اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۵۰

اجرای 9 برنامه « صدای پای آب » در محله‌های شهر اراک

اراک| به منظور گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب وآگاهی همشهریان اراکی از کمیت وکیفیت آب شرب مصرفی و همچنین پاسخ به سوالات مردم، هر ساله برنامه‌ای به نام صدای پای آب درسطح شهرهای استان مرکزی برگزار می‌گردد و در این راستا طی تابستان سال‌جاری 9 برنامه صدای پای آب در محله‌های شهر اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی زهرا طراوتی فکور مدیر دفتر روابط عمومی شرکت با اعلام خبر فوق و قدردانی از امور آب و فاضلاب اراک در پیگیری و برگزاری این برنامه در 9 محله شهر اراک اظهار داشت: طی برگزاری این برنامه که به صورت چهره به چهره و با ارتباط مستقیم با مخاطبان برگزار می‌شود علاوه بر تبیین لزوم صرفه جویی در مصرف آب برای مردم روش‌های مصرف بهینه آب نیز آموزش داده می‌شود و فراگیران با شیرآلات کاهنده مصرف آب و سر شیرهای پودر کننده و میزان کاهش مصرف با استفاده از این شیرآلات آشنا می‌شوند.

او پاسخگویی به پرسش‌های مردم در بخش امور مشترکین و کیفیت آب و سایر موارد مرتبط با آب و فاضلاب را از دیگر اقدامات در برگزاری این برنامه عنوان نمود و افزود: انجام تست کلر سنجی و تشریح موارد مربوط به کیفیت آب و برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در برنامه «صدای پای آب در محله‌ها»  است.

صدور حکم مربی ورزشی متجاوز در شیراز

شیراز| دادگاه بدوی حکم قضایی مربی ورزشی متجاوز به نوجوان ۱۰ ساله را صادر کرد.

یک منبع آگاه در استان فارس درخصوص حکم قضایی مربی ورزشی متجاوز به نوجوان ۱۰ ساله اظهار کرد: دادگاه بدوی این مربی را به ۱۵ سال حبس، ۲ سال تبعید و تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر قابل فرجام خواهی است و هنوز قطعی نیست. این منبع آگاه اضافه کرد: احتمال تغییر این رای در دیوان عالی کشور نیز وجود دارد.

پرونده مربی ورزشی متجاوز تیر ماه امسال با صدور کیفرخواست به شعبه یک کیفری استان فارس ارسال شده بود و این فرد بازداشت شد.

استان کرمان پایلوت حذف دفترچه بیمه است

کرمان|  مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: استان کرمان پایلوت حذف دفترچه بیمه است و این کار توسط اداره کل بیمه سلامت اجرا خواهد شد.

دکتر«محمد جعفری»، اظهار کرد: استان کرمان پایلوت حذف دفترچه بیمه است. نرم افزارهای لازم با همکاری داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها طراحی، نصب و راه‌اندازی شده که قرار است در داخل مطب‌ها نیز نصب شود. او تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه، خیلی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفت منابع حوزه سلامت است که با حذف کاغذ میلیاردها تومان صرفه جویی می‌شود.

کاهش قریب الوقوع  قیمت بلیت هواپیما

بیرجند| رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان خراسان گفت: کاهش نرخ دلار روی قیمت بلیت‌ها صد در صد تاثیرگذار است.

سعید ولی‌زاده گفت: نرخ مصوب بلیت‌های ارزی برای اربعین دو میلیون و 800 هزار تومان است. کاهش نرخ دلار روی قیمت بلیت‌ها صد در صد تاثیر خواهد داشت اما به دلیل اینکه این کاهش از روز گذشته شروع شده، اثرات خود را در چند روز آینده خواهد گذاشت این یعنی بلافاصله از امروز اثر نخواهد داشت.

عملکرد مطلوب آبفای اصفهان  در توسعه فاضلاب

اصفهان| مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از اجرای پروژه‌های شبکه جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهرهای کلیشاد، سودرجان، قهدریجان، ایمانشهر و اشتر جان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اجرا و توسعه تاسیسات فاضلاب با تامین منابع مالی به روش‌های مختلف در کشور موفق عمل کرده و در این زمینه پیشرو بوده است.

حمیدرضا جانباز افزود: شبکه فاضلاب در شهرستان فلاورجان در سال جاری توانست ردیف بودجه دریافت کند . این در حالی است که تخصیص صدرصدی اعتبارات عمرانی شرایط ویژه‌یی را می‌طلبد. او در ادامه گفت: درست است هم اکنون شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست اما باید با مشارکت از طریق ماده واحده تبصره 3 از توقف اجرای پروژه‌ها جلوگیری کرد چرا که با توقف اجرای پروژه‌ها در شرایط کنونی جبران آن سخت به‌نظر می‌رسد.

 

 

ارسال نظر