روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۳۴۸

   اروپا اگر نگران است به تعهدات برجام پایبند باشد؛ ایسنا|

 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجامند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند.سیدعباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: با سخنان ایشان درباره اهمیت برجام برای جامعه جهانی و اروپا هم‌نظریم‌؛ اما تاکید ایشان مبنی بر اجرای تعهدات یک‌جانبه توسط ایران در یک توافق چندجانبه را خیلی درک نمی‌کنیم. اگر این توافق چند طرف دارد همه اطراف آن بطور یکسان باید به تعهدات شان عمل کنند و اگر نمی‌توانند باید درک کنند ما هم با استفاده از سازو کارهایی که برجام در اختیار ما گذاشته نسبت به برجام و تعهدات مان بازنگری داشته باشیم.سیدعباس موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجامند باید از همه طرف‌ها بخواهند بدان عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات شان پایبند باشند. به ایشان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.

 

   عراقچی به برن سفر خواهد کرد؛ایلنا|

معاون سیاسی وزیر امور خارجه به سوییس سفر خواهد کرد. سیدعباس عراقچی به منظور برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوهای سیاسی میان ایران و کنفدراسیون سوییس به برن سفر می‌کند. در این دور از گفت‌وگوها همکاری‌های دوجانبه، تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و آخرین تحولات برجام و موضوعات قضایی و حقوق بشری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

   امریکا دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان است؛خبرآنلاین|

دبیر شورای نگهبان گفت: امریکایی‌ها دنبال حربه فشار و مذاکره همزمان هستند که قطعاً این توطئه آنها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مسوولان نیز شکست خواهد خورد.احمد جنتی دیروز در جلسه این شورا و در نطق پیش از دستور گفت: انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون با مسائل و چالش‌هایی رو به رو بوده که با الطاف الهی و درایت‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم، آنها را به خوبی پشت سر گذاشته است.او در پایان از مسوولان اجرایی خواست که توجه بیشتری به وضعیت اقتصادی مردم و اقشار آسیب‌پذیر داشته باشند.

   حق‌شناس استاندار گلستان و کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد شدند؛پاد|

در جلسه دیروز هیات دولت حق‌شناس استاندار گلستان و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویر‌احمد شدند.هادی حق‌شناس نماینده مردم بندر انزلی در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

   «خادمی» پیرو شکایت وزیر نفت به هیات نظارت فراخوانده شد؛ برنا|

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: دو شکایت از نماینده ایذه توسط وزیر نفت، در هیات نظارت مطرح است.«محمدجواد جمالی‌نوبندگانی» در خصوص «شکایت وزیر نفت از هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه» گفت: نماینده محترم ایذه بحثی داشتند در رابطه با جکت‌ها که اوراق شدند. این موضوع را یک بار از کمیسیون انرژی استعلام کردیم و هیچ جوابی نیامد. بار دیگر در هیات نظارت تصویب کردیم که مجدداً پیرو بزنیم و این موضوع را پیگیری کنیم.

   اهمیت راهبردی سفر روحانی به تاجیکستان ؛ایرنا|

سفیر تاجیکستان در تهران تاکید کرد: اعتقاد داریم که سفر رییس‌جمهور ایران به تاجیکستان می‌تواند مناسبات دو کشور را گسترش دهد.نظام‌الدین زاهدی طی نشست خبری که در محل این سفارت درباره اختلافاتی که بین ایران و تاجیکستان در حوزه‌ انرژی وجود داشته و آیا این اختلافات اکنون بر طرف شده است یا خیر؟ گفت: مشکلات انرژی وابسته به پرداخت بدهی‌های ما است و خوشبختانه بین دو کشور توافقاتی ایجاد شده و جدول پرداخت بدهی‌ها نیز تعیین شده است و باور داریم که در فرصت‌های نزدیک این مشکلات از بین برود.وی خاطرنشان کرد: تاجیکستان از لحاظ انرژی از جمله کشورهای ثروتمند در آسیای مرکزی است و ما اعتقاد داریم که می‌توانیم تمام منطقه را با برق ارزان تامین کنیم و امیدواریم که مشکل خط انتقال برق کسا -۱۰۰۰ برطرف شود زیرا این خط وظیفه انتقال برق از تاجیکستان به افغانستان و سایر کشورها را به عهده دارد که می‌تواند مشکل انتقال برق حل شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر