اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۴۴

توضیحات درباره زنده‌گیری و رهاسازی پلنگ ایرانی

بوشهر| سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: عملیات زنده‌گیری پلنگ و رهاسازی آن در زیستگاهی دیگر با موفقیت در شهرستان دشتستان انجام گرفت. فرهاد قلی نژاد افزود: چند روز پیش اهالی روستای شکرک از توابع بخش ارم به رییس اداره محیط زیست دشتستان اطلاع می‌دهند که یک قلاده پلنگ یکی، دو هفته پیش‌تر به آغل دام‌ها رفته و به دام‌ها حمله کرده است، پس از اطلاع از موضوع، یگان حفاظت این اداره به آنجا می‌روند و چند شبانه روز وضعیت منطقه را زیر نظر می‌گیرند. سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بیان کرد: قفس زنده‌گیری در محل گذاشته و سازوکار لازم برای جلب‌توجه پلنگ برای ورود به قفس اندیشیده شد تا اینکه در سومین شب این پلنگ ایرانی

(Persian leopard) زنده‌گیری شد. قلی نژاد ادامه داد: سپس پلنگ از منطقه ارم و روستای شکرک، به منطقه شکار ممنوع در بخش بوشکان انتقال یافت و صبح روز بعد در طبیعت رها شد.

تریلرهای قاچاق به بن بست قانون رسیدند

اهواز|فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: 4 دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق در شهرستان اندیمشک متوقف شدند.

سردار حیدر عباس زاده، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» بیان داشت: از این محموله‌ها 160 کارتن انواع قطعات داخل ماشین لباسشویی، 588 کارتن قطعات داخلی و پایه ماشین لباسشویی و 25 پالت شامل 100 عدد بدنه فلزی ماشین لباسشویی قاچاق به ارزش بالغ بر 12 میلیارد ریال و فاقد هرگونه مجوز مثبته گمرکی کشف و ضبط شد.

تبدیل اماکن گردشگری  به گورستان

یاسوج|مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بااظهار تاسف از روند ایجاد گورستان‌ها در اماکن مهم به ویژه گردشگری این استان، از وجود چهار گورستان در منطقه زیبا و گردشگری آبشار یاسوج خبرداد.

سیدمحمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران باتاکید براینکه نظارتها برای ایجاد آرامستانها بایستی بیشتر شود، خاطرنشان کرد: زیبنده یاسوج به عنوان مرکز استان نیست هر کسی یک قبرستان برای خودش داشته باشد و واقعا این موضوع سبب نگرانی‌هایی برای مردم و گردشگران نیز به‌همراه دارد.

او با تاکید براینکه آرامستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد باید مکانیزه شوند، یادآورشد: باید برای گورستان‌های بی حساب و کتاب قومی و طایفه‌ای در شهر یاسوج چاره‌اندیشی شود.

بررسی مسائل بخش آب و فاضلاب شهر هندودر

اراک|به منظور بررسی مشکلات مربوط به بخش آب و فاضلاب شهر هندودر از توابع شهرستان شارند وایجاد راهکارهای مناسب، جلسات متعددی با حضور مددی بخشدار هندودر، رییس شورای اسلامی شهر، مدیر امورآب و فاضلاب شازند ورییس اداره آبفا آستانه و هندودر برگزار شد.

رضا علیخانی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شازنددر جلسه بررسی مشکلات مربوط به بخش آب و فاضلاب شهر هندودر از توابع شهرستان شارند اظهار داشت: با توجه به مشکلات ناشی از کم آبی وکاهش بارندگی در سال گذشته که کاهش آبدهی چاه‌ها وقنات‌ها تامین کننده آب شهر را در پی داشته، با تدابیر و همکاری‌های سازمان‌های سیاسی واجرایی و همچنین رعایت مردم در مصرف درست آب، فصل گرم سال را بدون دغدغه وکمبود آب سپری کردیم.

کارگاه مجهز، با متخصصان بومی در غرب کشور

ایلام|رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: پالایشگاه گاز ایلام دارای مجهزترین کارگاه صنعتی در سطح استان و در استان‌های همجوار کم نظیر است. مسعود مرشدی افزود: به‌دلیل دارا بودن تجهیزات مدرن داخلی و استفاده از متخصصان بومی کارگاه پالایشگاه گاز ایلام قادر است در موارد خاص به شرکتهای داخل استان همچون پتروشیمی ایلام و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب خدمات ارایه کند.

او تصریح کرد: این واحد در بحث خودکفایی و مقاومتی کارهای بسیار ارزنده و با اهمیتی را انجام و در بخش ساخت قطعات یدکی و ابزار‌های مکانیکی و تجهیزات همواره پیشرو بوده است.

 حکم محکومیت محتکر دارو در فارس صادر شد

شیراز|دادگاه مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس نصیر کاظمی، محتکر پرونده احتکار دارو و شیر خشک در نورآباد ممسنی را به حبس طولانی مدت، جریمه نقدی و محرومیت از اشتغال به داروسازی محکوم کرد. این متهم که محاکمه وی 6 روز قبل به صورت علنی در محل دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شده بود، توسط شعبه ویژه این دادگاه به 12 سال حبس، جریمه نقدی به میزان ارزش اموال مورد احتکار و دو سال محرومیت از اشتغال به امر دارو سازی و داروخانه‌ای محکوم شد.

 

 

ارسال نظر