بورس تهران در کانال 88000 واحد

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۹۱

گروه بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری بازار سهام با 56واحد افزایش توانست رقم 88هزار واحدی را به خود اختصاص دهد. از همین‌رو شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 17هزار و 547واحد را به نمایش گذاشت. علاوه بر این شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 103واحدی به رقم 94هزار و 789واحد دست یافت. این در حالی است که شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 96واحدی به رقم 61هزار و 565 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 178واحدی عدد 192هزار و 418واحد را به نمایش گذاشت. براساس این گزارش روز گذشته معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 88واحد، ملی صنایع مس ایران با 18واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 15واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه سایپا با 18 واحد، پالایش نفت اصفهان با 15 واحد و ایران خودرو با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. افزون بر این ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از 144میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 761میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 638 نوبت داد و ستد بود.

 آیفکس در بلندترین قله تاریخ

در سویی دیگر مبادلات روز گذشته، فرابورس ایران با خرید و فروش بیش از 306میلیون ورقه به ارزش بالغ بر یک‌هزار و 546میلیارد ریال پایان یافت و شاخص کل به صعود خود تا حدود 8 واحد ادامه داد. بر این اساس، آیفکس با حدود 8 واحد افزایش در ارتفاع 997 واحدی یعنی بلندترین قله تاریخ خود از ابتدای فعالیت تاکنون قرار گرفت. این در حالی است که نمادهای «مارون»، «میدکو»، «زاگرس»، «بساما» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر 5.6 واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند.

همچنین دو نماد «ذوب» و «شراز» کمتر از 0.2واحد تاثیر منفی بر این نماگر به جا گذاشتند. افزون بر این، نگاهی به تابلو نمادهای پربازدید روز گذشته بازار سهام نشان می‌دهد نماد ذوب آهن در صدر این تابلو ایستاده و پس از آن نماد شیر پگاه آذربایجان شرقی که با رشد قیمتی معاملات را خاتمه داد در جایگاه دوم ایستاده است. بر اساس این گزارش، روز چهار‌شنبه بازار دوم فرابورس ایران شاهد درج نماد شرکت کشت و دام قیام اصفهان با نماد «زقیام» در این بازار بود. همچنین این نماد که در گروه زراعت و خدمات وابسته زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری جز دامپزشکی قرار دارد، هجدهم اسفندماه سال گذشته در بازار دوم پذیرش شده بود که پس از احراز تمام شرایط لازم برای پذیرش به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در این بازار درج شد.

 

ارسال نظر