اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۴۶

بیمه‌نامه چاپی در صورت درخواست بیمه گذاران 

پس از صدور بخشنامه‌ای مبنی بر ارایه خدمات بیمه‌ای بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به شفاف‌سازی برخی از ابهامات موجود، اطلاع‌رسانی کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در این اطلاعیه آمده است: تصمیم به ارایه خدمات بیمه‌ای به بیمه گذاران بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث به مفهوم حذف شبکه فروش از فرایند عرضه بیمه‌نامه مذکور نبوده و شبکه فروش همچون گذشته نقش و کارکرد خود را حفظ خواهد کرد. بر اساس همین گزارش واحدهای صدور (اعم از شعب و نمایندگان) در شرکت‌های بیمه موظفند با رعایت دقیق مقررات مربوطه نسبت به تبیین و تشریح اهداف و منافع این طرح برای بیمه گذاران اقدام لازم را به عمل آورند.  بدیهی است با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در سیستم صدور، امکان هر گونه اطلاع‌رسانی پیامکی وجود دارد و شرکت‌های بیمه علاوه بر اطلاع‌رسانی الکترونیکی در صورت درخواست بیمه گذاران موظفند نسخه چاپی بیمه‌نامه را نیز در اختیار آنان بگذارند.

بانک پارسیان جزو 10 شرکت بزرگ سرمایه اسمی در بورس 

شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه 5/19، 5/17، 6/15، 3/14، 1/10، 1/8 و 8 هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم بزرگان بورس به لحاظ سرمایه اسمی ایستادند. به گزارش نسیم اقتصاد، با آغاز امسال، تغییر و تحولات متعددی از لحاظ مواردی چون شاخص بورس، سرمایه اسمی شرکت‌ها، قیمت هر سهم، ارزش روز بازار شرکت‌ها و … در بورس رخ داد. براین اساس، بررسی شرکت‌ها از لحاظ سرمایه اسمی در سال گذشته حکایت از کسب رتبه اول توسط بانک تجارت با سرمایه 3/22 هزار میلیارد تومانی داشت و پس از آن به ترتیب فولاد مبارکه، بانک صادرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، تاپیکو، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، ذوب آهن، مخابرات و چادرملو در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفتند. اما شرکت ایران خودرو با برگزاری مجمع فوق‌العاده و تصویب افزایش سرمایه 1872 درصدی از همین محل در پایان سال گذشته، سرمایه را از 53/1 به 1/30 هزار میلیارد تومان رساند و در رتبه نخست بزرگان بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی ایستاد. پس از ایران خودرو، بانک تجارت با سرمایه 3/22 هزار میلیارد تومانی و فولاد مبارکه با سرمایه 9/20 هزار میلیارد تومانی در پله‌های دوم و سوم نشستند. همچنین شرکت‌های سایپا، بانک صادرات، بانک پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، تاپیکو و شستا به ترتیب با سرمایه 5/19، 5/17، 6/15، 3/14، 1/10، 1/8 و 8 هزار میلیارد تومانی در رتبه‌های چهارم تا دهم سرمایه اسمی ایستادند.

امکان فروش 30  درصد  از سهام عدالت در بانک رفاه 

مشتریان بانک رفاه می‌توانند 30 درصد از سهام عدالت خود را از طریق این بانک در بورس اوراق بهادار به فروش برسانند. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با تصمیم وزارت امور اقتصادی و دارایی و مصوبه شورای عالی بورس، مشتریان بانک رفاه که وضعیت سهام خود را بر اساس مدیریت مستقیم سهام انتخاب و شماره شبای بانک رفاه کارگران را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند، از ششم خرداد ماه سال جاری می‌توانند 30 درصد سهام خود را از طریق این بانک به فروش برسانند. بر اساس این گزارش، فروش سهام با دو روش مراجعه حضوری به شعب و غیر حضوری از طریق پورتال بانک امکان پذیر است. در شیوه حضوری، مشتریان با حضور در شعب و تکمیل فرم «اقرارنامه و درخواست فروش سهام عدالت» و در شیوه غیر حضوری از طریق پورتال بانک اقدام به فروش سهام خود می‌کنند و بانک پس از فروش سهام، وجه آن را به حساب مشتریان واریز می‌کند. گفتنی است، در شیوه غیر حضوری، مشتریان می‌توانند با ورود به پورتال بانک رفاه به نشانی

 www.refah-bank.ir  و انتخاب گزینه «درخواست فروش سهام عدالت» و تکمیل فرم‌های هویتی (نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) نسبت به درخواست فروش سهام خود اقدام کنند.

تاریخ عقدنامه  ملاک دریافت وام ازدواج 

صندوق بازنشستگی اعلام کرد: تاریخ عقدنامه ازدواج فرزندان برای دریافت وام ازدواج از اول فروردین ۹۸ محاسبه می‌شود. به گزارش ایبِنا، صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: تاریخ عقدنامه ازدواج فرزندان برای دریافت وام ازدواج از اول فروردین ۹۸ محاسبه می‌شود.  با توجه به درخواست‌های مکرر برای لحاظ کردن تاریخ عقد فرزندان بازنشستگان از ابتدای سال ۱۳۹۸ و دستور و تاکید مدیرعامل صندوق مبنی بر اجرایی شدن این درخواست، تاریخ عقدنامه فرزندان بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر برای دریافت تسهیلات ازدواج، از اول خرداد ۹۸ به اول فروردین ۹۸ تغییر یافت. صندوق بازنشستگی کشوری افزوده است: فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر که برای اولین‌بار ازدواج می‌کنند و تاریخ عقدنامه ایشان در بازه زمانی اول فروردین ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ قرار دارد، می‌توانند برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی، نسبت به ثبت نام و ارسال اینترنتی مدارک خود اقدام کنند.


 

ارسال نظر