روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۹۲

   ۴۳ریال؛ سود تلفیقی «قثابت»:  کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ماهه، سود هرسهم را ۴۳ریال اعلام کرد. بر این اساس، این شرکت در گزارش تلفیقی خود سود عملیاتی را ۴۸میلیارد ریال و سود خالص را ۲۲میلیارد ریال منتشر کرده است. در گزارش شرکت اصلی سود هرسهم ۹۱ریال محقق شده است. سود خالص «قثابت» نیز ۴۶میلیارد ریال، سود عملیاتی ۵۱میلیارد ریال و زیان انباشته ۱۵۷میلیارد ریال رقم خورده است. این شرکت اعلام کرده است؛ با توجه به اینکه در صنعت قند تولید تمام کارخانجات در مدت زمان محدود و بطور همزمان (دوره ۴ماهه) انجام می‌پذیرد. عمدتا میزان عرضه از تقاضا بیشتر است و فروش محصول با افت قیمت مواجه می‌شود که پس از اتمام فصل تولید و افزایش تقاضا (با توجه به ماه‌های پایانی سال) تعادل در بازار عرضه و تقاضا برقرار و نرخ فروش در حد قیمت مصوب تثبیت می‌شود. بنابراین در سال آتی پیش بینی می‌شود امکان فروش عمده محصول به قیمت مصوب دولتی وجود داشته باشد. همچنین، بهای مواد اولیه قسمت عمده‌ای از بهای تمام شده محصولات تولیدی کارخانجات قند را تشکیل داده که رقم آن نسبت به سال گذشته برای چغندر عیار ۱۶ به میزان ۹.۷درصد افزایش داشته است. در ارتباط با دستمزد و سربار افزایش نرخ حداقل به میزان ۲۰درصد متصور است. از سوی دیگر برآورد «قثابت» هزینه‌های عمومی اداری تشکیلاتی مشابه سال قبل و با در نظر گرفتن نرخ تورم مورد انتظار است و در مورد خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی با توجه به رفع آلایندگی در حال حاضر شرکت از پرداخت عوارض آلایندگی معاف است.

   «وسدید» زیان خود را کاهش نداد: شرکت گروه صنعتی سدید در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، مبلغ یک هزار و ۳۶۵ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش زیان را نشان می‌دهد. همچنین، شرکت با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. گروه صنعتی سدید در دوره یاد شده، مبلغ ۲۷۳ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بر این اساس مبلغ یک هزار و ۳۶۵ ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش زیان داشته است. این شرکت دلیل افزایش ۲۱ درصدی در زیان را افزایش ۲۸ درصدی هزینه‌های مالی برشمرده است. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۸۴۹ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. علاوه بر این، «وسدید» در دوره ۹ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۳۷۹ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین‌ترتیب مبلغ یک هزار و ۱۲۷ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. همچنین شرکت گروه صنعتی سدید در این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۸۸۵ میلیون ریال به مبلغ معادل ۹ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال سود کسب کرد .

  سود 398ریالی «قمرو» برای هرسهم: شرکت قند مرودشت در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای 6ماهه منتهی به ۳۰دی۱۳۹۷، سود هرسهم را 398ریال اعلام کرد. همچنین، سود خالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۸درصدی داشته و از مبلغ ۱۹۱ریال به ۳۹۸ریال رسیده است. از سویی دیگر، «قمرو» در این اطلاعیه سود عملیاتی را با رشد ۸۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۸۱میلیارد ریال، سود خالص با رشد ۱۰۸درصدی مبلغ ۷۹میلیارد ریال و سود انباشته در پایان دوره با رشد ۷۸درصدی مبلغ ۱۵۴میلیارد ریال، منتشر کرده است. این شرکت در تشریح برنامه‌های خود به تکمیل طرحی جهت ارتقای ظرفیت کارخانه به میزان ۲هزار و ۲۰۰تن اشاره دارد که پیش بینی کرده است در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱تیر۱۳۹۸ محقق شود.

   ارزش بازار «وامید» کاهشی بود: ارزش شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در دوره یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری، با کاهش کاهش ۸ هزار و ۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال به مبلغ ۲۰۷ هزار و ۷۸۱ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال رسید. همچنین، شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۱ هزار و ۸۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۱۵ هزار و ۷۸۷ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. علاوه بر این، بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت تغییری نکرد و ارزش بازار شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز با کاهش ۸ هزار و ۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال معادل ۲۰۷ هزار و ۷۸۱ میلیارد و ۳۳۹ میلیون ریال محاسبه شد. «وامید»  تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۷۰ میلیارد و یک میلیون ریال به همان مبلغ واگذار کرد و از این سودی کسب نکرد . شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید طی دوره یک ماهه منتهی به بهمن ماه تعدادی از سهام هیچ شرکت بورسی را خریداری نکرد.

 

ارسال نظر