روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۸۲

  تأکید بر عادلانه شدن دستیابی دهک‌های پایین درآمدی به منابع انرژی-پاد|

رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات مردم و اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای حل این مشکلات، گفت: اصل حراست از زندگی و رفع مشکلات مردم باید هدف اصلی سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌ها باشد. روحانی دیروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رییس‌جمهور و حضور روسای قوا و اعضا برگزار شد، افزود: اگر چه هم دولت و هم مردم، شرایط سختی سپری کرده‌اند، اما در همین شرایط، می‌توان تصمیم‌های راهگشا برای ثبات و پیشرفت اقتصادی و رفاه مردم اتخاذ نمود. در این جلسه سازمان برنامه و بودجه گزارش محور درآمدی در اصلاح ساختاری بودجه را ارایه و وضعیت تولید و مصرف حامل‌های انرژی در کشور و راه‌های ساماندهی آن را تشریح کرد. در این طرح، با هدف بهره‌مندی حداکثری مردم و عادلانه کردن شیوه دستیابی دهک‌های پایین درآمدی به منابع انرژی، نقشه راه بلندمدت استفاده اقتصاد کشور از مزیت نسبی انرژی در تولید و صادرات محصولات مختلف‌، تدوین شده است. همچنین در این جلسه، وزیر نفت، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های اکتشاف و استخراج نفت ارایه کرد و برنامه‌های این وزارت برای ادامه توسعه فازهای پارس جنوبی را تشریح کرد که تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد. در این زمینه همچنین گزارش صفحه 7 را بخوانید.

  بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان ابلاغ شد- میزان|

بخشنامه اعطای مرخصی به زندانیان همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) از سوی رییس قوه قضاییه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور ابلاغ شد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر و نیز در پیش بودن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» با هدف بهره‌مندی معنوی زندانیان و نیز آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و شرکت در مجالس معنوی ایام حسینی و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها، مقتضی است به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تأمین مناسب، به میمنت عید سعید غدیر خم (یک هفته مرخصی) یا برای گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» و ۷۲ یار با وفای آن حضرت (یک هفته مرخصی) داده شود.» در پایان این بخشنامه آمده است: دادستان‌های سراسر کشور ملزم به اجرای این بخشنامه بوده و دادستان کل کشور بر حسن اجرای آن نظارت خواهند نمود.

  قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی هنوز به دولت ابلاغ نشده است- ایسنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری بود، گفت: این طرح بار مالی دارد اما چون به تایید شورای نگهبان رسیده و به قانون تبدیل شده، لازم الاجرا است. حسینعلی امیری با بیان اینکه تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری براساس طرح نمایندگان مجلس و نه طرح دولت بود، اظهار کرد: در مقطعی که این طرح در مجلس در حال بررسی و سپس میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرد. وی درباره دلایل مخالفت دولت با این طرح تصریح کرد: دولت معتقد بود تنظیم سازمان اداری کشور براساس اصل126 قانون اساسی از اختیارات رییس‌جمهور است. از سویی این طرح بار مالی داشت و خلاف اصل 75قانون اساسی بود.

  درخواست برای اجماع جهانی علیه تحریم ظریف- ایرنا|

نماینده دایم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با ارسال نامه‌ای به مدیران کل سازمان‌های بین‌المللی و همچنین سفرای مستقر در وین، درباره اقدام غیرقانونی امریکا در تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هشدار داد و خواستار اقدام جامعه جهانی در مقابله با این رویه و جلوگیری از عواقب منفی آن بر دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی شد. کاظم غریب‌آبادی در این نامه ضمن اشاره به اینکه علت اصلی و واقعی تحریم ظریف توسط امریکا، توانمندی و ظرفیت‌های بالای ایشان در نمایندگی از مردم ایران در عرصه بین‌المللی و همچنین حمایت صادقانه وی از گفت‌وگو، دیپلماسی، صلح و چندجانبه گرایی است، افزود: این اقدام، نمونه بارز دیگری از اقدامات غیرقانونی بی‌شمار امریکا در راستای سیاست فشار علیه ایران از جمله از طریق تروریسم اقتصادی و گستاخی جسورانه امریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برجام است.

  طرح رتبه‌بندی معلمان از شهریور یا مهر اجرایی می‌شود- تسنیم|

نایب‌رییس مجلس دهم با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان از شهریور یا مهر اجرایی می‌شود، گفت: مجلس برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است اما این مبلغ کافی نیست. عبدالرضا مصری افزود: با توجه به کمبود اعتبار طرح رتبه‌بندی معلمان، ممکن است اجرای آن با شرایط فعلی سبب افزایش حقوق به اندازه اعلام شده نشود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش چهارم مرداد گفته بود که با اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. به گفته سید جواد حسینی، افزایش حقوق حاصل از طرح رتبه‌بندی از شهریور در احکام حقوقی همه معلمان اعمال می‌شود.

 

ارسال نظر