سکه 14 میلیون و 900 هزار تومان

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۳:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۱۱۰۷

گروه بانک و بیمه |

 قیمت فروش دلار سه‌شنبه، چهارم مرداد ۱۴۰۱ در بازار آزاد به قیمت 31970 تومان رسید و با اعلام هر اونس طلا به قیمت 1725 دلار، سکه به قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.  دلار در صرافی‌های بانکی با ۲۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۷۹۱ تومان مبادله می‌شود. هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی با ۲۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۷۵۷ تومان معامله شد.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۵۱۵ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۷۰ تومان اعلام شد.علاوه بر این، قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۲۲۶ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۴۸۲ تومان بود، این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌ هزار و ۸۱۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۷۵ تومان اعلام شد. همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۵۰ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۴۹۹ تومان معامله شد. 

   سکه 150 هزار تومان ارزان شد

قیمت سکه طرح جدید (سه‌شنبه، چهارم مردادماه) با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه سه‌شنبه، ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۶۳ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۹۰۷ هزار تومان شد. قیمت اونس جهانی طلا با هفت دلار کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به یک‌هزار و ۷۲۰ دلار و ۳۷ سنت باقی ماند.

   آغاز معاملات توافقی دلار  با نرخ ۲۹ هزار تومان 

معاملات توافقی دلار در بازار ارز (سه‌شنبه‌، چهارم مردادماه) از کانال ۳۰ هزار تومان عقبگرد داشت و با رقم ۲۹ هزارتومان آغاز شد.  اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد.  (سه‌شنبه، چهارم مردادماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان و با حجم چهار هزار معامله شد. معاملات توافقی دلار در روز قبل کار خود را با ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان شروع و با ۳۰ هزار و ۱۶۱ تومان به پایان رساند. حجم معاملات دلار توافقی در پایان ۱۰ هزار بود. معاملات توافقی دلار در روز گذشته کار خود را با ۳۰ هزار تومان شروع و با ۳۰ هزار و ۵۶۰ تومان به پایان رساند. حجم معاملات دلار توافقی در پایان پنج هزار بود.

   پوند در سراشیبی سقوط است؟

ارزش پوند در برابر دلار روز ۲۵ جولای در سطح ۱.۲۰ حفظ شد زیرا معامله‌گران نگران چشم‌انداز ارز بریتانیا پس از داده‌های ناامیدکننده اخیر قبل از افزایش گسترده نرخ بهره امریکا در این هفته بودند. به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک، پوند در مقابل دلار امریکا حدود ۱.۲۰۴۰ دلار قرار گرفت، اندکی کمتر از بالاترین سطح روز جمعه یعنی ۱.۲۰۶۴ دلار که بالاترین سطح نزدیک به سه هفته گذشته بود. پوند برای مدت کوتاهی نیم درصد رشد کرد و به بالاترین حد خود در روز و در رقم ۱.۲۰۸۵ دلار قرار گرفت قبل از اینکه رشد خود را بازگرداند. پوند در برابر یورو، در ۸۵.۰۲ پنس ثابت بود. استراتژیست‌های سیتی‌بانک در یادداشت مشتری اظهار کردند: بهبودی بریتانیا پس از همه‌گیری در سایر اقتصادهای گروه ۱۰ عقب مانده است و تورم احتمالا به دلیل برگزیت سخت‌تر خواهد بود و سیاست بانک مرکزی انگلستان (BoE) را پیچیده‌تر می‌کند. بر اساس نظرسنجی صنعت در هفته گذشته، کسب‌وکارهای بریتانیا در جولای با کمترین سرعت خود در ۱۷ ماه گذشته رشد کردند و فشارهای تورمی کاهش یافت.

 اقتصاد بریتانیا فشار تورمی را احساس می‌کند که در مسیر دو رقمی شدن قرار دارد و تا حد زیادی ناشی از افزایش ناگهانی قیمت سوخت است. اگرچه مخارج مصرف‌کننده و کسب‌وکارها با مشکل مواجه هستند، انتظار می‌رود بانک انگلستان در نشست سیاست‌گذاری در چهارم آگوست، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد. آخرین داده‌های موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌های نزولی خود را روی پوند در ۴.۳ میلیارد دلار تثبیت کرده‌اند که فاصله چندانی با اوج نزدیک به ۶.۲ میلیارد دلار در ماه مه طی دو سال اخیر ندارد. سرمایه‌گذاران به‌طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست سیاست دو روزه در روز چهارشنبه، نرخ بهره را ۷۵ واحد دیگر افزایش دهد.

 

ارسال نظر