اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۲۶

سهم 55 درصدی ترکیه از درآمد صنعت چاپ در خاورمیانه

اصفهان|رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه صنعت چاپ سومین صنعت در دنیا و بسیار پردرآمدزا است، افزود: این در حالی است که صنعت چاپ ایران تنها پنج درصد از صادرات خاورمیانه، درآمد دارد.

بابک عابدین در نشست هم اندیشی فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی که در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: علاقه‌مند به رونق صنعت چاپ و تولید و خدمات آن در تمام کشور هستیم، اما مرکزیت اصلی این صنعت در تهران است. وی افزود: استان اصفهان موقعیت مناسبی در مرکز کشور برای رشد و توسعه صنعت چاپ دارد.رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با بیان اینکه برای نخستین‌بار اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ پاویونی را در اقلیم کردستان برگزار کرد، گفت: صنعت چاپ در خاورمیانه ۶۰ میلیارد دلار در آمد دارد که ۵۵ درصد سهم آن متعلق به ترکیه است.

استحصال زمین از دریا توسط محیط زیست متوقف شد

بوشهر|مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرونده‌های قضایی برای استحصال‌های بدون مجوز تشکیل شده و در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.

فرهاد قلی نژاد دیروز اظهار داشت: هر گونه استحصال دریا و آسیب به اکوسیستم سواحل غیرقانونی و استحصال‌های ضروری نیازمند اخذ مجوز و مطالعات زیست محیطی دارد و در ماه‌های اخیر چند فقره استحصال در حال انجام در سواحل استان متوقف و پرونده‌های قضایی برای استحصال‌های بدون مجوز تشکیل شده است و در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.وی تصریح کرد: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان محیط زیست نیازمند صدور مجوز از سایر ارگان‌های متولی و مسوول نظیر وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی است.

انتصاب مدیر باشگاه رادیویی رسانه ملی

تهران|حمید شاه آبادی، معاون صدای رسانه ملی، طی حکمی فرید صادقی را به سمت مدیر باشگاه رادیویی منصوب کرد.

برقراری راهکارهای تعامل با جوانان و علاقه‌مندان رادیو و تدارک جلسات و نشست‌های مشورتی با حضور کارشناسان رسانه به منظور ارایه پیشنهادات جدید با هدف ارتقای عملکرد و نوآوری رادیو و ایجاد ساز و کار تولید محصولات صداپایه با بهره‌برداری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی، از جمله ماموریت‌های ابلاغی معاون صدای رسانه ملی در این حکم است. یادآور می‌شود فرید صادقی، مولف کتاب در حوزه رسانه و مدرس دانشگاه است و در حال تحصیل در مقطع دکتری مدیریت رسانه و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه صداوسیما بوده و حضور و فعالیت در بخش‌های مختلف رادیو، تلویزیون، باشگاه خبرنگاران، خبر رادیو، معاونت فناوری و توسعه رسانه، معاونت فضای مجازی و حوزه ریاست سازمان صداوسیما، در کارنامه وی دیده می‌شود.

ذوب آهن اصفهان در صف اول مبارزه با تحریم است

اصفهان|غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین و هیات همراه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان و بازدید از خط تولید و پروژه‌های مختلف از جمله پروژه PCI (تزریق پودر زغال به کوره بلند)، با منصور یزدی‌زاده مدیرعامل و تنی چند از مسوولان این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند .وی در این بازدید گفت: ذوب آهن یکی از نمادهای اصلی عظمت و هویت صنعت این کشور است که دستاوردهای بزرگی همچون تولید ریل و تربیت نیروی انسانی متخصص برای کشور به ارمغان آورده است.مدیرعامل صدر تامین افزود: این شرکت در مسیر خوبی قرار دارد و به ویژه در دو سال اخیر موفقیت‌های مهمی کسب کرده است.

سرقت تاسیسات اماکن ورزشی آستارا

رشت|رییس اداره ورزش و جوانان بندر مرزی آستارا از سرقت تاسیسات اماکن ورزشی شهرستان خبر داد.

وجید خاصی پور اظهار کرد: طی چند ماه گذشته سرقت‌هایی از برخی اماکن ورزشی شهرستان شده که این اقدام بسیار تأسف بار است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیشترین سرقت از زمین ورزشی روستای قره سو از توابع بخش لوندویل شده است، ادامه داد: بخش وسیعی از فنس دور زمین فوتبال این روستا به همراه دروازه‌ها به سرقت رفته که برآورد اولیه خسارت وارده، رقمی در حدود ۱۰۰ میلیون ریال است.

وحید خاصی‌پور در پایان اضافه کرد: دهیاری‌ها و روستاییان و خانوارهایی را که در جوار اماکن ورزشی زندگی می‌کنند باید در تعامل با مباحث فرهنگی و ورزشی و در راستای اعتلای سلامت محله و محیط زندگی خود و فرزندانشان، نگهبان و حافظ این اماکن باشند.

 

ارسال نظر