روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۲۶

  چون صلح می‌خواهیم باید خودمان

را برای جنگ آماده کنیم؛  ارتش نیوز|

فرمانده دافوس تصریح کرد که چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم. امیر حسین ولی‌وند زمانی دیروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب صلح و دفاع با بیان اینکه «همه باید بدانند که کار ما در دافوس جنگ است اما اصل کار ما و پیام‌مان صلح است»، افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با همکاری چند موسسه انتشاراتی داخل و خارج از کشور راه‌اندازی شده و نوید خوبی برای تحقیقات پیش‌رو در مباحث مربوط به «صلح و دفاع» و «جنگ و دفاع» است. فرمانده دافوس گفت: بسیاری از کشورها در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع با دافوس ارتش همکاری کردند و ما در اختتامیه این نمایشگاه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد در باب صلح را خواهیم داشت‌. امیر ولی‌وند در پایان با بیان اینکه «پیام نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع این است که ما هم به دنبال صلح هستیم و هم آماده جنگ»، تاکید کرد: ما چون صلح می‌خواهیم باید خودمان را برای جنگ آماده کنیم.

  دریافت عوارض زیارتی لغو شد؛

باشگاه خبرنگاران|

محمدی‌فر گفت: دریافت عوارض زیارتی از ۱۸شهریور امسال لغو شده و زائران می‌توانند بدون پرداخت عوارض به عتبات عالیات سفر کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره آخرین آمار ثبت نامی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۵۰۰ هزار زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین تعداد ثبت نامی‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است. او درباره رام قطار‌های مستقیم به کربلا و سایر شهر‌های عراق بیان کرد: متاسفانه هنوز زیرساخت‌‌های قطار مستقیم به کربلا آماده نشده، اما برنامه‌ریزی شده برای ایام اربعین تعداد قطار‌های مستقیم از تهران و مشهد به خوزستان و کرمانشاه افزایش پیدا کند.

  تحولات دانش هسته‌ای ایران غرب

را شگفت‌زده خواهد کرد؛  تسنیم|

مشاور رییس‌جمهور گفت: مرزهای دانش و فناوری در حوزه هسته‌ای دیگر جلوی ما را نخواهد گرفت. حسام‌الدین آشنا درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی کشورمان و همچنین گفت‌وگوهای انجام‌شده با فرانسه درباره مساله برجام گفت: گام سوم یک گام چندلایه است و وقتی گفته می‌شود محدودیتی در تحقیق و توسعه وجود نخواهد داشت یعنی مرزهای دانش و فناوری در این حوزه دیگر جلوی ما را نخواهد گرفت و ما به‌سمت دانش مرزی خواهیم رفت، در نتیجه غرب باید انتظار داشته باشد که تحولات دانش هسته‌ای ایران در آینده نزدیک او را شگفت‌زده کند. وی افزود: این تصمیمی است که غرب باید بگیرد که آیا می‌خواهد با ایران به‌مثابه یک قدرت منطقه‌ای دارای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تعامل کند یا اینکه می‌خواهد ایران را مقابل خود قرار دهد، این تصمیمی است که آنها وقت زیادی برای اتخاذ آن ندارند.

  برگزاری انتخابات یک پروژه ملی است؛مهر|

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: برگزاری انتخابات یک پروژه ملی است و باید با بررسی سناریوهای محتمل پیش رو در عرصه تبلیغات و تعاملات با افکار عمومی، طراحی تدابیر رو به آینده را دنبال کنیم.  جمال عرف دیروز در هشتمین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور با مرور ارکان ۴ گانه اصلی انتخابات یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت بر نقش آفرینی عرصه اطلاع‌رسانی در تحقق هریک از این ۴ رکن تاکید کرد. وی ضمن تشریح مولفه‌های شکل‌گیری مشارکت عمومی در انتخابات به مولفه رقابتی بودن انتخابات و توجه به سلایق مختلف پرداخت و اطلاع‌رسانی موثر و تعامل شایسته، با افکار عمومی را از جمله لوازم تحقق این مولفه بسیار مهم دانست.

 

ارسال نظر