اخبار سیاست

۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۰۹:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۸۶۷

درباره اقدامات به سرانجام نرسیده به مردم گزارش داده شود

رییس‌جمهور حضور مردم بصیر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) و تشییع شهدای گمنام را آگاهانه، معنادار و دارای پیام برای دوستداران و دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این حضور همچنین برای مسوولان مسوولیت‌آفرین بود تا تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های مردم مضاعف کنند.

سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت با گرامیداشت سالروز ۹ دی، روز «بصیرت و میثاق با ولایت» حضور دیروز مردم بصیر در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع شهدای گمنام را آگاهانه، معنادار و دارای پیام هم برای دوستداران و هم دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی دانست.

رییس‌جمهور این حضور بابصیرت مردم را برای دولت و همه مسوولان نظام جمهوری اسلامی، مسوولیت‌آفرین دانست و افزود: تلاش مضاعف برای رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم از جمله این مسوولیت‌هاست.

رییسی ارایه گزارش عملکردها و موفقیت‌های حاصل شده را موجب افزایش امید و اعتماد عمومی عنوان کرد و از همه مسوولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارایه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند.

رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها و اقدامات دولت، مسوولان اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نیز سخنگویان دولت را مکلف کرد، به شکل مستمر برای بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت برنامه‌ریزی کنند. در این جلسه همچنین اعضای هیات وزیران به حسین محراب به عنوان استاندار جدید خوزستان رای اعتماد دادند.

رییسی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق خوزستان و با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات این استان اظهار داشت: استان خوزستان از ظرفیت‌های بزرگ نیروی انسانی، جوانان مستعد و مردم متدین و وفادار به انقلاب برخوردار است و می‌طلبد با روحیه بسیجی و جهادی‌وار شبانه‌روزی، همه امکانات را برای رفع مشکلات و توسعه استان به خدمت گرفت چرا که ایران مدیون خوزستان است. ضرورت ارتباط با علما، دانشگاهیان و جوانان و بهره‌گیری از مشورت شخصیت‌های ملی اهل خوزستان برای کمک به توسعه استان، از دیگر توصیه‌های رییس‌جمهور به استاندار جدید این استان بود.

هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که با توجه به تمایل نشان داده شده از سوی آژانس هماهنگی‌ها برای سفر به ایران بعد از تعطیلات ژانویه انجام می‌شود.

محمد اسلامی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو درکشور استفاده می‌کنند، پیام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتما قادر نبودیم رادیودارو در کشور تولید کنیم.

وی تصریح کرد: همین تنها شرکتی که داریم سال‌هاست توسط امریکایی‌ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی‌رویه همه را تحریم می‌کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد، برنامه توسعه ما کاملا فعال است یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر درمانی است که بتوانیم سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون اینکه آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعا آسیب‌های زیادی طی این سال‌ها دیده‌اند.

وی تاکید کرد: گام تکمیلی ما این است که برپایه مشتقات آب سنگین داورهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، بتوانیم در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته‌ باشیم. رییس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره سفر گروسی و سایر مسوولان آژانس به ایران و روند گفت‌وگوها و مذاکرات گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

واکنش انگلیس به بازداشت اخیر افراد مرتبط با این کشور در ایران

وزارت امور خارجه انگلیس در پی بازداشت عوامل مرتبط با این کشور و افراد دو تابعیتی در ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی‌ها، با مطرح کردن ادعاهایی خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شد.

دولت انگلیس با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه آنچه «افراد دخیل در سرکوب معترضان در ایران» می‌خواند، شد. این درخواست از سوی دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس پس از آن مطرح می‌شود که هفت نفر مرتبط با دولت انگلیس در ایران بازداشت شدند. گفته می‌شود که برخی از آنها شهروندان دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی هستند.

لامی با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر توسط ایران، گفت: حکومت ایران باید از طریق تحقیقی فوری توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل بابت هر جنایتی که مرتکب شده پاسخگو شود.

علاوه بر این، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به تازگی در صفحه توییترش نوشت که دولت این کشور مقامات ایران را پاسخگو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس درباره بازداشت اخیر افراد مرتبط با انگلیس و افراد دو تابعیتی در ایران، گفت که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از مقامات ایران درباره گزارش‌های مربوط به این بازداشت‌هاست.

اظهارات مقامات دولت انگلیس در پی این مطرح می‌شود که روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان، روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در کرمان و دستگیری ۷ لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد. 

 

ارسال نظر