‌های داخلی و ۳۰ درصد از طریق انتشار اوراق صکوک اجاره است. همچنین با توجه به انتشار اوراق صکوک اجاره در سال ۹۶ از یک سو و پیش بینی جهت تسویه وامهای اخذ شده از سوی دیگر به نظر میرسد، روند تغییرات در هزینه‌های مالی تغییرات اساسی نداشته باشد. از سوی دیگر افزایش ظرفیت خطوط ۵، ۶و۷ کنسانتره از ۶میلیون تن در سال به ۸.۱ میلیون تن در سال و همچنین افزایش ظرفیت خطوط گندله‌سازی ۱ و ۲ است. علاوه بر این لایحه کاهش مالیات عملکرد شرکتهای تولیدی به میزان ۵درصد و پیشنهاد حذف مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان از موضوع‌های مهم این شرکت است.

  «ملت» برای هرسهم ۲۰۸ریال سود محقق ساخت: شرکت بیمه ملت در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه برای هر سهم ۲۰۸ریال سود شناسایی کرد.شرکت بیمه ملت در اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ برای هر سهم ۲۰۸ریال سود شناسایی کرد. این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۵۵۳میلیارد ریال، سود خالص را ۵۹۲میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۶۱۵میلیارد ریال اعلام کرده است.در اهداف و برنامه‌های راهبردهای این شرکت درخصوص مبلغ و ترکیب پرتفوی بیمه‌ای اعلام شده است که پرتفوی بیمه‌ای مناسب و تعدیل رشته‌های با ضریب خسارت بالا توسعه می‌یابد.از سوی دیگر در توضیحات درآمد (هزینه)های غیربیمه‌ای و وضعیت ارزی «ملت» اعلام شده است که نرخ ارز مورد استفاده طبق مصوبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی بر اساس نرخ نیما است.این شرکت در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت خود اعلام شده است که مناسب پرتفوی بیمه‌ای و همچنین برنامه‌های سرمایه‌گذاری پربازده توسعه می‌یابد.

  سود هر سهم «پکرمان» کاهشی بود: گروه صنعتی بارز در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۱۸ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۱۴۳ ریال اعلام شده بود، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. گروه صنعتی بارز با سرمایه ۲ هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.گروه صنعتی بارز در دوره یاد شده، مبلغ ۲۹۷ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۱۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۱۷ درصدی برخوردار است.«پکرمان» در دوره ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۳۶۲ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۴۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

  پست بانک ۱۸ ریال زیان اعلام کرد: پست بانک با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) اعلام کرد: به ازای هر سهم (۱۸) ریال زیان محقق کرده است.

بر اساس شفاف‌سازی صورت گرفته پست بانک در سامانه کدال، این بانک اعلام کرد: در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم (۱۸) ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد کاهش زیان داشته که عمدتا به خاطر افزایش ۵۵ درصد جمع درآمدهای مشاع است.لازم به ذکر است: افزایش ۱۹ درصدی سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری و از طرفی کاهش ۴۵ درصدی جمع درآمدهای غیرمشاع از عمده دلایل شناسایی زیان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.بر اساس گزارش شفاف‌سازی مالی پست بانک و بر مبنای، عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ مبلغ (۵۸.۸۵۰) میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است.

 

 

ارسال نظر