روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۸۹

  آبه خواستار دیدار با روحانی برای رفع تنش در خاورمیانه شد؛ پاد|

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن دیروز (جمعه) گفت که قصد دارد به منظور رفع تنش در خاورمیانه با «حسن روحانی» رییس‌جمهوری ایران دیدار کند. به گزارش «رویترز» از توکیو، وی در یک کنفرانس خبری بعد از کنفرانس بین‌المللی توسعه آفریقا در این شهر گفت که قصد دارد در دیدار با رییس‌جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر (آخر شهریور) با او درباره رفع تنش در خاورمیانه گفت‌وگو کند. آبه پس از این کنفرانس سه روزه گفت: از آنجایی که صلح و ثبات در خاورمیانه مستقیما با منافع ملی ژاپن ربط پیدا می‌کند، مایلم سرسختانه تلاش کرده و بهترین نقش ممکن را برای رفع تنش‌ها در خاورمیانه بازی کنم. ژاپن بخش عمده نفت خود را از خاورمیانه تامین می‌کند و رابطه گسترده اقتصادی با کشورهای این منطقه دارد. در صورت بروز هرگونه بحران در خاورمیانه، اقتصاد ژاپن با چالش‌های عمده‌ای مواجه خواهد شد.

  آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان متولد شده از زنان ایرانی؛ مهر|

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین وضعیت لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی و رفع اشکالات آن را تشریح کرد. حسن نوروزی در خصوص آخرین وضعیت لایحه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی گفت: شورای نگهبان یک اشکال امنیتی به این لایحه گرفته و همین امر موجب بازگشت دوباره آن به مجلس شده است. وی افزود: این اشکال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی و در حال حاضر رفع شده است. وی خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که پیش‌تر به این لایحه گرفته شده بود، موضوع ازدواج شرعی بود. برای جلوگیری از سوءاستفاده مردان خارجی و پیش‌گیری از برخی از ازدواج‌های اتباع خارجی با زنان ایرانی که تنها به منظور دریافت اقامت یا تابعیت انجام می‌شود، باید در کنار تصویب این لایحه تدابیر لازم برای کنترل مرزها نیز اتخاذ شود.

  صدا وسیما در تبیین خدمات دولت تکلیف فرهنگی دارد؛ ایرنا|

رییس سازمان صدا و سیما با تاکید بر هم افزایی مدیران این دستگاه با بخش دولتی و سایر بخش‌های نظام گفت: این سازمان خود را در زمینه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی در خصوص تبیین اقدام‌ها و خدمات دولت، با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی ملکف می‌داند. عبدالعلی علی‌عسگری دیروز در نشست شورای اداری و آیین بهره‌برداری از طرح‌های صدا و سیمای یزد افزود: شبکه‌های استانی از ظرفیت‌های خوبی مانند مجاورت با رویدادهای استان‌ها و عجین بودن با مسائل آنها برخوردارند و در این زمینه می‌توانند از طریق تعامل با بخش دولتی و سایر بخش‌ها، نقش موثری در تبیین موضوعات داشته باند.

  مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار حفظ برجام شد؛ مهر|

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام شد. به گزارش نیویورک‌تایمز به گفته مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزاری گفت‌وگوها بر اساس شفافیت و احترام، بهترین شیوه رسیدن به درک مشترک است. موگرینی در عین حال از تمرکز کشورهای اروپایی طی سال‌های گذشته در راستای حفظ توافق هسته‌ای با ایران خبر داده و مدعی شده اروپا به تمام تعهدات خود ملزم و متعهد بوده است. دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود اعلام کرده که توافق هسته‌ای برجام نباید قربانی توافق جداگانه با امریکا شود.

  شرایط حضور مشمولان در«کربلای معلی»؛ فارس|

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرایط مشمولان برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در عتبات عالیات را تشریح کرد. سردار رحمان علیدوستی با توجه به پیش‌رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و علاقه‌مندی افراد از جمله مشمولان برای حضور در عتبات عالیات با تاکید بر این مطلب که موضوع خروج از کشور مشمولان، تابع ضوابطی است که توسط سازمان وظیفه عمومی در قالب دستورالعمل‌هایی ابلاغ شده است، تصریح کرد: موضوع خروج از کشور مشمولانی که در یکی از گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی یا طلاب حوزه علمیه دارای معافیت تحصیلی هستند برای سفرهای سیاحتی، زیارتی و علمی لحاظ شده و دستورالعمل خاص خود را دارد. وی گفت: این دسته از مشمولان با ثبت درخواست از درگاه اینترنتی و دریافت گذرنامه و سپردن مبلغ وثیقه می‌توانند تقریبا به مدت یک ماه به خارج از کشور سفر کنند. سردار علیدوستی میزان وثیقه برای سفرهای زیارتی را 3، سیاحتی 15 و علمی را 8 میلیون تومان اعلام کرد.

  گفت‌وگوی تلفنی مرکل و پوتین بر سر ایران؛ ایسنا|

کاخ کرملین اعلام کرد که صدراعظم آلمان، رییس‌جمهور روسیه را در جریان جزییات مذاکرات گروه هفت درباره ایران قرار داده است.

سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد اعلام که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در خصوص برجام گفت‌وگو کرده‌اند. مرکل همچنین پوتین را جریان جرئیات مذاکرات گروه هفت در خصوص ایران قرار داده است. همچنین در این گفت‌وگو بر لزوم حفظ برجام توسط طرفین تاکید شده است.

 

ارسال نظر