اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۰۲

ورود   به نحوه واگذاری برخی اراضی ساحلی قشم

بندرعباس| رییس دادگستری شهرستان قشم از ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان به نحوه واگذاری برخی اراضی ساحلی خبر داد و مصوبات جلسه‌ای برای بررسی این موضوع را تشریح کرد. مسعود رحمانی از ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان به نحوه واگذاری برخی اراضی ساحلی خبر داد و گفت: در این زمینه شورای حفاظت از اراضی در محل دادگستری و با حضور دادستانی و کلیه نهادهای متولی از جمله سازمان منطقه آزاد و شیلات و منابع طبیعی، اداره ثبت، جهاد کشاورزی و نهادهای دیگر تشکیل شد. رحمانی افزود: توقف عملیات اجرایی در‌خصوص برخی اراضی، اتخاذ ترتیبی برای دسترسی آسان عموم به سواحل و پرهیز از هرگونه خدشه به نمای دریا از طریق واگذاری اراضی و احداث بنا، رعایت فواصل قانونی در واگذاری اراضی جهت پرورش میگو و سایر آبزیان از محل سکونت عموم در این جلسه مصوب شد.

آزادی ۱۹ صیاد بوشهری زندانی در عربستان از اسارت

بوشهر| کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر از بازگشت ۱۹ صیاد بوشهری که در عربستان زندانی بودند خبر داد. کیمیا زارع بیان کرد: با رایزنی‌های مسوولان وزارت امور خارجه، ۱۹ صیاد اهل بندر رستمی استان بوشهر که از سال گذشته در کشور عربستان زندانی بودند، روز پنج‌شنبه آزاد شده و صبح روز جمعه به ایران برگشتند. صیادان مذکور سرنشینان ۲ فروند لنج صیادی هستند که سال گذشته توسط نیروهای گارد دریایی عربستان توقیف و زندانی شده بودند.  کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت امور خارجه در بوشهر اظهار کرد: یکی از این شناورها با ۱۱ سرنشین و شناور دوم با ۸ صیاد دی ماه و بهمن ماه سال گذشته در آب‌های خلیج فارس توقیف شدند.

اتصال نهایی خط لوله در بستر رودخانه فاضل‌آباد

گرگان| مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌ها و جاری شدن سیل، دیواره رودخانه فاضل‌آباد دچار آسیب و منجر به ریزش ترانشه دیواره رودخانه به ارتفاع 15متر شد که عملیات اتصال نهایی پروژه تعمیق موجود در بستر رودخانه فاضل آباد در دستور کار قرار گرفت. رسول داودی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی به‌عمل آمده و همچنین انجام ارزیابی ریسک، عملیات اتصال نهایی پروژه تعمیق موجود در بستر رودخانه فاضل آباد به خط لوله برای حفظ پایداری انتقال گاز در دستور کار منطقه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت گاز استان گلستان و اخذ مجوز دیسپچینگ، عملیات تخلیه خط لوله، برشکاری و اتصال نهایی پروژه توسط پرسنل پرتلاش عملیات خطوط لوله و با همکاری واحد‌های بازرسی فنی و HSE و IOC در حداقل زمان ممکن با موفقیت انجام شد.

با ارتقای فرهنگ خدمت‌رسانی مطلوب به مردم

اصفهان| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم پایانی مرحله استانی مسابقات فنی و تخصصی بهره‌برداری شرکت‌های آب وفاضلاب کشور گفت: فعالان در حوزه بهره‌برداری با نگهداری اصولی و بهره‌برداری صحیح از تاسیسات و منابع نقش بارزی در ارایه خدمات پایدار به مردم دارند. هاشم امینی تعهد، تخصص، پشتکار، دقت و تلاش شبانه روزی را از ویژگی‌های بهره‌برداران برشمرد و خاطرنشان ساخت: ویژگی‌های منحصر بهره‌برداران که همان تعهد، تخصص، پشتکار، دقت، سرعت و تلاش شبانه روزی است منجر به استمرار ارایه خدمات بهینه به مردم می‌شود .

تحلیل تهدیدهای روز در جلسات پدافند غیرعامل

ساری| قربانعلی ولی‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته پدافندغیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک اقدام پیشگیرانه هست که موجب کاهش حوادث خواهدشد. نماینده عالی دولت در شهرستان بابل خاطرنشان کرد: موضوع مهم در بحث پدافند غیر عامل تحلیل تهدیدهای روز است و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. فرماندار بابل دربحث اقدامات انجام گرفته در سطح شهرستان گفت: : هفت محور راه مواصلاتی داریم که شروع عملیات تعریض جاده‌های بابل به بهنمیربااعتباری بالغ بر۴۰۰میلیون تومان، محور کیاکلا ۳۰۰میلیون، محور شهید صالحی۲۵۰ میلیون واحمدچاله پی ۳۰۰میلیون تومان در دست اجراست.

رهاسازی ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه آلوت بانه

سنندج| رییس جهاد کشاورزی بانه از رهاسازی ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه آلوت خبر داد و گفت: این اقدام با هدف استفاده بهینه و بهره‌وری بیشتر از ظرفیت طبیعی این دریاچه در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال انجام شد. کریم شریفی اظهار داشت: برای دومین سال متوالی ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی از گونه ماهیان گرمابی کپور، بیگ هد و فیتوفاک در دریاچه طبیعی آلوت بانه رهاسازی می‌شود. وی با بیان اینکه حفظ، نگهداری و بهره‌برداری از این ماهیان به دهیار روستای آلوت واگذار شده است، افزود: برای رهاسازی این بچه ماهی‌ها ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات جهاد کشاورزی بانه هزینه شده است.

 

 

ارسال نظر